• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Fru Orange

    Jag har som vanligt inte några ljusa idéer alls... Vet inte om några fik eller någonting men jag åker gärna någonstans där det inte är alltför dyr parkering då jag helst vill ha bilen så att jag kan ta med hunden...


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • MissLillis

    Ska vi ses vid 13.00 då? Gäller bara och bestämma vart? Antar att parkering inne i stan är dyr........  Har väl inte heller något bra förslag............
    Föresten om det är någon som behöver en vinteroverall så har jag min kompis begagnade POP overall storlek 74 till salu, en i mammagruppen ville ha den men hon hann köpa en på blocket innan jag hann fixa fram den. Hon vill ha 150 kr, iså fall kan jag ta med den på daten så kan ni få kolla.....

    Vi köpte en "läragå vagn" förra veckan så nu traskar sonen efter den, väldigt duktig.
    I natt helt plötsligt vart sonen snuvig och hade svårt att sova, sprang fMÅNGA gånger coh tröstade innan 3.00 då han fick sova i sin vagn och då sov 7.00, min pappa har varit här och delat rum med sonen så då är man ju extra snabb in i rummet så fort han pep.
    Fy bubblan vad kallt det var idag, sonen vart alldeles röd om kinderna.
    Om en vecka åker vi på semester ska bli skönt med lite värme.

  • syssling

    Torsdag 11/11 kl 13 ses vi då!

    MissLillis: jag kollar gärna på overallen - men det beror lite på hur stor den är i storleken ...

    Vet inte heller var vi ska ses ... Är det trist med Sickla igen? Jag tar bilen i så fall ... Men jag kan självklart ses inne i stan också och låter bilen stå då. Där vi var första gången - Ett litet kök - var väldigt fint ...

  • Semlan10

    Sickla funkar för mig så klart, jag har ju gångavstånd. Men Ett litet kök är också bra - har för mig att Fröken L körde bil dit (Kungsholmen) när vi träffades där så det borde ju funka?

    Fy vilket trist väder det är idag.. Och nu är det meningen att jag ska släpa mig iväg till gymet och träna... När jag egentligen vill sitta i soffan och titta på film och äta godis Men jag kör nyttiga november, inget socker och mycket träning är tanken, för att bli av med de allra sista mammakilona.

    Selma blev också  förkyld förra veckan och vi har haft några jobbiga nätter. Men nu tror jag att det börjar vända, peppar peppar!

    Igår fick vi en ny bilbarnstol av svärisarna. Jättefin, helt ny modell från Acta Graco, Be Logic. Men idag upptäckte vi en nackdel, den skymmer höger backspegel helt... Jag provade massa olika inställningar men inget hjälper Någon som upplevt samma sak?

  • Fru Lycklig

    Halloj!
    Förlåt om jag varit lite frånvarnade sista tiden, jag har varit på Gotland i en vecka, med dåligt tid för datorer. Nu är vi tillbaka till verkligheten

    Kul om vi kunde ses på torsdag! Jag körde till Ett litet kök sist, men det var jobbigt att hitta parkering, även om det säkert finns. Så om jag fick välja, skulle jag gärna ta Sickla. Har i och för sig inte varit där, men hört att det är bra med parkering.

    Vera: Vi har samma problem med vår bilstol. Jag har också försökt med olika inställningar. Det enda som hjälper är väl att sätta den bak, men för mig är det inget alternativ.
    Vad duktig du är med "nyttiga november"!


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • MissLillis

    Sickla blir bra för oss, kommer inte ihåg vad stället hette men det var ju bra.

    Idag har vi varit på kulturhuset, helt ok, sonen tyckte det var kul i alla fall.
    Hmmmm skulle behöva köra nyttiga resten av året Obestämd. Får väl ta itu med det efter semestern.

  • Fru Lycklig

    Vad ger ni era barn som mellanmål?
    För oss blir det oftast banan. Känns lite tråkigt att ge samma sak hela tiden.Några bra tips och ideér?


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • syssling

    Sickla Dieselverkstaden kör vi på kl 13 då?!

    Oj Vera, när får du tid att träna? Och hur ofta? Duktig du är ... Och snart är det beach Thailand! ;)

    Usch bilbarnstol är ett träsk! Jag har försökt att sätta mig in och läsa på och vi har varit i två butiker och frågat. Som "tur" är rekommenderar de inte så många stolar till vår bil pga utrymmesskäl. Vi kommer enbart att ha stolen bak, i alla fall med denna bilen.

    Mellanmål är svårt. Är vi ute "på stan" och sonen är panikhungrig och jag måste ge något i farten så blir det oftast flaska. Sitter vi ner kan det bli fruktpuré eller gröt. Som ni hör har vi inte kommit så långt med mat ännu. Men sakta men säkert ...

    Ses imorgon! 

  • Semlan10

    Ja igår kände jag mig duktig när jag tvingade iväg mig till gymet i blåsten och slasket Sambon och jag har gjort en deal, vi får träna (eller göra något annat) var sin kväll i veckan, och var sin gång på helgen om tiden tillåter. Sen försöker jag yoga ibland när Selma sover, åtminstone ett par gånger i veckan. Och så långa promenader då! Beach Thailand var det jag visualiserade när jag harvade på löpbandet igår

    För oss blir det oftast amning till mellanmål. Selma är fortfarande inte så glad i maten. Jag brukar amma en gång på natten/tidig morgon, sen får Selma lite gröt med fruktpuré till frukost (går ner max 1/4 portion, även de tillfällen jag inte har ammat under natten). Mellanmål blir oftast amning om det behövs men oftast väntar vi till lunch om det inte går för lång tid där emellan. Lunch blir i bästa fall en knapp halv burk (Hipps 6-månaders det enda hon vill äta) och kanske 1/5 stor burk fruktpuré. Ibland mindre. Mellanmål på eftermiddagen blir nästan alltid amning, sen middag/kvällsmat en knapp halv portion gröt med lite fruktpuré. Sen ammar jag henne till sömns. Välling vägrar hon igen. Därtill lite majskrokar, smörgåsrån och rispuffar som hon får plocka med när vi äter. Inte så konstigt att hon inte växer mycket... Nu var det nästan en månad sen vi var på bvc, men jag tror att hon kanske har växt 1 cm och gått upp 150-200 gr. Inte så mycket, med tanke på att hon stod nästan helt still månaden innan. Jag blandar i smör i maten och rapsolja i gröten, vet inte vad mer jag kan göra faktiskt. Hon villl ju inte äta mer och är så kräsen dessutom. Maten som vi äter är hon inte särskilt intresserad av (fast hon tycker det är hysteriskt roligt om jag äter av hennes majskrokar).

    Vid de tillfällen när hon får annat till mellanmål har det blivit lite smörgåsrån och fruktpuré. Smörgåsar har jag provat men det är inte så populärt. Men olika frukter t.ex. kiwi kanske kan funka? Och yogurt, typ grekisk. Det äter Selma ibland till frukost, men det är inte heller någon större hit hos kräsna tjejen...

    Fröken L, har ni funderat på husvagnsbackspeglar eller liknande? Jag tittade lite på såna men tyckte de var rätt dyra. Samtidigt är det läskigt att köra utan sidobackspegel. Och jag vill inte heller sätta Selma där bak när jag kör själv. Hon är inte alltid så förtjust i att åka bil och om hon sitter där och skriker för sig själv blir jag inte någon bra förare.

Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".