• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Semlan10

    Vi skrev visst om varandra Syssling. Och jo, jag känner mig rätt hängig idag, Selma hostade lite igår natt men har verkat rätt ok idag. Men S är ju som sagt dunderförkyld, bröt ut ordentligt idag. Vet inte om det var så att vi bar på smitta som inte brutit ut än?
    Stackars er lille, det är verkligen skitjobbigt när de små blir sjuka. Hoppas ni slipper fler sjukhusbesök.

  • Fru Orange

    Kul, MissLillis, när man får på sig sina gamla kläder men har ju som sagt några extra kilon dit .
    Trist att sambon inte var så förtjust i babysimmet... Men viktigast är ju att sonen gillar det Solig

    Syssling, här har vi inte blivit förkylda eller så utan har klarat oss bra. Hoppas ni klarar er från att åka in! ♥

    Skönt att höra, Vera, att svärfar är ytterligare lite bättre även om faran ännu inte är över men alltid förhoppningsfullt när det går åt rätt håll, fortsätter att hålla tummarna.
    Vi hade en sån där skitdag igår , jag hade en grym huvudvärk och Felix hade en extrem måndag... Men så kommer det där fantastiska leendet ibland och då smälter modershjärtat och allt är glömt och förlåtet Hjärta.
    Hoppas att ni också kryar på er snabbt!

    Maken har i alla fall lyckats få sin lediga dag nästa torsdag när vi ska på 6-månaderskontrollen så det blir bra. Skulle vilja se den som försöker stressa på då , min man är inte den som är den när han blir irriterad - otroligt rakt på sak kan han vara då , på både gott och ont.

    Felix fick gröt igår och idag också och den ramlar ner med god aptit, dock kommer han aldrig mer att få det så nära sängdags så länge jag ammar - det blev lite för mycket av det goda och en hel del kom upp igen efter nån timme efter han somnat. Men nu blir det gröt till lunch och det funkar ju det också,


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig

    Hej alla!
    Synd att jag inte kunde följa med på fikan . Hoppas det blir fler gånger.
    Jag var ju jätteförkyld förra veckan, men nu börjar det äntligen att bli bättre. Jobbigt för er som är sjuka.

    Igår var vi första gången på babysim. Vi hade genomgång på land, så nästa fredag blir det vattnet. Ska bli kul och se hur det fungerar. Vi kommer bara att vara tre barn i våran grupp, så det finns gott om plats för att även pappor ska få vara med.
    Sedan blev det en tur stan stan och inhandling av vinterkläder. Nu har jag köpt en overall, vantar och mössa. Nu är vi redo Skrattande , även om jag hoppas vintern väntar länge till.

    Idag utflykt i det fina höstväder som vi har. Har en äppelpaj i ugnen som vi tar när vi kommer hem!

    Ha en bra helg, krya på er!


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • syssling

    Nu verkar lillkillen bättre (peppar, peppar!). Så jag hoppas att han kunde repa sig själv.


     vera72: Mina fötter är också större efter graviditeten. Och jag hade exakt samma problem på babysimmet att det var djupt och jag var förhållandevis kort - kanske därför sonen doppade ansiktet lite väl mycket? ;) Skönt att höra att tillståndet för svärfar i alla fall inte går åt fel håll. Måste vara tufft att bara vänta och se ...


    FruH: spännande med 6-månaders kontrollen! Och kul att mannen följer med. Hehe kanske bra med en "bromskloss" för att få ut så mycket som möjligt av besöket.


    MissLillis: Kul med kläder som man kan börja använda igen. Har du med dig kokt kallvatten i skötväskan nu förresten? Så att du slipper vänta på rätt temperatur? 


    Fröken lycklig: Klart det blir fler gånger! Åh vad idylliskt ditt liv låter "fina höstvädret och en äpplepaj i ugnen som väntar". 


    Vanillie: Du fanns med i våra tankar.


    Undra hur det går för septemberängel och hennes småttingar?


    I morgon ska vi på babysimmet igen. Det ser jag fram emot. Hoppas att vi fortsatt bara kommer att vara två stycken i gruppen. Det var lyxigt gott om plats i dusch och omklädningsrum.


     Ha en fin söndag! 

  • Fru Orange

    Nyligen hemkomna från första lektionen i babysim En tokhit! Genuin lycka kan man kalla det - Felix sprattlade på med armar och ben och brydde sig inte ett dugg när näsa och halva ansiktet hamnade under vatten Hon som ledde alltihop frågade om vi badar mycket med honom eftersom det verkade vara hans rätta element men vi har ju inte ens badkar längre utan han badar ju i diskhon eller duschar med oss.
    Det var verkligen värt varenda slant!!!
    Vi var 9 eller 10 i vår grupp men det var ganska lugnt ändå och alla pappor var med, dock var Herr Hagelin den enda pappan som hade med sig barnet i omklädningsrummet Tungan ute och jag var då också följdaktligen den enda mamman som inte hade mitt barn med mig Solig

    Hoppas att ni stackare med förkylningar har kryat på er så ni fått njuta av det härliga vädret! 


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
  • Semlan10

    Syssling, vad skönt att er lillkille är bättre igen. Här har Selma och jag tyvärr blivit ordentligt förkylda. Selmas bröt ut igår och hon har varit ganska grinig, vilket man kan förstå - det är ju inget kul att vara förkyld.
    Vad lyxigt att bara vara 2 i babysimmet, vi var 10 personer och full kalabalik i omklädningsrummet...

    Min styvfar dog igår Det känns väldigt tungt, det kom ju så plötsligt att det är svårt att ta in. Vi åker ner till Halmstad senare i veckan, när vi har blivit lite kryare. Min bror åkte ner redan idag, det känn skönt att mamma inte behöver vara ensam. Antagligen blir vi kvar ända till begravningen och ska man vara borta ett tag med en liten är det ju mycket att tänka på vad gäller packning.

  • Fru Orange

    Åh, nej vad tråkigt vera! Beklagar Skönt att din bror kunde åka ner med så kort varsel. Skickar en extra varm kram 


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig

    Trist med din styvfar, Vera. Tänker på er.Gråter och ger några extra kramar.

    KRAM!

  • MissLillis

    Vera, vad jag tycker synd om er Gråter. Förstår att det känns helt overkligt, kommer tyvärr bli lite verkligare när du kommer ner till Halmstad. Vad bra att du stannar lite längre så kan din mamma få lite stöd och sällskap. Många kramar från sonen och mig.

    Syssling, vet inte varför jag inte tänkt på kallt vatten innan Obestämd.

    Idag har jag varit på stan och shoppat lite, har kommit på att Zara har väldigt fina barnkläder.

  • Vanillie

    vera: Sänder mina varmaste kramar till er i sorgen! Tänkte på er!


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".