• Ellans

    Vi som nu i tänker försöka igen efter att fått missfall

    Hej!

    Här hoppas jag att vi kan samlas vi som fått MF/MA och nu känner oss redo att försöka igen. En tråd där vi kan prata om hur det går, hur vi mår och om våran oro.

    Själv fick jag MA i v.12 den 31/12-09 och nu ser vi fram emot att försöka igen.

    När fick du MF/MA?
    Vilken vecka var du i?
    När är nästa BIM? Och hur länge har ni försökt efter MF?

    Önskar alla lycka till och hoppas på ett plus snart igen. Oron är just nu jätte stor för att det ska hända igen, men bebis längtan är ännu större än oron. Vi måste försöka våga igen om det ska kunna gå hela vägen också :)

  • Svar på tråden Vi som nu i tänker försöka igen efter att fått missfall
  • Gullefjun

    Hej allihopa!

    Vad kul att läsa en massa trevliga nyheter! Jag och min sambo kör på för fullt och hoppas på att kunna komma med liknande nyheter snart :)

    Hade dock en rejäl svacka nu under helgen, blev jättesjuk med 40 graders feber och magproblem. Till saken hör att jag inte varit sjuk på säkert 10 år så nu undrar jag om det kan finnas ett samband med missfallet, kan det vara kroppens sätt att säga att man ska lugna ner sig kanske, blev sjuk bara två dagar efteråt.... Någon som varit med om något liknande?

    Kram på er!

  • minnise01

    Jag funderar på att göra ett VUL (vaginalt ultraljud) i vecka 8 för att se att allt ser bra ut, hjärtat slår osv. Vad har ni för erfarenheter av detta?
    Jag hade ju ett missfall i vecka 6 förra månaden så det hade varit skönt att lugna nerverna lite och ha bättre koll för tillfället.

    Finns det något som tyder på att ett VUL ökar riskerna för missfall igen? Någon som vet?

  • LittleJunia

    Har vi någon BIM-lista i denna tråden?

    Beklagar ciino! Denna månaden kom min mens också på tok för tidigt, typ 5 dagar. Bättre att den är tidig iof, om den nu ändå ska komma. Men man blir förvånad!

    Nu har jag bestämt mig. Nästa månad SKA jag bli gravid, så det så!


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • minnise01

    Godmorgon!

    Jag fick ju positivt grav.test på Vårdcentralen i tisdags.
    Dock när jag vaknade idag ville jag så gärna testa hemma iallafall så jag körde mot apoteket klockan 8 imorse, jätte jääätte kissnödig, köpte 2 test sen hem.

    Och visst, ett tydligt plus på Clearblue stickan och ett Gravid 1-2 veckor med Clearblue´s digitala med veckoindikator.

    Är glad!

    Nu har jag ringt MVC och bokat hälsosamtal och inskrivning, fick en superhärlig barnmorska dessutom!
    Hoppas du vill stanna hos oss nu lilla hjärtat!

  • airamanna
    minnise01 skrev 2010-05-27 09:32:09 följande:
    Godmorgon! Jag fick ju positivt grav.test på Vårdcentralen i tisdags. Dock när jag vaknade idag ville jag så gärna testa hemma iallafall så jag körde mot apoteket klockan 8 imorse, jätte jääätte kissnödig, köpte 2 test sen hem. Och visst, ett tydligt plus på Clearblue stickan och ett Gravid 1-2 veckor med Clearblue´s digitala med veckoindikator. Är SÅ glad! Nu har jag ringt MVC och bokat hälsosamtal och inskrivning, fick en superhärlig barnmorska dessutom! Hoppas du vill stanna hos oss nu lilla hjärtat!
    Stort Grattis!!! håller tummarna för er! (och är lite avis, verkar gå så bra för alla nu, men det gör att det känns himla hoppfullt för framtiden, och vi har ju inte hunnit så långt, har ju bara gått drygt 3 veckor sen mitt MA blev avslutat)
  • Ella30

    Hej

    Hoppar in här hos er, jag fick missfall förra veckan, 18/5. Det började med en brun flytning på måndag morgon, så jag boka tid för VUL och fick komma samma dag, läkaren såg en blödning och även en hjärtaktivitet. Samma kväll kom blödningen vilket givetvis skrämde mig men läkaren sa att blödningen du har måste komma ut så egentligen var det inget konstigt men den natten började jag även få smärtsamma sammandragningar så på tisdagen ringde jag för tid för ytterligare ett VUL men på ett annat ställe denna gången. Läkaren kunde med hjälp av betydligt modernare apparat än förra gången även denna gång se och höra hjärtaktivitet men hjärtfrekvensen låg bara på 49/minut och normalt sett skulle den i v.70 som jag var eller v6+3 som ultraljudet visade ligga på 80-100. Läkaren sa att han trodde inte fostret skulle klara sig och att blödningen nog var början på ett missfall. Det blev bara svart och min fästman och jag har tagit detta hårt, hur tar man sig igenom?
    Jag är idag blödningsfri och fästmannen och jag har inte låttit vänta på oss{#lang_emotions_wink} utan vi kör på.
    Har mått illa till och från och precis som när jag var gravid så kissar jag ofta så idag var jag på vårdcentralen och fick antibiotika mot urinvägsinfektion(han sa att jag hade röda och vita blodkroppar) vad betyder det?
    Kan min urinvägsinfektion om jag nu hade den redan under graviditeten ha orsakat missfallet? Tror jag haft urinvägsinfekton en gång tidigare i mitt liv som jag vet om iaf men osäker, alltså hör detta inte till vanligheterna, är detta vanligare när man är gravid?
    Ha en trevlig helg alla!

  • airamanna
    Ella30 skrev 2010-05-28 22:22:08 följande:
    Hej Hoppar in här hos er, jag fick missfall förra veckan, 18/5. Det började med en brun flytning på måndag morgon, så jag boka tid för VUL och fick komma samma dag, läkaren såg en blödning och även en hjärtaktivitet. Samma kväll kom blödningen vilket givetvis skrämde mig men läkaren sa att blödningen du har måste komma ut så egentligen var det inget konstigt men den natten började jag även få smärtsamma sammandragningar så på tisdagen ringde jag för tid för ytterligare ett VUL men på ett annat ställe denna gången. Läkaren kunde med hjälp av betydligt modernare apparat än förra gången även denna gång se och höra hjärtaktivitet men hjärtfrekvensen låg bara på 49/minut och normalt sett skulle den i v.70 som jag var eller v6+3 som ultraljudet visade ligga på 80-100. Läkaren sa att han trodde inte fostret skulle klara sig och att blödningen nog var början på ett missfall. Det blev bara svart och min fästman och jag har tagit detta hårt, hur tar man sig igenom? Jag är idag blödningsfri och fästmannen och jag har inte låttit vänta på oss utan vi kör på. Har mått illa till och från och precis som när jag var gravid så kissar jag ofta så idag var jag på vårdcentralen och fick antibiotika mot urinvägsinfektion(han sa att jag hade röda och vita blodkroppar) vad betyder det? Kan min urinvägsinfektion om jag nu hade den redan under graviditeten ha orsakat missfallet? Tror jag haft urinvägsinfekton en gång tidigare i mitt liv som jag vet om iaf men osäker, alltså hör detta inte till vanligheterna, är detta vanligare när man är gravid? Ha en trevlig helg alla!
    Beklagar att du hamnade här... det är verkligen jättetråkigt, men man kommer ut på andra sidan av det svarta, förhoppningsvis lite starkare och lite bättre :) (försöker tänka positivt...)

    Hoppas att allt går bra och får ett nyttt plus snart. När det gäller urinvägsinfektioner har jag ingen aning, kanske någon annan som vet.

    Lycka till med "köra påandet"!
  • 123ABC

    Ett tag sen jag var inne och skrev, har roliga nyheter och vill mest skriva det bara för att Ni som nyligen fått missfall ska få mer hopp!

    Jag fick missfall 21 mars och den 17 maj plussade jag!!!
    Fick en blödning igår 30 maj, dick isamband med sex så förmodligen var det ett blodkärl som sprack.. känner mig fortfarande gravid!

    Hoppas ni är fler som plussar snart och som mår bra, det är hemskt att gå igenom ett missfall och det är ännu hemskare att bli gravid efter man fått ett missfall, så rädd man är och vågar inte vara lika glad, men nu har jag släppt det lite och hoppas på att jag får behålla denna graviditet!

  • Ella30
    Halloj! Nu tror jag min Äl är över och jag känner inte något särskilt förutom att jag har haft lite "hugg" i äggstockarna både före under och efter ÄL. Igår fick jag förvisso en "illamåendeattack" som var ganska obehaglig men som ganska snabbt gick över. Har kissat ofta men det kan ju också vara min urinvägsinfektion jag hade, vet inte hur länge man har täta urinträngningar efter avslutad antibiotikakur. Har alltså inga tydliga säkra graviditetssymtom så det är bara att vänta och se. Hur går det för er tjejer? Kram Ella
  • airamanna
    Ella30 skrev 2010-06-07 15:21:11 följande:
    Halloj! Nu tror jag min Äl är över och jag känner inte något särskilt förutom att jag har haft lite "hugg" i äggstockarna både före under och efter ÄL. Igår fick jag förvisso en "illamåendeattack" som var ganska obehaglig men som ganska snabbt gick över. Har kissat ofta men det kan ju också vara min urinvägsinfektion jag hade, vet inte hur länge man har täta urinträngningar efter avslutad antibiotikakur. Har alltså inga tydliga säkra graviditetssymtom så det är bara att vänta och se. Hur går det för er tjejer? Kram Ella
    håller tummarna för er. Jag har fått min första mens efter MA:t och väntar just nu ut att den ska bli klar, sen blir det åka av... :)
Svar på tråden Vi som nu i tänker försöka igen efter att fått missfall