• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78

    Ni skriver aldeles för mycket här inne, jag hinner ju inte med att läsa . Det verkar vara riktiga internet-tider nu för även mina Facebook vänner har varit flitiga i eftermiddag och kväll.

    Jag förstår inte hur ni hinner att sy så mycket så ni kan sälja på marknader, jag tycker att jag ängnar massor med tid åt syendet men ändå hinner jag inte sy en massa plagg.


  • Kaja
    Pumpalicious skrev 2010-10-21 22:11:12 följande:
    Varför skriva på engelska om man inte behärskar det? Pinsamt!
    Ysch då! Det var inte många rätt på svenskan heller är jag rädd....

    Jag har ju gett mig på att blogga på engelska. Vet inte om jag lyckas så himla bra alla gånger, men det är ett bra sätt att träna sig på. Fast, jag tror nog att jag klår henne på engelska. 4:a hade jag i alla fall!
    Sew much fabric - sew little time!
  • plura
    Ogabinne skrev 2010-10-21 22:44:00 följande:
     D&J!
    Oj fick just en flashback här -appropå myspys och mailar.
    Finns nåt barnklädesföretag som heter typ du & jag och det var det verkligen hopplöst, att försöka hitta dit utan att hamna på diverse sidor Tyst sen upptäckte jag tack o lov Google Oskyldig

    Åhnej vad klockan är mycket, måste slita mig från Vanitas blogg annars försover sig familjen i morgon och det är inte första gången den här veckan då Skäms
  • Pumpalicious

    jag har spekulerat i om jag skulle börja skriva på engelska, men tyvärr gick jag ut med ett G i Engelska A. Numera är jag ju gift med en engelsman så min talande engelska är bra, men jag kan fortfarande inte skriva. Eller jag inbillar mig att jag inte kan det iaf och jag tror Andrew skulle bli galen om jag frågade honom om hjälp varje gång det var dags att blogga :-/

  • emptythorn
    Pumpalicious skrev 2010-10-21 20:49:08 följande:
    mössor säljer jag helt klart bäst av, och velourmuddisar!
    Tack! Det är svårt att veta vad som går, men mindre saker verkar det gå mer av dels för att folk kanske inte har så himla mycket pengar och dels så lider vårat samhälle av svenska avundsjukan. Så det känns bättre för dom att köpa ngt litet, för då "tjänar" jag inte så mkt. De skulle bara veta hur mkt man saker och ting kostar, det är bra om man går +-0.
  • sarahl

    Idag skall jag förhoppningsvis hämta ett skrivbord som jag hittade på annons för 100 kr. det är i trä o skall målas vitt. 2 lådhurtsar så nu borde det ju bli gott om plats för trådrullar o div små plock.

    jag har en fundering bara. jag upplever som att maskinerna låter väldigt högt o stör övriga familjen ibland. så jag tänkte om man kan däpma genom att lägga nå dämpande på skivan o sedan klä den med vaxduk. (förstår någon överhuvudtaget, jag är så kass på att förklara)

    finns det dämpmatta?

  • Mimmi 71
    sarahl skrev 2010-10-22 08:20:59 följande:
    Idag skall jag förhoppningsvis hämta ett skrivbord som jag hittade på annons för 100 kr. det är i trä o skall målas vitt. 2 lådhurtsar så nu borde det ju bli gott om plats för trådrullar o div små plock.

    jag har en fundering bara. jag upplever som att maskinerna låter väldigt högt o stör övriga familjen ibland. så jag tänkte om man kan däpma genom att lägga nå dämpande på skivan o sedan klä den med vaxduk. (förstår någon överhuvudtaget, jag är så kass på att förklara)

    finns det dämpmatta?
    Liggunderlag är jag bra. Det är ju vibrationerna man vill åt, och då är det något som dämpar. Allra bäst är väl något som är lite med stumt än liggunderlag men ändå i gummi för att ta hand om vibrationer.
  • Lind1981

    ibland blir man galen på döttrar.....
    vi skulle på kalas igår och allt hon hade i garderoben vägrades att användas....det fick bli en snabbsydd tunika alá pös modell.


  • Lind1981
    sarahl skrev 2010-10-22 08:20:59 följande:
    Idag skall jag förhoppningsvis hämta ett skrivbord som jag hittade på annons för 100 kr. det är i trä o skall målas vitt. 2 lådhurtsar så nu borde det ju bli gott om plats för trådrullar o div små plock.

    jag har en fundering bara. jag upplever som att maskinerna låter väldigt högt o stör övriga familjen ibland. så jag tänkte om man kan däpma genom att lägga nå dämpande på skivan o sedan klä den med vaxduk. (förstår någon överhuvudtaget, jag är så kass på att förklara)

    finns det dämpmatta?
    ha liggunderlag var vad jag oxå tänkte på eller yogamatta...sån där lie mer gummiaktig...skjut fast den i skivan med häftpistol och lägg en vaxduk över.
    sätt kanske gummitassar under benen på bordet oxå.
  • mrsIce
    Du och Jag ver2 skrev 2010-10-21 22:31:10 följande:
    hahahaha!!! Inte lätt

    Nähäpp, nu är det go natt här - har setat vid jobbdatorn en sväng, ska bli skönt när jag är klar så jag kan ägna mig åt att SY istället! Har ju så många idéer så de ramlar ut genom örona snart!!!

    Go natt!
    Du kanske redan har fått till det med egen domän oxå så, annars får du en länk som kankse hjälper dig:
    http://www.designadinblogg.se/egen-doman-utan-webbhotell/
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd