• Anonym
    Äldre 14 Feb 05:25
    38012 visningar
    89 svar
    89
    38012

    Min dotter hör röster

    Jag har en 8 årig dotter som annars är en ganska glad men blyg tjej har två bästa vänner som är verkligen bra för henne.
    Första gången jag hörde henne säga att det är röster som pratar med henne var för ung. 6 mån. sedan men jag trodde att hon kanske sett något barnpogram och tyvärr ignorerade problemet.
    Men på sista tiden har "rösterna" skrämt henne och hon vill bli av med dem.
    På måndag ska vi träffa doktorn och se vad hon säger.
    Jag och min man är väldigt oroliga och såklart frågar vi oss själva om detta är vårat fel.
    Vi flyttade från Sverige till usa för ett par år sedan och kanske detta är ett del av det-vad vet jag?
    Vi är en ganska normal familj, jag är hemma fru och vi lever ett ganska gott liv utan ekonomiska bekymmer och vi försöker lägga all vår lediga tid på våra älskade barn.
    Är det någon som har varit med om samma sak?
    Mvh Orolig mamma

  • Svar på tråden Min dotter hör röster
  • Desert­chick
    Äldre 9 Aug 16:06
    #31
    Topdog skrev 2010-08-09 08:59:39 följande:
    Jag kanske ska tillägga att jag själv hade röster i huvudet som tonåring. Det kom sig av ett dåligt självförtroende vilket utvecklades till en röst som talade om för mig vad jag skulle göra, för att inte göra bort mig. Rösten gav mig direktiv som "gå förbi dom där tjejerna nu, gå utan att snubbla, titta bara rakt fram" men även smädeord när något gick fel "å kolla nu vad som hände din klumpiga kossa". Det var ju mina egna tankar om mig själv jag hörde, men jag uppfattade dom som en utomstående röst.
    Jag tror helt klart att det är tjejens egna tankar det handlar om. 
  • Anonym
    Äldre 11 Aug 22:33
    #32

    Det är det som är så svårt att veta om det är deras egna tankar eller om dom känner press på sig eller om det är så att de har kontakt med andevärlden.  jag bli inte heller klok på detta.

  • mammag­eno
    Äldre 11 Aug 22:46
    #33

    Hur det än är tycker jag  att du skall ha beröm för att du inte förringar detta, och att du tar reda på allt, både medicinskt och alternativt, för att du vill hjälpa, det är det enda som du behöver veta! lycka till!

  • Anonym (oroli­g mamma trå)
    Äldre 17 Aug 19:35
    #34
    mammageno skrev 2010-08-11 22:46:31 följande:
    Hur det än är tycker jag  att du skall ha beröm för att du inte förringar detta, och att du tar reda på allt, både medicinskt och alternativt, för att du vill hjälpa, det är det enda som du behöver veta! lycka till!
    Tack, det varmde jatte mycket.
  • Idun
    Äldre 17 Aug 19:45
    #35

    Hur tänker er lilla tjej själv om sin idrott och tävlandet? Kanske kan ni prova med att ta en paus från allt som har med prestationer att göra och fundera över hur ni berömmer henne. Är det för vad hon gör eller för vad hon är

  • Shasti
    Äldre 17 Aug 21:05
    #36
    Topdog skrev 2010-08-09 08:34:11 följande:
    Jag tänker snarare på en liten flicka med en enorm prestationsångest. Som har en liten röst i huvudet som talar om för henne att hon ska vara snabbare, bättre, klara av mer.
    Det låter som att det kanske kan ligga något i det. Men vill också påtala att det inte behöver ha med föräldrarna eller hemmet att göra utan kan ligga i barnets egen personlighet i kombination med kulturen, kompisarna, sociala omgivningen mm.
  • Anonym (oroli­g mamma trå)
    Äldre 17 Aug 21:53
    #37
    Idun skrev 2010-08-17 19:45:19 följande:
    Hur tänker er lilla tjej själv om sin idrott och tävlandet? Kanske kan ni prova med att ta en paus från allt som har med prestationer att göra och fundera över hur ni berömmer henne. Är det för vad hon gör eller för vad hon är? 
    Det ar nagot vi ocksa tankt pa men hon blir alldeles ifransig nar vi pratar om att ta bort det sarskillt eftersom hon har flera stora tavlingar i andra stater som hon ser ifram emot.
    Just nu har vi haft en ganska bra period kanske for att det har varit ganska lungt utan en massa lexor.
    Men det ar sa klart att man ibland tvivlar pa att de kan vara nyttigt att trana fran 8:30 till 3:30 sedan hem tva timmar sedan tillbaka till traningen mellan 5:30 till 8:30 3 till 5 ganger i veckan nar det ar skola kommer det som tur bara vara 3 kvallar i veckan plus tavlingarna pa helgerna.
    men det verkar inte som nagon av de andra flickornas foraldrar ar oroliga over tranandet de tycker snarare att de tranar for lite sa manga tar privat klasser dessutom.
    Mvh
  • Äldre 18 Aug 10:28
    #38
    Krafs skrev 2010-08-08 23:26:10 följande:
    Har du tagit din son till en doktor?

    Jag tror inte att inbilla honom något dylikt är bästa sättet att hjälpa. Se till att han får hjälp, om han nu inte får det redan. 
    Håller med!
  • Anonym (oroli­g mamma trå)
    Äldre 28 Oct 00:12
    #39

    Vi har varit hos doktor och allt ar normalt, ingen tar oss pa allvar.
    Hon hor fortfarande roster och Doktorn sager bara at henne att saga till rosten att ga i vag.
    I gar sa hon att rosten sa att hon inte skulle lyssna pa henne.
    Hon fungerar normalt annars ar en jatte go tjej som alskar spot och skolan.
    Hjalp haller min unge pa att bli galen?

  • Anonym (sjukd­om)
    Äldre 28 Oct 00:40
    #40

    Har ingen aning, men någon som vet om detta kan vara symptom på hjärntumör av något slag?

Svar på tråden Min dotter hör röster