• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Fru Lycklig

    Vera: Om man inte lyckas med sina embryon, är det alltså kört...Gråter. Tänk om de inte klara att tinas upp, då blir det inget alls...Jag har inte tänkt så. Men då får vi glädjas av att vi fick en guldklimp, vilket vi är oerhört glada över.

    Jag la M i sin säng efter att han fått välling. Satt på en stol i jämte i 15 min, sedan sov han. Tänkte att jag skulle sitta med honom några kvällar, så han känner sig trygg. När det fungerar kommer vi att lämna rummet.

    Idag är det babysim som gäller.


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • Vanillie

    Lyckos er som har embryo i frysen! Men fast att ni har det måste ni väl bekosta behandlingen själva nu? Vi måste betala själva om vi skulle göra det igen och vi måste ju börja om helt för vi han inget i frysen!

    misslillis: gud så hemskt med dt barnet som drunknat! Sånt vågar man knappt tänka på!
    Japp, vi har kört rås.. men det är tack vare att hon bara har tänder nertill. Så bitarna hon gnager bort är bara millimeter små. När övertänderna kommer så får vi sluta med det! Eller koka dom innan!


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Fru Lycklig

    Vanillie: Ja, det kostar att göra syskonförsök med frysta embryon. Cirka 8000:- om det inte ändrat sig, iaf i vårat landsting.


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • Fru Lycklig


    Vi vill önska alla en trevlig helg, med en liten bild...!
  • syssling

    Här är en till som inte har några i frysen. Det blir ett helt nytt ivf för vår del ... Vet inte när eller i vilken regi (läs vilket ställe vi ska vända oss till). Har inte fått tillbaka mens, men å andra sidan hade jag ingen innan ivf heller. Jag har förlikat mig med tanken på att den inte kommer att komma tillbaka heller. Dock har jag otroligt motstridiga känslor inför syskonförsök. JA, jag skulle såklart vilja ge grabben ett syskon men jag är rädd. Och jag är ganska osugen på att börja hormonstimuleras med allt vad det innebär igen. Samtidigt som någon skrev här, så känner jag att klockan tickar ... Är det någon/några som bestämt er för när ni ska börja köra igen? Eller vill ni hålla det hemligt? Kanske låter barnsligt, men det skulle kännas lättare för mig på något sätt att veta det. Fästmannen vill köra igång nu. Eller allra helst ännu tidigare. Jag känner mig lite stressad. I mammagruppen är det två stycken som berättat att de är gravida igen.

    Lillen accepterar gröten äntligen. Vilket är skönt. Men den varma maten har han backat med och gillar inte alls längre. Ska tilläggas att han är superförkyld OCH har besvär med tänderna samtidigt. Detta påverkar även hans nattsömn och han kan vakna varannan- var tredje timme. Så vi är ganska trötta föräldrar just nu. (Mer än vanligt;) )

    Fin bild Fröken L! Jag känner inte igen honom! Stor kille.

    Ha en fin helg alla!

  • MissLillis

    Här kommer en köttfärssås bild från oss.


    Nu går det ganska bra med mat, har till och med gillat min torsk (blandat med potatis, ärtor och majs) som jag erbjudit två dagar i rad. Imorgon blir det köttfärssås.

    Har har vi väl lite halvhjärtat börjat försöka lite själva. Är lite klyven till när jag vill börja "på klinik". Har ju ingen placering på mitt jobb så jag måste söka nytt när jag kommer tillbaka (fick föresten ny chef för några veckor sedan) och då kan man ju inte vara gravid (det är ju lite svårare då att få en tjänst). Men jag vill väl inte heller vänta med att försöka tills nästa höst/vinter, hmmm lite svårt. Just nu känns inte IVF jobbigt då vi turligen bara gjort det en gång.


     


     

  • Vanillie

    syssling: Oj redan två stycken som är gravida igen! Dom har legat i!
    Hade jag kunnat planera att bli gravid så hade jag nog velat bli gravid snabbt igen men eftersom vi antagligen måste göra ivf så tvekar jag inför att skaffa fler!
    Min sambo vill att vi försöker själva och om det inte funkar så vill han att vi kontaktar en klinik i början av nästa år.
    Men vi får nog fundera lite till..

    När vi hade mamma-träff sist så pratade vi också om hur länge alla försökt och den ena tjejen sa att dom försökte jättelänge... 11 månader.... Ingenting ju mot våra 3 ÅR!

    Fröken lycklig: Sötnos!  Kryper nu va?


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Vanillie


    En hälsning från oss!

    Misslillis: Så söt!
    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Semlan10

    Gulliga bilder!

    MissLilllis, vilken mönsterson du har

    För oss är det inte läggningen på kvällen som är det stora problemet utan att sova på dagen. Det krävs amning eller vagnpromenad för det. Även om det ibland tar en lite stund på kvällen känns det ok, då ska hon ju ändå sova hela natten (är tanken iaf...), så det är värt att lägga krut på. Men dagtid känns det ohållbart att "natta" en timme åt gången. Om Selma börjar gråta när man lägger henne i sängen på kvällen brukar det gå att trösta henne, sjunga och klappa lite etc. Hon är så trött då så hon orkar inte hålla på så länge. Men dagtid kan hon bli helt hysterisk om man försöker lämna henne i sängen.

    Syssling, det var snabbt jobbat i din mammagrupp! Det är väl mest januaribebisar där om jag minns rätt? men det är ändå väldigt tidigt tycker jag. Sambon vill inte tänka på syskonförsök än utan bara fokusera på Selma. Men min tanke är att försöka med FET framåt nästa vår, 2011 alltså. Jag ska börja jobba i mars, vill helst försöka få ett nytt jobb då och då kan det ju bli krångligt förstås. Men med mitt gamla jobb så är det inga problem.
    Vi gjorde våra ivf privat, hade visserligen klarat åldersgränsen men vi ville inte vänta i över ett år som väntetiden var när vi ställde oss i kön. Så Selma blev till på St Görans

    Jag är mer och mer sugen på att åka till Thailand några veckor i vinter när vi ska bytas av här hemma. Visserligen är ekonomin inte den bästa som föräldraledig, men det känns ändå dumt att inte ta vara på chansen när man har den. När kan man nästa gång åka iväg 3-4 veckor på vintern? Och med allt som hänt på sistone så känner jag ännu mer att man måste passa på, man vet aldrig vad som händer i livet. Och vi har trots allt råd även om det vore klokare att lägga pengarna på annat, eller spara dem. Nu ska jag bara övertyga S också, han är lite skeptisk...

    Min mamma och syster är på besök nu i helgen - vi skulle haft Selmas välkomstfest idag men vi ställde in pga av min styvfars död. Snart kommer min bror med familj över på middag. Så då blir det full rulle hela kvällen. Men imorgon tänkte jag prova hälften välling hälften bröstmjölk i lugn och ro och hoppas att det kan falla lillsemlan på läppen!

  • Fru Lycklig

    Vanillie och MissLillis: Sötnosar!

    Syssling: Ja, han är verkligen en stor kille. Väger säkert 10 kg nu, cirka 75 lång. Det var ett tag sedan vi var på BVC.
    Ang syskon så var jag tidigare HELT övertygad att jag ville ha ett syskon. Nu har jag blivit lite rädd i fall att man skulle få ett barn som inte är friskt (förlåt, men jag skulle inte orka det...). Vi får inte börja fören M är 1 år och jag slutat amma sedan 3 månader tillbaka, alltså kan vi inte börja tidigare än febr 2011. Jag skulle annars vilja sätta igång nu, även om det blir tätt mellan barnen.

    Jag måste nu lägga M. Han är såååååå trött. Klänger på mig hela tiden. Lämnar jag honom en minut så skriker han.

    Trevlig lördagkväll och glöm inte att rösta i morgon!


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".