• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Vanillie


    Här är julkortet vi kommer skicka!
    Vilka härliga gullungar ni har allihop!!! Så kul att se era små!
    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Fru Orange

    Vad fina de är era små!!! Solig



    Här är den blld vi gjort julkort av...
    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig

    Vilka fina kort på alla sötnosar... :)

    Fru H: Vilken ställning, kul att du kunde fånga den på bild...Tomte

    Kram på er alla!


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • MissLillis

    Åhhhh, vad fina bilder. Hade med mig tomtedräkten på semester och tänkte ta i sanden men det blev inte av och kändes lite lustigt när vi väl var där så nu återstår projektet tills på onsdag när vi är hemma. Antar att det svåraste blir att få sonen att behålla mössan på.... Ska nog sno ditt trix Vanillie och ha en massa julkulor.
    Vilka har ni använt er för julkorten och hur lång tid tar det att få dem?

    Vad har ni köpt för bilbarnstolar och varför (gjort någon "marknadsundersökning")?????

    Vera, nej vi åkte ett ganska stort plan. Dagen efter så var det ett mindre propellerplan. Få se hur resan hem imorgon går.

  • syssling

    Vilka sötnosar! Vi måste köpa dräkt snart och plåta också. I år känns det för en gångs skull roligt att skicka julkort! Annars är jag inte så mycket för det. 

    Jag puffar för frågorna kring vilket företag ni använt för julkorten samt vilken bilbarnstol. Här är en till som funderar på precis just det.

     

  • Fru Lycklig

    Jag använder Fujifilm för mina julkort och förstoringar. Julkorten kostar nu 2.95:- el 3.95:-, beroende på storlek. Jag brukar nästan alltid beställa därifrån, vanliga kort och förstoringar och är väldigt nöjd. Bra kort och snabb leverans. Oftast har de dessutom bra erbjudande, ex fri porto, vanliga kortframkallningar för 0.55:-/st, eller 100 bilder gratis.

    Vi använder If´s barnstol. BeSafe IziKid (tror jag). Vi "lånar" stolen av dem. När han växt ur resp stol ringer vi och får en ny. De tredje och sista stolen får man behålla. Funkar bra.


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • Semlan10

    Fru H, det var verkligen en kul pose ni lyckades fånga

    Jag använde också Fujidirekt för beställning av kalendrar och julkort. Återstår att se resultatet, det tar visst 7-10 dagar att få hem det. Kom precis på att man aldrig fick möjlighet att välja hur framsidan på kalendern skulle se ut, hmmm. Kollade lite i den här tråden för tips: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m55740013.html

    Vi köpte en Acta graco Be Logic, den allra nyaste och säkraste modellen. Jättebra, förutom att den skymmer höger backspegel i vår V50. Min bror har en Britax multitech som de är nöjda med, de har också en V50 och den skymmer inte backspegeln. Borde ha kollat med dem först... Då det är mitt främsta tips, att kolla att stolen verkligen passar för den bil man har. Och att barnet sitter bra förstås. Jag vill också ha en där det var enkelt att justera lutningen och det är det med Be logic.

    Fy vad kallt det är nu. Stackars Selma har blivit alldeles röd och torr om kinderna. Imorgon ska det bli -15, då blir det innedag... Idag fick Selma sin första twinrixspruta inför Thailandsresan, då blev hon INTE glad. Så klart. Jag passade på att ta influensavaccin. Inte för att jag är någon riskgrupp men tänkte att det kan vara bra när man ska vara ute och resa, och då riskerar jag inte att smitta ner Selma heller. Men hon får slippa vaccinet!

  • Vanillie

    Fru hagelin: Skön stil på lillkillen!! Haha! Vad fint!!

    Vi skickar efter från fuji. Tycker dom är bra. Beställer alltid därifrån. förstoringar och allt.

    Gällande bilstol har vi en britax, high-way eller nått sånt... Blev tipsad om den av många mammor i föräldrar-gruppen och sen pratade killen i affäern väldigt gott om den. Så den fick det bli!

    Misslillis: Det hade varit häftigt med ett julkort i sanden.. synd du inte kom för dig att ta!


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Fru Orange

    Jag använder mig av "Trycksakstorget" till kalender, julkort, studentplakat, födelsedagskort och allt sånt. Gillar deras service, minsta tveksamhet så ringer de direkt

    Vi köpte ny bilbarnstol förra veckan, det blev en Britax Secura Hi-Way, också för att det går att få en bra lutning på den. Den funkar inte så bra i vår gamla Audi men på torsdag ska vi äntligen få hämta hem vår (begagnade) nyköpta bil, en Peugeot 807 och där tror jag att man inte kommer att bli skymd någonstans . Felix däremot gillar sin nya stol stenskarpt , fick mycket bättre utsikt då han kom mycket högre upp.

    Kan tipsa om en salva som heter "Vitalis", kanske den har kommit till Sverige nu men annars om man åker till Finland eller känner någon som ska åka dit, skicka bud - den är BÄST för nariga kinder. Användes flitigt när storpojkarna var små och nu har den åter kommit bruk. En röd och gul burk som har samma format som de gamla runda NIVEA-burkarna... 


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".