• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • MissLillis

    Vår BM är lite speciell och hon tycker det är onödigt att ge frukt för det är så sött och gott så det kommer de lära sig äta i alla fall. Så jag kör på med grönsaker.....

    Nu fick jag nog till det, här är sonen.


  • Vanillie

    misslillis: Ah vilken sötnos! Kul at se era små!

    Här blandar vi friskt grönsaker och frukt! Alice glufsar i sig det mesta utom potatis. Då klöks hon. Eftersom hon får ersättning på kvällarna för att sova bättre ger jag henne katrinplommon på morgnarna för att hålla i gång magen. Det funkar jättebra!
    Det var faktiskt på BVC dom rekomenderade oss at börja med katrinplommon eller päron just för magens skull. Annras har jag med hört att man ska börja med grönsaker. Så därför får hon både och här..

    Någon som vet om välling bara finns från 6 mån?


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Fru Lycklig

    tittar in snabbt...

    Vilka fina bilder ni lyckats lägga in. Jag ska försöka att lägga in något i helgen, det finns ju tusen bilder att välja på...


    Äntligen är vår älskade och efterlängtade son här!
  • Vanillie
    fröken lycklig: haha ja, snacka om att man fotograferar sina ögonstenar.
    Har en blogg där jag lägger upp nya bilder på Alice varje dag för vänner och släktingar som vill se så här fotar vi varje dag!!
    (om nån vill kika in så kan jag inboxa er adressen..)
    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • MissLillis

    Vanille, jag vill också se Skrattande.

    Var och vägde sonen idag bara för skojs skull när jag gick förbi BVC och han hade gått upp "mycket" igen och BM som råkade vara ledig var imponerad av att han käkar så mycket. Stackars sonen har levt ett tag på "ransonerad" mat och trott att det ska vara så. Nu har han till och med en liten kulmage Skrattande.  

  • Fru Lycklig

    Tack vanillie för länken. Jättekul att titta och vad duktig du är...

    MissLillis: Skönt att sonen gått upp i vikt.

    Jag tror det bara finns välling från 6 månader, iaf när jag tittat i affären.

    Jag är lite dålig på att ge smakpotrioner. Lilleman älskar sin banangröt och så blir det att jag ger den och "glömmer" bort att prova nya saker. Ska försöka bli bättre på det nu när man vet att han tycker om att äta.
    Tänker också pröva med katrineplommon eller päron för att hålla igång magen. Den har blivit "sämre" nu när han äter mer gröt och han får erättning på kvällarna.

    Imorgon blir det andra vaccinationssprutan. Ser inte framemot det. Hoppas han inte blir sjuk. Vi klarade oss förra gången.


    Äntligen är vår älskade och efterlängtade son här!
  • Semlan10

    Vanillie, jag kollar gärna också!

    Idag provade vi majs, det verkade Selma tycka vara lite ok iaf. Morot däremot spottade hon ut allt

    Ikväll när S kom hem gick jag ochg badade i Sicklasjön, det var underbart! Vilken lyx att box 15 min promenad från en badplats (nåja, brygga) och ändå så nära stan

  • MissLillis

    Fröken L, hur gick det med sprutan?

    Hmmm, sonen har fått mer fart på magen när han får ersättning och gröt.

    Nu är stora temat i vår föräldrargrupp, sömn. Alla verkar kämpa för att få sina små att sova hela natten utan att vakna och utan att behöva amma, tror en av sju har lyckats någolunda (de flesta ammar 2-3 ggr). Sonen sover 10 timmar varje natt utan att vakna (eller han kanske är vaken men väcker inte oss i alla fall) och har gjort det ett bra tag och innan dess sov han i snitt sju timmar. Känns nästan pinsamt att berätta det när alla klagar på att de inte fått sova en hel natt sedan väldigt länge. Fast jag är jätte stolt över sonen, hoppas bara det håller i sig. 

    Föresten när era barn äter smakisar eller gröt, har de då med händerna i munnen och geggar runt maten???? Verkar bara vara sonen i föräldrargruppen som gör det.

  • Semlan10

    MissLillis, vi är också lyckligt lottade när det gäller sömn. Selma började sova längre perioder på natten ganska tidigt och sover nu för det mesta runt 8 timmar i sträck. Vanligtvis från ca 22 - 06. Fast ibland vaknar hon redan vid 4 - 4.30. Ibland vaknar hon till och låter lite men somnar om igen. Tyvärr vaknar jag ofta då och har inte lika lätt att somna om... Så en del nätter sover jag i gästrummet och S i sovrummet med Selma, för han vaknar inte och gör han det somnar han lätt om igen. Så i natt fick jag sova ända till kl 7, vilken lyx

    Selma stoppar också gärna händerna i munnen när hon provar smakisar. Geggigt blir det, men nu när det är så varmt får hon sitta naken (+ blöja) i stolen så det gör inget! Tänk vad allt är enklare och trevligare på sommaren

    Hur klarar sig era små i värmen? Selma verkar inte lida särskilt av det, hon kan bli lite småsvettig i hårbotten ibland men inte mer.

Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".