• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Vanillie

    God jul från oss, och gott nytt år kan man väl önska redan nu!!

  • Fru Orange
    GOD FORTSÄTTNING!

    Här är vi nu tillbaka efter en underbar vecka på hemmaplan även om vi inte kunnat vara ute så mycket som jag önskat då temperaturen pendlat mellan -20--30° utom sista dagen då vi skulle fara ner igen.

    Var på 10-månaderskontrollen idag och lill-plutten är ju inte så liten längre , vägde 10.765 och var 77,5 lång... Inte konstigt att han helt plötsligt bara växt ur alla kläder... Läkaren var i alla fall nöjd med honom och satte "Godkänd-stämpel" sa hon Skrattande.
    Den här plutten äter i princip allt fortfarande och det enda han vägrat är blodpudding och så gillar han inte när maten blir för torr, då får  man göra lite sås till så slinker det ner det också. Frukter av alla slag äter han, har hittills inte hittat en frukt eller bär han inte gillar så har ju haft jättetur på det viset .
    Sover gör han bäst hos oss men ungefär halva natten sover han i sin egen säng, tiderna varierar lite - tror det beror på vad han drömmer, han verkar drömma mycket (precis som sin mor), ibland skrattar han i sömnen och ibland är han ledsen och ibland ligger han bara och rynkar på ögonbrynen, det har hänt ett par gånger att han har tjutit till och så har vi trott att han är vaken men så kikar man ner i sängen så sover han så gott så  
    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig

    Hej alla!
    Hoppas ni haft en bra och mysig jul.

    Det finns inte så mkt tid att skriva nu, utan jag vill bara önska alla ett rikigt

    GOTT NYTT ÅR!!!

    Kram från oss!


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • Semlan10

    Gott nytt år!

    Vi kom hem igår från vår vistelse i Halmstad, vi har haft det bra där och Selma har älskat all uppmärksamhet så klart Sambon (som är från Stockholm) har helt plötsligt fått för sig att vi ska flytta till Halmstad Förvånad, något otippat. Jag är ju uppvuxen där men är lite skeptisk faktisk, vet inte om jag är redo för småstaden än... Även om det finns fördelar så klart.

    Selma strålade ikapp med juleljusen på julafton, hon var helt till sig över sina julklappar Särskilt gunglammet var en stor hit, hon går och klappar på det hela tiden och drar runt med det överallt (det är inte så tungt så hon skjuter fram det, man kan också göra så att det får hjul och då går det snabbare!). Näst sista dagen i Halmstad upptäckte hon att trappor var kul, kändes lagom att åka hem till trapplösa lägenheten då!

    Idag var vi på extrabesök på bvc för att få möjlighet att ställa lite frågor kring hur Selma växer och matproblem etc. Vi har fått en ny bvc-tant efter mycket hattande, hon verkar vettig (äntligen!) så det kändes bra. Selma kräks fortfarande av att äta mat med bitar/fastare föda, trots att hon inte får i sig mycket av det eftersom hon inte vill äta det. Men det är tydligen bara en vanesak så vi fortsätta öva med plockmat... Vi har också beslutat att sluta nattamma, nu när vi är hemma igen. Passar bra till trettonhelgen när S är ledig, bvc-tanten tyckte att han skulle ta de första nätterna. Vi får nog förvarna grannarna, och stålsätta oss själva... Det lär bli några jobbiga nätter för oss alla tre.

    MissLillis, jag ska jobba heltid första tiden när stora S är hemma med lilla S, men sen har jag tänkt gå ner i tid. Men inte bestämt hur mycket än.

    Jag träffas gärna någon gång nu i januari, innan vi åker! Jag kan de flesta dagar, utom de kommande två måndagarna.

  • MissLillis

    Vera, vår BVC tant sa att de måste lära sig placera bitarna i munnen rätt för att inte "få kräkreaktion", och det gör de ju bara med övning. Har hon gått upp något?
    De i min föräldrargrupp som slutat med nattmatning, har det över förväntan enligt dem men första natten var ganska jobbig. Så jag håller tummarna för er.

    Sonen gillade också julafton, farmor, farfar, mormor, morfar och morbror....... går inte att få mer uppmärksamhet. Sonens bästa present blev en gosekanin, ångrar så att jag inte filmade, men han satt och hissade den upp och ner i 10 minuter och var hur nöjd som helst. Tråkigt nog hittade jag ett litet hål i den så jag lämnade tillbaka den idag och de skulle inte få in den förän i slutet av månaden.
    På nyårsdagen började sonen "gå" , vi blev båda lite paffa. Innan har han vågat ta några steg mellan soffbordet och soffan men nu går han flera meter själv. Idag traskade han från köket ut i vardagsrummet innan han kom till sitt mål. Igår gick han fram till tv´n, ställde sig och tittade en stund innan han tappade balansen.

    Jag kan inte den 21 eller den 24. Vi kan ju testa Andys lekland i Sickla, det är gratis om de är under 1 år....... Syssling vi kan ju smuggla in din son, för han är ju "egentligen" inte 1 ännu.

  • Fru Lycklig

    Vera: Hur gick det på BVC-kontrollen? Har gått upp något i vikt? Fick ni några bra och nya tips?
    Hur länge ska S vara hemma med S? När ska ni börja på dagis?

    MissLillis: Visst är det spännande när de börjar gå... Men lite mer pass igen.

    Jag vill också gärna träffa igen innan ni börjar jobba. Kan i princip när som helst förrutom på tisdag, 11:e.

    Tisdag är det extra vägningskontroll på BVC. Jag vägde honom i förra veckan när vi var och badade. Och enligt deras våg hade han gått upp 0.5 kg. Inte mkt, men jag hoppas att är tillräckligt.
    Idag åt han två teskedar korv stroganoff, hemlagad...Förvånad.

    Vem är på tur att fylla 1-år?


    Amor vincit omnia - kärleken övervinner allt
  • Semlan10

    Selma vägdes inte när vi var på bvc, för sköterskan tyckte inte det hade gått tillräckligt lång tid sen senast för att det skulle vara meningsfullt. Så mycket tips fick vi väl inte, utom att sluta nattamma vilket jag ändå hade tänkt göra. Det har vi gjort i 2 nätter nu, det har funkat ganska ok. En del skrikande under natten men inte så illa ändå. Sen har hon fått amma kring 6.30 och somnat om igen. Stackaren har ny tand på gång (den första kom strax innan jul!) och är lite förkyld fortfarande så hon har det inte lätt... Vill knappt äta alls men det är väl tanden och förkylningen som ställer till det.

    Det konstiga när hon kräks efter att ätit mat i bitar är att hon inte kräks direkt utan efter en stund.

    Fröken L, ett halvt kilo låter helt ok i mina öron! Ofta börjar de väl växa långsammare kring den här åldern. Kul att lillen vågar sig på lite hemlagat! Selma får smaka på mycket av det vi äter men hon tycker det mesta är blääää. Det är fortfarande bara Hipps 6-månaders som gäller. Börjar undra hur det ska gå i Thailand...

    Här är lite förslag på datum, skriver mitt namn och så kan man fylla i när man kan/vill:

    torsdag 13: Vera
    tisdag 18: Vera
    onsdag 19: Vera
    torsdag 20: Vera
    tisdag 25: Vera
    onsdag 26: Vera

  • MissLillis

    Min kille gillar korvstroganoff, åt det ikväll. Fast han äter det mesta.

    Vera, ska ni köpa med er burkar?
    Vi köpte med oss all mat när vi var på semester.

    Sonen har nu blivit väldigt klängig, och lite smålessen ibland. Han gillar inte alls när "folk" går. Förra veckan var han på miniSATS och så fort någon gick därifrån hade han börjat storgråta, jag smög ut när han inte såg.

    torsdag 13: Vera,
    tisdag 18: Vera, MissLillis
    onsdag 19: Vera, MissLillis
    torsdag 20: Vera, MissLillis
    tisdag 25: Vera, MissLillis
    onsdag 26: Vera, MissLillis

  • syssling

    Men åååååh! Jag hade postat ett inlägg och NU ser jag att det inte blivit något. Det var ju flera dagar sedan också. Snark.

    Hur som helst, jag träffas gärna!

    tisdag 18: Vera, MissLillis, syssling
    onsdag 19: Vera, MissLillis
    torsdag 20: Vera, MissLillis, syssling
    tisdag 25: Vera, MissLillis, syssling
    onsdag 26: Vera, MissLilli, syssling
     

  • Fru Orange

    Hallå Jag ses också gärna men får återkomma imorgon och se ifall jag fått tillbaka bilen från verkstan eller inte... Har stått där sen i tisdags, jädra klåpare... Har lämnat den till en peugeot-verkstad men tydligen måste allt beställas av det som måste bytas ut och de är ENBART en peugeot-verkstad ... Nåja, hoppas i alla fall att jag får hämta den imorgon.
    Idag ska vi på babysim igen, del 2, ska bli spännande att se hur det går då vi bara har badat en gång sen vi slutade i november  


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".