• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • syssling

    Grattis Sol och kul att höra av dig!

    Hur mår ni här i tråden? Jag instämmer med MissLillis i att det är jobbigt att maken (jag kan skriva MAKE nu :) ) och sonen är och badar medan jag själv sitter inne på ett kontor med alldeles för kall luftkonditionering ... Men jag fokuserar på ledigheten=semestern. En kompis tipsade om eventuellt en annan jobböppning. Får se vad jag gör med den ingången ...  Hur gick det Fröken Lycklig med det nya jobbet? Vera, snart har du nytt jobb! Härligt. FruH: är ni alldeles fullchokade med att packa upp och komma tillrätta?

    Just det, jag tänkte börja köra med kvällspromenad/er vid 19:30-20:00-tiden, dvs efter att sonen gått och lagt sig i alla fall en kväll i veckan. Vore trevligt med sällskap om någon har lust :) Ha en fin torsdag!

     

  • Semlan10

    Håller tummarna såklart Sol!

    Selma pratar inte mycket, eller rättare sagt hon snackar hela tiden men det mesta är helt obegripligt Hon härmar inte så mycket än. De ord hon kan (5-6 stycken) säger hon inte så ofta. Det kommer när det kommer!

    Syssling jag hade gärna gjort dig sällskap men det är mitt i kvällsracet och därmed lite för långt bort! Nu på sommaren kommer Selma oftast inte i säng förrän 20.30. I gengäld sover hon längre på morgonen.. Men ikväll får S ta läggningen för jag ska sticka ut och springa tänkte jag, blir rätt lagom vid 20-tiden när det är så här varmt! Jag funderar på att springa Sicklaloppet i höst, det är en mil och jag har aldrig sprungit så långt så nu gäller det att börja träna ordentligt!

    Ja visst är det trist att sitte inne och frysa på ett kontor när man och barn är ute i solen... Men jag har gått tidigt de senaste dagarna, i tisdags gick vi och badade i Sicklasjön och köpte sen en pizza som intogs på gräset vid sjön. Igår fyllde jag år och då kom stora och lilla S ut till kontoret, vi åt lunch på Ulriksdals trädgårdscafé, sen var Selma med på kontoret en stund innan vi åkte hem och tog en glass vid vattnet Sen en god middag på balkongen. Det är så underbart med sommar!!

    Fröken L, jag är också nyfiken på hur det gick med jobbet?!

    Vad har ni för semesterplaner? Fröken L du är väl redan på Gotland? Och Fru H, har du börjat jobba nu?
    Stora och lilla S åker till Värmland och svärisarnas sommarstuga nästa tisdag eller onsdag, sen tar jag tåget upp på lördagen (jobbar t.o.m. onsdagen, sen ska jag fixa lite hemma ett par dagar). Sen är vi där en vecka innan vi åker ner till Halmstad och hälsar på min mamma.

    I helgen blir det cykelutflykt för att inviga barncykelsadeln som jag fick i födelsedagspresent av S Hoppas Selma gillar den!

  • Fru Lycklig

    Hej tjejer!
    Vi är på Gotland och myser. Idag har vi varit på stranden! Tyvärr iskallt i vattnet, 16-17 grader, varken jag eller M ville bada, medans maken badade. Nu väntar dåligt väder, så vi får hitta på annat... Imorgon ska vi på omvisning på en sommarstuga här på Gotland. Vi vill ju gärna ha något själva här på ön. Just nu bor vi hemma hos min mamma. Det fungerar jättebra, men skulle vara skönt med något eget.

    Har inte fått reda på något ang jobbet... De ska intervjua en till på måndag. Så måndag em el tisd fm skulle de höra av sig. Hoppas de ringer på måndag med en glad nyhet på min födelsedag ;)
    Jobbigt att vänta, när man verkligen vill ha jobbet!

    Sol: Grattis och kul att du hittade oss igen! Lycka till med graviditeten! Håller tummarna på torsdag! Jag är intensivvårdssjuksköterska.

    Syssling: Hade gärna promenerat med dig, men det är lite långt... ;) Duktigt av dig att promenera!

    Vera: Vi har inga andra planer förutom Gotland. Grattis i efterskott! M älskar sin cykelsadel. Han springer och hämtar hjälmen när vi säger att vi ska ut och cykla, han är så söt! Hoppas S tycker om det.

    Jag är inte avundsjuk på er alla som jobbar... Försöker verkligen njuta av den tid vi har kvar på heltid... Vill inte börja jobba, men förhoppningsvis känns det lite bättre om jag får ett nytt jobb.

    Kram på er alla!


    ♥Världens finaste son föddes i februari 2010 ♥
  • Lycka1012

    MissLillis; Du minns helt rätt, Gabriel blev också till på egen hand. Men då hade vi gått till en homeopat innan och behandlats av henne. Men visst är det häftigt att det kan gå av sig själv trots så många försök och topp-sjukvård. Coolt att även ni fick en liten överraskning Har kontakt med en annan tjej här på fl. De hade gjort massa ivf:er och blev tillslut rådda att gå vidare till ÄD. Med hjälp av det fick de en liten son. FÖRSTA gången som de hade sex efter att sonen kommit blev de gravida och har nu en liten dotter också. Helt otroligt. Hur har din graviditet varit nu om du jämför med den med er son? Jag tycker att jag mår lite mer illa än jag gjorde då annars är det rätt lika hittills. Bara v.6 än dock

    Gabriel härmar mycket av det man säger men det är inte så att han sen använder orden. De nyaste orden han använder är "dä baba" och pekar på blöjan. Och det betyder att han har bajsat. Men sen blir han arg när man ska byta den Knasunge <3

    Fröken lycklig; Jag känner inte heller att jag är så sugen på att börja jobba. Det blir säkert bra när man väl är där (för jag gillar verkligen mitt jobb) men vilken LYX det är att vara hemma och hänga med sitt lilla barn. Men i höst ska min man vara hemma och det blir ju supermysigt för killarna att hitta på saker på dagarna. När är det semester?

    Wera; Spännande att cykla med lilla S! Har också tänkt köpa en barnsadel. Hoppas prinsessan gillar det. 

  • MissLillis

    Fröken Lycklig, grattis på födelsedagen. Ja, ta vara på den lediga tiden.

    Vera, grattis i efterskott. Sonen tycker cykelstolen är ok, ingen sång under tiden som en av hans föräldrargrupps kompisar gör när han få åka.
    Jag har semester på tors. fredag och då åker vi till landet sedan åker jag tillbaka på söndag och jobbar en vecka. Sedan blir det Kalmar en vecka, landet en vecka och sedan 2 veckors jobb och sedan mallis en vecka och sen är det 4 dagar tills inskolningen, oj vad tiden går fort.

    Syssling, jag promenerar gärna, kanske någon kväll nästa vecka eller med början i augusti.....

    Sol, jag kände helt annorlunda denna gången, mådde lite smått illa hela tiden i ett antal veckor och tror att jag var betydligt tröttare, men i och för sig glömmer man fort den där tröttheten.
    Lycka till på torsdag.

    Igår var sonen på klätterhurmör och hade lyckats klättra upp på fönsterkarmen i sitt rum men där vart han inte så kaxig längre när han insåg att han inte kom ner och började gråta så att mamman skyndade dit och med "fasa" räddade honom........

  • syssling

    Grattis i efterskott till Vera! Under min uppväxt och fortfarande faktiskt, har jag alltid undrat och önskat att själv fylla år på sommaren. (Tidigt januaribarn som jag själv är). Hur gick det med cykelstolen? Vi har hämtat hem cykelstol vi fått av min bror men inte monterat den ännu.

    Grattis i efterskott till Fröken Lycklig också!!! Fick du en fin födelsedagspresent i form av nytt jobb? Du har i och för sig redan den finaste gåvan i form av godbiten M. Låter som att ni myser och har det fint på Gotland.

    Sol: Håller tummarna för dig och tänker på dig :)

    MissLillis: Kul att du vill haka på promenad! Gärna nästa vecka! Onsdag 13:e på kvällen? Vilken tur att fönstret var stängt förresten, puh.

    Själv jobbar jag denna och nästa vecka, sedan är det semester i 4 veckor. Åker till Grekland, en sväng till Danmark och västkusten.

    Må gott alla! 

  • Semlan10

    Grattis i efterskott Fröken L! Hur gick det med jobbet?

    Selma gillade cykelsadeln, så pass mycket att hon snabbt kom över sin aversion mot cykelhjälmen! Hon gillar inte saker som sitter under hakan, men som tur är verkar hon tycka att det är värt det för att få sitta på cykeln

    Jobbigt med fönsterkarmen MissLillis... Selma kan nu klättra upp på pallen hemma helt själv, och dessutom förflytta pallen dit hon vill. Så nu måste vi barnsäkra på en ny nivå...

    Sista dagen på gamla jobbet idag, tjoho! Har rensat datorn och ska snart gå hem

    Selma och Staffan åkte till Värmland igår, det är både skönt och lite trist att vara hemma själv! Men jag ska passa på att försöka få lite saker gjort som aldrig blir gjorda annars. Sen tar jag tåget till Värmland på lördag. Min plan är att vara offline så mycket som möjligt under semestern. Hoppas ni får sköna semestrar och njuter av sommaren!

  • Semlan10
    syssling skrev 2011-07-05 07:42:11 följande:
    Grattis i efterskott till Vera! Under min uppväxt och fortfarande faktiskt, har jag alltid undrat och önskat att själv fylla år på sommaren.
    Tack! Det är härligt att fylla år på sommaren, och mitt i jordgubbssäsongen dessutom! Blir alltid jordgubbstårta på födelsedagen
  • Fru Lycklig

    Tack för gratulationerna på min födelsedag, vad snälla ni är!
    Vet tyvärr ännu inget om jobbet... Rynkar på näsan De drar och drar på det hela tiden. De är inte förtjusta att jag bara ska jobba 75%, så de försöker hitta någon som kan jobba heltid istället. Jag känner att jag börjar tröttna lite, och är tveksam om jag kommer att ta jobbet om det nu skulle bli så...

    Vi njuter på Gotland! Växlande väder, men vi har hunnit med stranden och även Visby. Denna vecka är det ju Almedalsveckan, så det är proppat med folk över allt. Roligt att mingla bland alla "kändisar". Imorgon ska mormor vara barnvakt åt M. Hoppas det går bra ;) Vi ska gå ut och äta.

    Syssling: Ja, den finaste gåvan av allt här i världen är ju självklart M!

    Kram till er alla!


    ♥Världens finaste son föddes i februari 2010 ♥
  • Lycka1012

    Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå!!! Pyret är 6 mm och stämmer överens med tiden, v.6+2. BF 28 feb. L y c k a !

Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".