• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Semlan10

    Tack för igår, det var kul att träffas! Selma somnade också rätt fort sen...
    Trist att du inte kunde komma Fröken L, det blir säkert fler tillfällen för er lyckligt lottade som får vara hemma ett tag till

    Igår kväll var jag iväg på en bokcirkel med några vänner, Selma hade skrikit över en timme när S skulle lägga henne.. Jag brukar amma henne till sömns annars så därför har det alltid varit jag som lagt henne. Har bara varit iväg så att jag missat Selmas läggning ett par gånger tidigare. Jag vet att vi så småningom måste vänja henne vid att S lägger henne också men det känns så jobbigt när hon blir så ledsen... Jag är lite blödig!

    Fick förresten tillbaka min mens igår kväll, det var väl att jag slutade nattamma för några veckor sen som gjorde det. Lite blandade känslor, det är ju bra att kroppen funkar som den ska, men ändå - blääääää.

  • Fru Lycklig

    Kul att ni hade en mysig träff. Nu är vi friska och krya och mår bra... :)

    Har precis kommit hem från öppna förskolan. Lilleman sover ute i vagnen.

    Vera: Oftast är det bara jag som kan lägga M. Han blir jätteledsen om maken försöker lägga honom. När åker ni? Har du börjat packa? Tur ni inte skulle till Egypten...

    Fru H: Hade varit kul att träffa dig med...

    Hoppas ni kan synas snart igen och att vi är friska...

  • MissLillis

    Tack för en trevlig date, sonen sov också skönt efter.

    Vera, ja mensen är ju lite tvådelat, skönt att den kommer tillbaka men ändå inte. Har ju haft min sedan sonen var 2 månader. Hoppas du slipper den i Thailand.

    Här går det bra att pappa nattar, tror nog att sambon gör nattningen 80% av tiden Skrattande.
    Igår var vi på sats och det var två pojkar i 4-5års åldern där och sonen sprang direkt efter dem och skulle "hänga på", så jag kunde pysa iväg utan han märkte något. Ställde mig sedan och kollade på honom genom rutan och han sprang runt med killarna hade så kul. När jag kom tillbaka var det lite mindre barn där och då känns sonen såååååå stor.

  • syssling
    Tack för trevlig träff. Det gör vi om snart!

    Ingen mens här (hade ju inte innan heller). Men jag ska påbörja ny medicin som kommer framkalla mens, så nu får jag inventera förrådet av bindor och tamponger ...

    Här turas vi om att natta och det brukar gå lika bra oavsett vem som gör det. Idag ska vi iväg på babysång för första gången. Blir spännande och se vad killen tycker om det. Härligt att komma ut - solen skiner och jag får nästan lite vårkänslor.

    Igår hade min chef mejlat mig och frågat när jag ska komma tillbaka ... Så vi bestämde 1 juni. Men jag ska dit och hälsa på nästa vecka och prata mer detaljer. För sedan vill vi ju ha semester också, så det skulle ju kunna bli väldigt upphackat. Jobba en månad. Semester några veckor. Jobba igen. Hur tänker ni andra? 
  • Semlan10

    Hur gick det på babysången idag Syssling? Vi brukar gå på babyrymtik på Dieselverkstan, Selma älskar det Tjatar på S att han också måste gå ibland när han är pappaledig...

    Selma blev nog inspirerad av era killar förra veckan, i fredags började hon gå lite mer än tidigare och i lördags började hon gå helt fritt! Samtidigt hade vi födelsedagskalas lite i förtid, så det var väldigt mycket intryck på en dag och en hysteriskt trött tjej på kvällen... Men kul hade hon! Nu går hon och går och går och går och vill knappt göra något annat. En annan ny sak är att hon skaffat en snutte, en liten fluffig mjuk vit katt (inte optimal färg för sådan kärlek...). Tidigare har hon inte varit så fäst vid en särskild sak. Katten har hon haft sedan födseln men det är först nu ljuv musik har uppstått

  • MissLillis

    Vera,vad kul att hon börjat gå.

    Babysång älskar min son också, han avgudar lärarinnan och kan sitta och "stirra" på henne.

    Här har vi också en (eller de är två som avbyter varandra) snutte som sonen älskar att ligga och suga och tumma på.

    Idag har vi varit på babysim och vi var ensamma igen, vilket vi tycker är toppen. Sonen "dök" från basängkanten, lärarinnans famn och en madrass som han satt på i vattnet, han blev bara lite snopen men inte rädd, hon hade sett att han började sparka med armar och ben för att komma upp (jag var bara helt fokusetad på att fånga honom, tycker det är lite läskigt).

    Syssling, här får vi nog lägga undan bindor ett tagFlört .
    Fick igår lite otippat ett plus............ helt på egen hand. Hade bokat möte på kliniken om två veckor för att diskutera en start i maj. Det är ju fortfarande VÄLDIGT tidigt men vi hoppas ju. Sambons kommentar..... men vårt lilla frysta ägg dåååå. Det hela känns fortfarande lite osannolikt..... var på jobbet idag och vet inte hur jag ska förklara det hela (om några månader), jag som skulle söka ny tjänst och nu blir det väl bara runt fyra månader på jobbet om allt går vägen.

  • Fru Lycklig

    MissLillis: Stort GRATTIS! Åh, vad roligt! Vad spännande! Glöm jobbet...Njut av graviditeten ;)

    Vi går både på babysim och babysång. Vi gjorde det även förra säsongen. Sonen älskar verkligen babysimmet. Att dyka är inget problem för honom. Han skakar bara av sig vattnet och fortsätter... Så kul att se.
    Förra året tyckte han inte att sång var så roligt. Han tröttnade efter 20 min och ville leka istället. Nu sitter han still hela tiden och stirrar på "fröken"

    Vera: Kul att Selma går! Är det dax för semester snart?

    Idag ska vi förbereda 1-årskalaset som blir imorgon! (Han fyller i nästa veckan)


    ♥Världens finaste son föddes i februari 2010 ♥
  • syssling
    Grattis MissLillis!!! Vilken grej! Passa på att njut och tänk att din kropp fixade det här på egen hand. Kan förstå din sambos känslor om det frysta ni har kvar. Men det finns ju kvar tills sedan. Wow lille dykaren! Skönt att vara ensamma igen (om man inte behöver sjunga högt inför väntande publik ;) ) Instämmer med Fröken lycklig: Glöm jobbet!

    Babysången var mysig tycker jag. Lillen tyckte sådär. Stundvis kul och stundvis vill han bara sitta i sin egen värld och pyssla. Men vi ger det några gånger till.

    Va roligt att Selma satte igång och gå! Och dessutom tog till sig en snutte. Det känns som att när det händer grejer i utvecklingen nu, så händer det flera saker samtidigt. 

    Fröken lycklig: Vi får se om min lille kille följer din lille kille och börjar gilla sången mer efter vad tiden går. Lycka till med kalaset!

    På tal om födelsedag, igår var lillemans "egentliga" födelsedag, 5 februari. Sambon och jag ägnade det några tankar och pratade om vår alltför tidiga start. Men mest fokus blev ändå på underverket som har fått feber och är superklängig och äter dåligt. Stackars liten, men det går snart över.  
  • Semlan10

    Grattis MissLillis!! Så härligt att lyckas på egen hand och slippa behandling. Solig

    5/2 var ju Selmas BF också, berättade för henne igår hur jag gick och väntade och väntade på att hon skulle komma ut

    På onsdag åker vi! Så nu är det snart dags att börja packa

  • MissLillis

    Vera, ha det super skönt i Thailand.

    Hmmm, här går det inget vidare, har nu börjat blöda lite så jag antar att det blir missfall. Har läst att det kan komma blod och ändå vara ok, men då jag inte alls hade det med sonen verkar det lite osannolikt. Får avvakta och se men är nog inställd på att det inte går denna gången.

Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".