• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Semlan10

    Här var det tyst!
    Usch vad sorgligt med din kompis dotter MissLillis. Verkligen den värsta mardröm man kan tänka sig.

    Fru - jag håller med om att det är svårt att säga till ordentligt! Och framförallt att vara konsekvent...

    Idag är Selma och sambon ute på vift och jag ensam hemma - så skönt! Häromnatten fick jag sova över 7 timmar i sträck, och i natt blev det 8 timmar, fast på 2 omgångar. Så nu känner jag mig som en ny människa!

    Jag kan förresten meddela att min valkampanj här hemma har varit framgångsrik, det ser ut att bli Thailand i vinter

  • Fru Orange

    Grattis då till en lyckad valkampanj Blir något att se fram emot!
    Oj, vad skönt det lät att sova så länge!!! Det är ett par månader sen nu... Men vi får ta igen det om några år, när de väl är i tonåren är de ju aldrig vakna Tungan ute Skönt med lite egen tid också, det är nog det jag saknar mest... Behöver bara någon halvtimme, timme lite då och då men bara att få pyssla på i sin egen takt och veta att jag inte behöver springa för att någon gråter och så, det är ganska skönt ibland.


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
  • Fru Orange

    Är det förresten någon som har ett tips på en bra fotograf som inte är alltför dyr??? Har suttit och surfat halva dagen idag och de enda jag hittar som är intressanta vill ha 3000 eller mer Usch!!!


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig

    Vera: Vad fin hon är din tjej... :)
    Ytterligare ett tips ang vällingen. Vi köpte napp med skåra som egentligen är till fullkornsvälling när han krånglade med vällingen, och det fungerar! Han fick kämpa så mkt med de "små" napparna att han tröttnade.
    Grattis till lyckad valkampanj! När åker ni?

    Fru H: Tyvärr inget tips ang fotograf.

    Någon som hört något från Septemberängel, popcornpysen och kuddigt? Hoppas allt är bra med de!

    Vi gjorde en snabb utflykt till småland i helgen... Det blev en nått bilresa på 60 min t.o.r....! M sov nästan hela bilresan och var pigg och glad när vi var framme, så det gick bättre än vi trodde.

    Varje gång M vaknar på natten sätter han sig upp.Ger man honom nappen så lägger han sig ned. Varför gör han så? Vad kan man göra för att han ska sluta med detta?


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • MissLillis

    Fru Hagelin, min BM säger att de små inte fattar konceptet NEJ, utan tror det är en kul lek...... Hennes tips var att avleda dem från det förbjudna med en "skramlig leksak" som man har liggande i varje rum........
    Vet ingen fotograf.

    Vera, vad kul med Thailand.

    Idag lärde sonen sig något nytt. Vi brukar lufta baken på kvällen och då får han ligga på golvet i badrummet. Behövde göra vällingen så jag lämnade honom liggandes på magen och när jag kom tillbaka satt han upp och var hur stolt som helst Glad.  Mamman var också väldigt stolt och han fick visa hur han gjorde och då gick det igen. 
    Ikväll har jag lagat spagetti carbonara åt sonen, ska testa det på torsdag, hoppas han gillar det.
    Sonen har också lärt sig dra av sig mössan vilket verkade vara jättekul.

  • septemberängel

    Hej på er!!

    Har inte varit inne här på evigheter... Hoppas allt är bra med alla mammor och bebisar!!

    Här rullar de på, Vår lilla vilde är överallt och lite till står upp mot allt man kan resa sig mot även mindre lämpliga saker... så lite nervös är man allt... Men gud så härligt de är nu!!

    Vår kille vill inte heller dricka vällning har ju vant sig vid ersättning och de går bara inte, så vi fortsätter snällt med ersättning här... frågade på BVC den stora skillnaden skall bara vara priset + att välling mättar lite mer.
    han vet ju vad han vill iallafall, tålamodet har han inte ärvt från oss för de har han inget..

    men go och glad och busig!!!

    har inte ens uppdaterat mig i tråden, men sett några av era små mirakel på bilderna så underbara!!!

    I dag har vi bokat Kreta nu i Okt känns inte helt fel i detta höst rusk!!! ska tydligen vara som svensk sommar då så lite lagom med lilla prinsen

    Kram till er.

  • syssling

    Fröken Lycklig: Haha jag kanske ställer lite kontrollfrågor till dig om bröllop sedan när det blir aktuellt. Vi SKA gifta oss - måste bara bestämma oss hur/när och om vi ska satsa på ett syskon först ... Och kanske flytta.


     


    Fru H: Åh det låter fint med ett så intimt bröllop. Det vore härligt om festen kunde hållas på en liten nivå men det plockar ju på med folk om man säger så. Om jag hade varit i dina skor, med flera isglassar i frysen - hade jag haft huvudbry ... Svårt! Vet ingen fotograf tyvärr.


     


    Miss Lillis: Va hemskt med din bästa kompis!!!!


     


    Vera72: Grattis till lyckad valkampanj.


     


    Septemberängel: Härligt med Kreta!!! Va avundsjuk jag blir. ;)


     


    Här är en till som köpt nya flaskor och tillhörande dinappar som egentligen är för fullkorn tror jag. Efter det äter Plutten välling med världens aptit. 

  • Semlan10

    Vi har testat alla sorters nappar till vällingen tror jag... Det verkar vara smaken som är problemet.

    Nu har jag bokat flygbiljetter till Thailand I mitten av februari åker vi, borta 3 veckor. Längtar redan! Återstår att leta upp bra hotell också. Vi ska spendera ett par veckor på Koh Lanta och sen hälsa på kompisar på långsemester i Ao Nang.

    MissLillis, vilken duktig kille! Selma har börjat resa sig upp mot saker, det är kul men lite jobbigt också för man måste ha stenkoll på henne hela tiden så att hon inte ramlar. Hon kryper omkring och öppnar de nedersta kökslådorna, så vi har fått omorganisera lite där!

    Fru H, har inget tips på fotograf tyvärr.

    Här ska helgen ägnas åt att uppdatera CV och skriva jobbansökan. Har sett ett drömjobb som jag ska söka, lite tidigt med tanke på att jag inte ska börja jobba förrän i mars men jag vet att detta företag har mycket långsamma rekryteringsprocesser så det kan nog gå ändå. Om jag nu skulle få det vilket är långtifrån säkert! Men först ska jag ta en löprunda (S och Selma är ute på vift igen så jag får lugn och ro här hemma.)

  • Fru Lycklig

    Syssling: Kul att ni ska gifta er :) Jag hjälper gärna till och svara på alla frågor. Bröllop är sååååå roligt!

    Vera: När M vägrade att äta mat, så gjorde jag uppehåll med allt vad smakportioner och burkmat heter, i minst 2 veckor. Blev rekomenderad det på BVC. Nu äntligen börjar han att intressera sig för mat. Det kanske funkar även på välling.... Jag vet inte.
    Kul med Thailand!
    Lycka till med jobbsökandet! Jag har också sökt nytt jobb, lite närmare hemmet... Vet inte om de vill anställa mig när jag inte tänker börja jobba förrän i augusti 2011.

    M har idag stått helt själv. Vi var på öppna förskolan när han plötsligt släppte min händer och stod helt själv. Han blev lika förvånad som jag.
    Han ställer sig mot allt... har gjort så i några veckor nu. Tyvärr har han inte lärt sig att sätta sig ned, så han blir frustrerad när han inte kommer ned igen.
    Vi har faktiskt köpt en hjälm till honom att ha inomhus för att skydda sig när han trillar. Vi har dessutom klinkers i halva huset, vilket gör det jobbigare ha stenkoll hela tiden.


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • syssling

    Psst ... Vill bara uppmärksamma årets nobelpristagare i medicin till IVF-pionjären Robert Edwards ... Tack.

Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".