• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Semlan10

    Idag var vi på bvc för vår extrakontroll. Selma hade växt som hon skulle denna gång så det var ju skönt 63 cm lång och 6,4 kg, så hon är ju fortfarande väldigt liten men följer sin kurva iaf. Barnsköterskan tyckte vi skulle blanda etrxa fett i allt hon äter och ge henne grädde. Tycker det låter lite väl överdrivet, eller? Hittills har jag lagt till lite rapsolja i gröten men inte i burkmaten.

    Igår kväll provade jag välling blandat med bröstmjölk men Selma tyckte inte det var något att ha heller, suck.

    Bestämde mig först igår morse vad jag skulle rösta på! Så sent har jag aldrig velat innan. Men nu sitter jag har och deppar för att SD kom in i riksdagen Kanske inte ska prata politik här men tycker verkligen det är supertrist!

    Valrörelsen må vara över men jag har precis tillverkat och klistrat upp lite valaffischer här hemma, kampanjen går ut på att vi ska åka till Thailand i vinter Får se vad sambon säger när han kommer hem...

  • Fru Orange

    Vera: Om Selma går upp som hon ska och följer sin kurva nu så skulle jag nog också tycka att det kanske skulle bli lite mycket att blanda olja i all hennes mat. Skönt att hon gått upp som hon ska .
    Jag skulle prova att ge henne bara bröstmjölk ett par gånger på flaskan och sen börja blanda i lite välling för att sedan  öka successivt. Men ibland är de ju förfärligt envisa våra små och går inte att lura hur man än försöker .
    Ja, det är trist att SD får så stor plats...
    Hoppas din egen valkampanj blir bättre än våra politikers!!! Och framför allt att den lyckas Tungan ute 

    Felix har idag fått köttbullar, pasta och kantarellsås till lunch, första gången som han får mat (mat) och inte bara gröt eller frukt och till det serverades morotspuré och till efterätt honungsmelon med avocado - smarrigt värre men mycket mer mättande än gröten Så för en gångs skull blev det över

    Vilka fina bilder ni har lagt in på era små .
    Har själv ännu inte kommit underfund med hur jag förminskar formatet och sparar sen på min nya dator (har fått en iMac) allt är nytt så idag när jag skulle ut på F-kassans hemsida vart det lite rörigt med mitt bank-ID. 


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
  • syssling

    MissLillis: Härlig köttfärssåskille! Tack för att du delar med dig av era tankar och planer.


     


    Vanillie: Japp, snacka om att ha legat i ... vilken sötnos hon är.


     


    Vera: ja det är januaribebisar i gruppen. Det ena syskonet är beräknat till maj 2011. Lite tajt kanske, men samtidigt beundrar jag att de har tagit ett beslut och vill köra på så snabbt. Själv vet jag ju varken ut eller in. Vilken skön kampanj du kör där hemma! Jag röstar på dig och Thailand direkt.


     


    Fröken lycklig: får man fråga varför ni inte får sätta igång innan M är 1 år?


     


    En annan fråga till er som gift er. Har ni några tips? Vi vill gifta oss, kanske resa iväg, och sedan ha fest här hemma. Hur gjorde ni?

  • Fru Lycklig

    Vera: M krånglade med väling ett bra tag innan han äntligen bestämde sig för att äta ordentligt. Mitt tips: ha tålamod, eller låt vällingen ha ett uppehåll och prova om någon vecka igen.
    Lycka till med valkampanjen!

    Fru H: Jag har också en iMac, älskar den! Ta en bild från iphoto, välj exportera i ovanmenyn. Välj en storlek på kortet, prova dig fram och se vilken storlek som FL tar. Jag minns inte... Sedan är det bara att ladda upp en bild där du svara på inläggen. Lycka till!

    Syssling: Självklart får du fråga... Det är Huddinges regler som gör att vi måste vänta i ett år. Varför vet jag inte.

    Kul att ni ska gifta er! Det är så roligt, ett oförglömligt minne för livet! Vi hade ett traditionellt bröllop med kyrka och fest. Planera i tid, allt tar tid och speciellt om man har en liten man ska ta hand om också. Jag svarar gärna på bröllopsfrågor om du vill, jag älskade att planera vårt bröllop!


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • Fru Orange

    Fröken Lycklig: Men åh, så bra att jag har hittat någon som kan ... En fråga till på korten; Var är originalet sen??? Eller ligger det liksom i botten så att det bara är att förstora igen??? 




    Syssling: Vi gifte oss för fem år sedan och vi hade bara 24 gäster så det var litet och gemytligt med bara de allra närmaste. En söndag klockan 13.00 efter högmässan och sen hade vi hyrt festlokalen i Bofilus (eller hur det stavas) båge där min mamma bor. Klockan 18.00 gav vi oss iväg till vår bröllopssvit på Hotell Radisson och lämnade gästerna själva. Tog med oss rester från smörgåstårtorna som vi käkade till middag också (vi är fullkomligt galna i smörgåstårta jag och Herr Hagelin så det passade ju utmärkt). Dagen efter åkte vi på en 24-timmars kryssning tillsammans med pojkarna för att fira lite extra med bara dem och på onsdagen åkte vi på tre veckors bröllopsresa till Gran Canaria vilket fortfarande kan få mig att le och må gott när jag är lite nere
    Kunde jag så skulle jag gifta mig minst en gång om året, oh, vad jag tyckte att det var mysigt!!! <3
    Blir nästan lite avis att ni har det kvar , hihi! 

    När det gäller syskon så har vi ju bestämt att det får vara bra med Felix, mest med tanke på min ålder men även pga att jag har så pass ont fortfarande. Dock tror jag att om jag varit bara ett par år yngre hade vi nog satsat på syskon i alla fall. Nu har ju förvisso Felix två storebröder men det är ju inte riktigt samma sak som att växa upp med syskon som att de redan har flyttat hemifrån. Det som känns mest jobbigt för vår del är ju att vi faktiskt har sex stycken små frostflingor i frysen som bara ska kastas bort , har ännu inte klarat av att ta tag i det och ringa kliniken för det känns så fel. 
    Däremot om vi inte haft det och vi skulle ha försökt igen så hade jag nog inte tvekat ändå, vi fick ju Felix på vårt femte färskförsök och det värsta med hormonerna var att det har fastnat kilon på min kropp som inte vill försvinna. Annars mår man ju bara dåligt under tiden man tar dem förutom det menar jag.
    Nu ska jag sluta knappa på dessa knappar annars blir det en roman här ...

     


     
    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig

    Fru Hagelin: Vilken sötnos. Skönt att det gick bra för dig med kortet. Orginalet ligger kvar i iphoto om du har korten där. iphoto har en bra instruktionsvideo, som brukar komma när man öppnar programet, där får man många god tips och råd. Jag är inte bra på datorer, men har lärt mig mycket med hjälp av iphoto. De har massor av småtips som man kan fixa till korten. Testa!

    Idag har vi varit på BVC och tandhygienist information... Det ska börjas i tid! Det var en bra information.


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • Fru Orange

    Fröken Lycklig: Jag ska ta mig tiden att lattja runt lite .
    Oj, tandhygienist redan Har för mig att Simon var året i alla fall innan vi fick träffa en sån och med David fick jag det inte alls då de tyckte att jag fått pojkarna så tätt. Vi har inte börjat borsta hans tänder än fast han har haft dem så länge - kanske är dumt?! Men BM har inte sagt något heller...


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
  • Semlan10

    Syssling, vad trevligt med bröllop! Vi är inte gifta så har inga tips tyvärr. Jag skulle gärna vilja, har alltid haft en romantisk dröm om det, men S är inte alls intresserad

    Välling funkar fortfarande inte Känns som vi har provat allt nu: vi har pausat, försökt ca 1-2 gånger/vecka i över en månad, provat majs och havre, blandat med bröstmjölk i olika proportioner, gett bara bröstmjölk på flaska. Inte ens när det bara var lite lite välling i vill Selma veta av det. Vi fortsätter väl ett tag till någon gång i veckan, men sen kanske vi bara får acceptera att hon helt enkelt inte gillar välling...

    Gullig kille Fru H!

    Här kommer en bild på Selma också:


  • MissLillis

    Åhh vad söta alla våra gosingar är.

    Hur gick kampanjen Vera? Två i mammagruppen har samma problem som du att välling vägras.
    Ja, sonen är väldigt duktig, äter och sover bra och är för det mesta väldigt glad, hoppas det nu håller i sig.

    Är inte heller gift eller ens förlovad, vill att mannen ska fria och vet inte vad han väntar på Obestämd. Han har fått en del pikar av mig och andra men han hajar inte.............. eller kanske inte vill Rynkar på näsan.

    Vanillie, såg att ni hade varmast idag Solig i Sverige.

    Idag har vi varit och fixat pass, gick bra med det var lång kö, jobbigt.
    Idag är det tre år sedan min bästa kompis dotter, 16 månader, dog i cancer (hjärntumör), så sorgligt. Hon kämpade i 12 månader innan det inte gick längre. Hoppas man aldrig behöver uppleva något sådant med sina egna barn.

  • Fru Orange

    Vera: Vad trist när hon vägrar men ibland går det bara inte att lura dem de överlistar oss de små rackarna Tungan ute Hon är för söt!!! Solig

    Det går inte en dag utan att jag tänker på hur lyckligt lottad jag är som är en av dem som faktiskt har lyckats med IVF, som efter flera års kämpande sitter här med en guldklimp som kan få det att pysa ur öronen på mig ena sekunden och sen tittar han på mig som under lugg och flinar upp sig så man kan bara inte låta bli att le och skratta tillbaka - usch vad svårt det är att säga ifrån ordentligt. Och ibland måste man ju faktiskt det som när han t ex är och rycker i elsladdar som är en av hans stora förtjusningar eller när han försöker dra loss pälsen på katten... 

    MissLillis: Usch, nej så hemskt! Varje förälders mardröm  


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".