• Nussa o Nusse

    Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6

    Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 6


    Hej!

    Jag startade den här gruppen 090101, bara några dagar efter det efterlängtade plusset. Vid första fikaträffen var några av oss i runt vecka 6 (och en hade ingen aning ), och nu har vi blivit ett sammansvetsat gäng av mammor och bebbar som skriver av sig här i tråden och dubbelfikar på stans caféer. En och annan barnvagnspromenad blir det också, för shopping räknas hehe... *s*

    Så om du hittat hit får du självklart tjuvläsa lite och hämta inspiration till att starta en egen fikagrupp, för det vete katten hur man skulle klara mammalivet utan en sån...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 15:32
    Länk till nystartad fikatråd:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m48804430.html
  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6
  • Nussa o Nusse

    Oj så konstigt det blev, jag är ju aldrig på fb så jag visste inte att Cecilia startat ny tråd. När denna stängs om tre månader kan väl den som orkar/kommer på det starta ny tråd, helst någon dag innan så man kan länka till den nya direkt i den gamla om ni förstår hur jag menar? Det blir runt 17e maj, ska försöka lägga det på minnet efetrsom jag är gift med en norrman *skäms*

    Om den hinner stängas kan vi väl meddela här på fl, man lägger in alla medlemmar i adressboken, copyar länken, och skickar sedan individuella mail till alla som måste vara olika, annars blir man avstängd misstänkt för att göra reklam. Senast pastade jag länken o skrev olika långa kraaaaaaaaaam till alla.

    Jenny, kul med my little pony! Han blir nog jättesöt i den. Misstänker att vi båda har lite kitsch-o-nostalgi-smak! Du hade nog gillat min förra fondtapet; grön med ett glittrigt retromönster! Linnéa gilla oxå vatten mer än gröt, så det är nog inget konstigt med det. Så länge bebisen inte är för smal kan de få dricka lite vatten till maten säger min bvc-sköterska. Börjar dock fundera på om lillan tänker bli fotomodell när hon blir stor, 68.7 cm 7120 g och älskar vattendiet! Men hon får bara ett par klunkar, så det är inte därför hon är smal, snarare amningspuckel. Idag ska jag koka fryst majs för den är utan tillsatser, o mixa med smör. Hoppas hon gillar det. Igår fick hon förresten 1/4 pressad apelsin blandat med vatten, det var jättegott o magen funkar bra fortfarande. Vet ni om det är ok ibland? Kanske dumt att vänja henne att dricka sött?

    Julia, hoppas lillbusen blir mer tuttesugen snart, jag blev jätteledsen den gången Linnéa vägrade. Det var väldigt vad tungt lass du får dra hemma med nackont och allt. Hmmm... Efter tårtbaket kan jag o Linnéa vara barnvakt om det kan hjälpa, ring i så fall. Om jag får möjlighet ska jag nämligen försöka baka en chokladmoussetårta nu, för jag vill testa om det går att frysa ett lager bär med gelé ovanpå utan att det blir grumligt vid tiningen. Oavsett smakar det ju gott, så jag tar med den till Cecilia i så fall. Jag tänkte nämligen baka 4 chokladtårtor, ca 32-40 bitar, samt köpa 40 bitar princesstårta med specialgjorda dekorationer till dopet. 60 pers varv några barn/bebisar är bjudna så det borde räcka. Jag ska göra en helt mjölkfri kladdkaka också som serveras med den där glassen som Jenny bjöd på. Vad hette den nu igen???

    Jag har oxå glömt vad moustrap heter, men jag skulle bara fråga var i Floda ni bor? Jag växte upp på Enbärsvägen i Uddared.

    Är Victors hosta bättre Camilla? Finns det hostmedicin till bebisar? Har du en sån där ång-grej?

    Kom på att det vore ett sött foto att lägga Linnéa i snön o göra en snöängel, men jag litar inte på att det går att isolera henne tillräckligt så jag låter bli.

    Snökramar till alla

  • di78

    Hej, hej...
    Vilken vinter vi har, nu får det vara nog tycker jag - Det är ju mars nästa vecka och då skall ju våren komma.

    Var inne en sväng på jobbet idag, hämtade böckerna till min kurs (som min chef köpt ).

    Nu har vi börjat med smakport. till Emilia och det går riktigt bra. Misstänker också att hon äter väldigt mkt mer nu för tiden när hon äter, för min bröst är lika stenhårda som de var när hon var nyfödd, hur mkt mjölk som helst.

    Var och köpte vårkläder till Arvid igår, när det är som mest snö Men det var jätteroligt och de har fått in så mkt fina färger även till pojkar. Köpte bla ett par turkosa stretchjeans. Ursnygga. Sedan blev det också en röd vårjacka. Till Emilia har jag hittat världens sötaste vårjacka, rosa med massor av röda nyckelpigor. Blir glad av att handla vårkläder. Så nu får det gärna bli varmare.

  • Scilia
    FIKA HOS CECILIA O WILLIAM DEN 24:

    Cecilia o William
    Cornelia o Theodor
    Eva och Linus
    Lina och Felix
    Sara och Erik
    Malin och Ellen
    Sara och Erik
    Camilla och Victor
  • Nussa o Nusse


    FIKA HOS CECILIA O WILLIAM DEN 24:

    Cecilia o William
    Cornelia o Theodor
    Eva och Linus
    Lina och Felix
    Sara och Erik
    Malin och Ellen
    Sara och Erik
    Camilla och Victor
    Maja o Linnéa
  • FrökenLenore

    Malin: Vilmer fick mat första gången första veckani februari. Han fattade grejen på en gång och tycker hittlls att allt är jättegott. Smakportionerna är jättestora men vi har ännu inte ersatt ett mål med enbart lagad mat/puré. Gröt åt han första gången för två veckor sedan och vi har redan ersatt frukosten och kvällsmaten med gröt. I dag åt han banangröt för första gången - det gick ner i en ännu snabbare takt än den andra gröten!
    Vilmer är minstingen i gänget, elller ... han är inte så liten men han är yngst i alla fall, 27 september är han född.

    Maja. grön tapet med retromönster och glitter i låter fint :) Vattendiet! Hehe.

    Julia: Hoppas Jesper fattar tycke för att fortsätta amma och inte slutar förän du är redo för det!

    Funderar om jag och V kanske kan svänga förbi Cecilia en stund på onsdag ändå...  om vi skulle komma efter siminfon så borde vi vara där senast 12 och då kan vi hänga en stund iaf... hmmm...

  • SaraLj

    Vill bara skriva att ni som tycker att Erik har blivit rund har alldeles rätt!
    64 cm lång och till det 7730 g tung. Hattmåttet är 43 cm.

  • September2009

    Jag kan inte på torsdag, sista dagen på babymassage och jag missade förra gången..
    Vill gärna träffa lite mammor så om någon har tid och ork att ta sig till Partille får ni väldigt gärna komma till mig på salladslunch och fika. Har en liten träff med Partillegruppen men endast två-tre kan så det skulle vara jätteskoj om fler kunde!
    Det går bra att meddela i sista minuten, jag kommer kolla tråden ifall någon behöver vägbeskrivning!

    Kram


    ҉ ♥♥♥♥ Mamma till Joel 17/9-09 ♥♥♥♥ ҉
  • September2009

    Men oj nu tänkte jag fel, är ju på onsdag Cecilia har träffen! Då ska jag se till att komma! Litar inte på bussarna till 100% just nu men det är kl 10 som vanligt som gäller eller?
    Och just det, är det köttfärs till tacosen så kanske det går bra att jag kör utan, det kanske serveras nån slags sallad och bröd till som jag kan ta av istället?


    ҉ ♥♥♥♥ Mamma till Joel 17/9-09 ♥♥♥♥ ҉
Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6