• Nussa o Nusse

    Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6

    Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 6


    Hej!

    Jag startade den här gruppen 090101, bara några dagar efter det efterlängtade plusset. Vid första fikaträffen var några av oss i runt vecka 6 (och en hade ingen aning ), och nu har vi blivit ett sammansvetsat gäng av mammor och bebbar som skriver av sig här i tråden och dubbelfikar på stans caféer. En och annan barnvagnspromenad blir det också, för shopping räknas hehe... *s*

    Så om du hittat hit får du självklart tjuvläsa lite och hämta inspiration till att starta en egen fikagrupp, för det vete katten hur man skulle klara mammalivet utan en sån...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 15:32
    Länk till nystartad fikatråd:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m48804430.html
  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6
  • Chocolatefrog

    Hej tjejer!
    Strax på väg i säng här nu!

    Cecilia: Jag har gjort min kyckling på naturell soygurt, jag har massor kvar och tänkte ta med den imorgon. Havregrädde och vanlig grädde har jag också med mig. Behöver du mjölkfritt margarin? För det har jag det med isf. Messa mig om jag ska ta med det!
    Hoppas inte det är någon fara med Wille! Men om ni känner att ni behöver åka in imorgon så kan vi flytta fikat hit till mig.

    Camilla: Synd att du inte kommer imorgon. De har hyggligt kalla fötter i Mölndals ledning nu efter raset idag, de kommer ta det säkra före det osäkra rätt länge nu tror jag...

    Malin: Ska bli jättetrevligt att träffa dig imorgon (förlåt att jag glömde ditt namn när jag skrev senast)

    Jenny: Ja du, om man det visste! Men se upp med linserna så han inte blir gasig!

    Godnatt och ses imorgon! Kram

  • Mina4godingar

    Theodore sitter här i mitt knä med lite feber och super tät i näsan, stora syster är vrålförkyld. Så vi håller oss hemma eftersom det verkar smitta, han är hes också. Så det låter faktiskt lite gulligt när han jollrar.

    Marie hoppas det löser sig för dig att ta dig med buss till Cecilia.


    -95, -01, -06 & -09
  • Nussa o Nusse

    Krya på er alla sjuklingar!

    Det bidde en provtårta, men sjutton också, jag använde Willys 72% choklad till moussen som blev grynig Men den smakar gott ändå så jag tar med den. Sååååååååååååå dumt, för just när det hände fick jag en flashback - det har ju hänt en gång förut med den chokladen!!! Hur dum får man bli??? Haha!!!

    Verkligen tur att man inte stog där med grynig mousse till 4 stora tårtor veckan före dopet! (De ska bakas o frysas hos svärföräldrarna). Jag ska göra 4 hallon-o-jordgubbsmoussetårtor också. Någon som vill/vågar äta provtårtan när den bakats...?

    Ses snart brudar

  • September2009

    Tack för det supertrevliga mottaqgandet av dig å Stefan idag! Maja provtårtan var ju jättegod å browniemuffins med grädde går verkligen inte av för hackor! Supermysigt var det att träffa er alla, kul Malin att få träffa dig och Ellen också!

    Kraam


    ҉ ♥♥♥♥ Mamma till Joel 17/9-09 ♥♥♥♥ ҉
  • mousetrap

    Ja tack så hemskt mycket för i dag Cecilia (och Stefan så klart!). Otroligt trevligt!
    Jag och Ellen stormtrivdes :)
    Jättekul att få träffa massor av andra föräldralediga! Och Ellen tyckte helt klart att det var spännande att träffa massa bebisar (hon klappade ju Erik så fint :))

    Kram på er allihopa!

  • Scilia
    {#lang_emotions_heart}

    Tack för idag!! Både jag och stefan tycker att pappor borde vara med i gruppen också! =)

    Kul att träffa er allihopa! Tack för super goda desserter!
    Jätte trevligt att träffa dig malin och ellen också!
  • Scilia

    Ja just ja...
    W vägrade både mat, ersättning och välling idag. Kl 17 åt han däremot 3(!) portioner banangröt =)

  • Chocolatefrog

    Hej tjejer!

    Tack för idag Cecilia och Stefan! Jag kan ju lugnt säga att "min" Stefan inte hade varit barnvakt och allmän serviceman, du är lyckligt lottad du Cecilia!
    Du ser, banangröt är bra grejor!

    Maja: Jag tar gärna receptet på moussen, jag gillade att den var grynig!

    Malin: Supertrevligt att träffa dig också!

    Har haft en rejäl genomkörare på dansen ikväll, det var skönt. Dags att sova! Kram på er!

  • rattle and hum

    Tack för idag! Jättetrevligt och supergod mat och efterrätter :)
    Kul att träffa er alla, speciellt de nya ansiktena i form av Stefan, Malin och Ellen. Jag försöker fortfarande komma på varför jag tycker att jag känner igen dig, Malin.
    Nu blir jag bortföst från datorn av Robert, så jag får väl avsluta här Gonatt!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6