• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Skumboll
    ak74 skrev 2010-10-22 16:46:07 följande:
    Du får ändra diffen, tror jag... Har inte rört maskinen sen före sommaren men jag tror det var den jag ändrade på för att få mer "rynk"
    Har dragit upp den så mycket det går men det drar ju inte ihop sig speciellt mycket alltså... och detta är alltså bara när jag kantar med interlock (hilcos).
    ♥ Simon ♥
  • Ogabinne
    Pumpalicious skrev 2010-10-22 16:19:26 följande:
    Har lagt upp nya färger på luftballongerna nu!
    Jag tycker fortfarande de 3 orginalen är finast. Kanske dock att man kunde byta ut allt gult i orginalen mot den oranga nyansen. Den gula är lite väl knallig. Annars gillade jag inte de nya då de blev väldigt flick/pojk.
  • Ogabinne

    Tack för lyckoönskningarna förresten! Jag fick jobbet!

    Det är en timanställning med inte jättebra lön i början. Den höjs dock efter ett tag i flera etapper. men jag har bara tänkt jobba så där 5 timmar om dagen kanske, och tillsammans med mitt syande kommer det nog gå runt ekonomiskt också. Om inte får jag ta lite fler timmar. Känns jättebra alltihopa!

  • Pumpalicious
    Ogabinne skrev 2010-10-22 16:59:43 följande:
    Jag tycker fortfarande de 3 orginalen är finast. Kanske dock att man kunde byta ut allt gult i orginalen mot den oranga nyansen. Den gula är lite väl knallig. Annars gillade jag inte de nya då de blev väldigt flick/pojk.
    Jag gillar den gröna med oranga och blå ballonger. Och den ljusblå med brun och orange ballonger av dom nya.
  • Frosk

    Hej! undrar om nån har nåt bra tips på hur man syr dregglisar på bästa sätt när man inte har ån overlock. Är det någon som har gjort det och fått det snyggt?

  • Ogabinne
    Frosk skrev 2010-10-22 17:10:04 följande:
    Hej! undrar om nån har nåt bra tips på hur man syr dregglisar på bästa sätt när man inte har ån overlock. Är det någon som har gjort det och fått det snyggt?
    Vändsy! Jag tycker dom blir snyggare vändsydda över huvud taget faktiskt. Mer puff i dom liksom.
  • yrväder

    Jag håller definitivt med om tygshoppar och detta med halv/helmetrar samt frakten. Mjuka tyger har ju efter vikt, men från andra ställen gäller det att beställa mkt, eller försöka sambeställa.

    Mjuka tyger jobbar ju på att lösa problemet, men vad Jny har tänkt vet jag inte, om tanken är att fortsätta ha halv/helmetrar.

    Mjuka tygers problem är för övrigt redan löst, nån som kommenterade i hennes blogg skrev att man kan ta betalt per decimeter, och att man då skriver in 8, om man vill ha 80 cm. Så har myllymuksut.fi löst det, och dom har nog gjort så eftersom dom oxå har kläder och sånt i sin webshop. Sen varför hon inte tar till sig det vet jag inte...

  • Skumboll
    yrväder skrev 2010-10-22 18:31:22 följande:
    Jag håller definitivt med om tygshoppar och detta med halv/helmetrar samt frakten. Mjuka tyger har ju efter vikt, men från andra ställen gäller det att beställa mkt, eller försöka sambeställa.

    Mjuka tyger jobbar ju på att lösa problemet, men vad Jny har tänkt vet jag inte, om tanken är att fortsätta ha halv/helmetrar.

    Mjuka tygers problem är för övrigt redan löst, nån som kommenterade i hennes blogg skrev att man kan ta betalt per decimeter, och att man då skriver in 8, om man vill ha 80 cm. Så har myllymuksut.fi löst det, och dom har nog gjort så eftersom dom oxå har kläder och sånt i sin webshop. Sen varför hon inte tar till sig det vet jag inte...
    Jag spekulerar bara lite nu men tror du inte att hon ser det som "merförsäljning" (fel ordval kanske, men kom inte på något bättre) eftersom kunderna tvingas köpa hela metrar? 
    Det tjänar hon säkert på just nu, men kanske inte i det långa loppet. 
    ♥ Simon ♥
  • Knastroll82
    Skumboll skrev 2010-10-22 18:46:54 följande:
    Jag spekulerar bara lite nu men tror du inte att hon ser det som "merförsäljning" (fel ordval kanske, men kom inte på något bättre) eftersom kunderna tvingas köpa hela metrar? 
    Det tjänar hon säkert på just nu, men kanske inte i det långa loppet. 
    Jag tycker det känns snarare som hon förlorar på det, jag vet många med mig som avstår att beställa när man inte kan köpa mindre mängder än hela metrar.
  • sarahl

    Håller med i diskutionen ang halv/helmeter o frakterna.

    jag har inte heller så stort tygkonto o jag beställer väldigt sällan numera då jag vill beställa med så lite spill som möjligt!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd