• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Semlan10

    Syssling, min sambo satte sig också på tvären när det gällde sängförsäljning. Men helt fräckt sålde jag den ändå Igår möblerade vi om lite i sovrummet, finns mycket mer plats nu när vi blivit av med stora åbäket till säng, den stack ut så mycket på sidorna. Selmas säng flyttades in i ett mörkt hörn bort från fönstret och dess ventilationsöppning, och i natt sov hon hela natten!!! Har nog inte hänt sen någon enstaka natt i somras.

    Det är vanligt influensavaccin jag funderar på, en bekant vaccinerade sin son. Men när jag läser om det verkar det mest rekommenderas för barn i riskgrupper.

    Selma brukar plaska som en galning på babysimmet, hon kan nästan inte vara nära de andra bebisarna... Fast just nu har vi babysim-uppehåll, ska börja igen om en månad.

    Vad gulligt er litens partytrick låter Syssling! Idag har Selma börjat klappa händerna, än så länge med knutna nävar men någonstans ska man väl börja Hon klappade och klappade när hon satt i vagnen idag och var otroligt glad över denna nya färdighet!

    MissLillis, Selma verkar också vara inne i en väldigt känslig fas. Och är hysteriskt mammig. Hon vill helst vara inom en 2 meters radie från mig. Om jag går på toa och stänger dörren (när S är hemma) så kan hon krypa dit och börja banka på dörren...

    Jag skriver upp några datum:
    10/11: Vera
    11/11: Vera
    17/11: Vera

  • Fru Orange

    10/11: Vera, Christina
    11/11: Vera, Christina
    17/11: Vera, Christina
     
    Jag hakar på


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • MissLillis

    Syssling, kul det där med läpparna, jag har visat sonen och han tyckte det var kul men fattade inte att han skulle härma.

    Oj vilket pass det är när sonen kryper och ställer sig mot allt. Sen gillar han att stå och hoppa på stället, när han håller sig.

    10/11: Vera, Christina, MissLillis
    11/11: Vera, Christina, MissLillis
    17/11: Vera, Christina

  • Fru Lycklig

    Jag vill gärna träffas. Hoppas vi har blivit friska...
    Jag har fortfarande min envisa förkylning kvar... Snart blir det läkaren :(

    10/11: Vera, Christina, MissLillis, Fröken Lycklig (kan på em)
    11/11: Vera, Christina, MissLillis, Fröken Lycklig
    17/11: Vera, Christina, Fröken Lycklig (kan på em)

    Vi har babysång kl.10.30 på onsdagar, därför kan jag på em...

  • MissLillis

    Idag har vi varit hos bekantar och fått begagnade kläder från storlek 74-86, POP overall 80. dun åkpåse, massa plastiga leksaker Skrattande, skor etc. Kul men på något vis hade jag nu sett fram emot att köpa lite egna kläder, då vi fått låna jättemycket begagnat. Men sen är jag ju så snål/sparsam att jag då inte köper egna eller väldigt få.

    Vera, har du något tips på lunchställe i Hammarby Sjöstad, sonen och jag  ska dit på tisdag och träffa mammagruppen men det är så dum tid för oss så vi behöver äta där annars hamnar vi "on the move" precis vid lunchen. Så något som runt 12 inte är hysteriskt fullt och där det finns barnstolar.

    Vi ses nästa vecka.

  • Semlan10

    MissLillis, det finns flera bra lunchställen i Sjöstan. Matglädje www.matgladje.com/ har mycket bra mat och är barnvänligt (t.o.m. gratis blöjor på toan!). Men det ligger lite avsides, vid Sjöstadshallen. Lite svårt att förklara men kolla på kartan på deras sajt. Sen finns det ett nytt ställe som heter Linnou, det har jag inte testat men det inriktar sig helt klart mot lattemammor Ligger precis runt hörnet från Sickla udde-hållplatsen. Och så finns Jimmys, precis där båten från Söder ligger till. Inte lika mycket barnfokus men där finns barnstolar. Bortåt Luma finns också flera ställen, t.ex. thai, italienskt, japanskt. Säg till om du vill ha sällskap innan mammaträffen!

  • MissLillis

    Vera, vad trevligt, vi vill gärna ha sällskap. Matglädje lät trevligt, tror jag vet vart det ligger (gick fel dit vid daten i Sickla).
    Kan/vill du ses vid 11.45 (så hinner vi äta tills 13) ?
    Du har väl mitt mobilnummer, jag har ditt.

    Oj vad jobbig min son är nu Glad, är på allt och ska stå mot allt, drar ner allt, man blir helt matt.

  • syssling

    vera: Haha bra gjort att sälja den ändå!!! Jag får samla lite mod och kanske göra på ditt sätt?! Skönt att Selma verka gilla nya stället i sovrummet. En hel natt - vilken dröm.


    Fröken lycklig: Krya på dig! Hoppas att ni kan haka på.


     MissLillis: Åh va perfekt att få kläder! Särskilt overall som kostar lite mer. Jag har varit i samma sits som du att vi fått en massa begagnat. Men just i storlek 74-80 har vi inte det och nu när det blir kallare blir det dyrare för det behövs fler klädesplagg... Så var glad för det du får :)


     10/11: Vera, Christina, MissLillis, Fröken Lycklig (kan på em)


    11/11: Vera, Christina, MissLillis, Fröken Lycklig, syssling (på em)


    17/11: Vera, Christina, Fröken Lycklig (kan på em), syssling


     

  • Semlan10

    Ska vi köra den 11 då, nästa torsdag? Funkar för alla verkar det som. När kan du tidigast träffas Syssling? Lunchtid funkar egentligen bäst för mig men senare går ju också. Framåt 15-tiden börjar Selma bli rätt så trött men hon somnar ju inte så lätt. Man kan ju alltid promenera förstås!

    Var ska vi träffas? Något som är lätt för alla att ta sig till är väl bäst, och så barnvänligt förstås. Har hört att Kulturhuset har nåt café som funkar med barnvagnar etc. Men jag har inte varit där. Någon som har förslag?

Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".