• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Fru Orange

    Syssling: Inskolningen känns bra
    Det enda som oroar mig lite är att jag hörde förra veckan att Monica kanske kommer tillbaka och jag vill INTE att hon ska ha hand om Felix. Hon är sån som har ett otroligt tålamod tills hon blir arg och då blir hon tokarg direkt Har jobbat ihop med henne och vet precis hur hon funkar men hoppas på att hon inte kommer att få alltför mycket tid på dagis.
    Men annars är det ju min kära Eva som ska inskolningen och huvudansvaret för Felix och det känns kanonbra!!! 
    Det tar ca fem minuter att gå dit och tre minuter att gå hem Tungan ute , världens uppförsbacke dig så käre maken lär få mycket motion eftersom han kommer att sköta de flesta lämningar och hämtningar. Jag kommer bara att hämta och lämna en gång i veckan och då kommer jag ha bilen för att kunna jobba så länge som möjligt...

    Pratade med min chef idag om både att gå ner i tid ca 2,5 timmar i veckan då maken måste åka till skolan och även om de veckor maken har jour på räddningstjänsten, att jag inte behöver gå ner i tid hela veckan utan att vi istället kommer överens om att OM det skulle gå ett larm så vet de om att maken har jour och att jag kanske rätt vad det är försvinner så får jag ta det på min komp eller flex istället. Han tyckte inte att det skulle vara något problem...
    Sen tog jag även upp detta med att stå på linan och jobba och hur mycket bättre jag mått i både kropp och händer denna vecka då jag fått jobba mer med förmontering och han sa att självklart ska vi se till att det blir så bra som möjligt och att om min team-leader inte lyssnar så får jag komma och prata med honom igen och då sa jag att då tar jag med min team-leader så vi pratar alla tre istället så vi kan komma till en lösning om det skulle vara så att han vägrar att lyssna på mig denna gång också och det tyckte han lät bra, så just nu känns det lite lättare

    Fröken Lycklig:  Det är helt underbart att vara hemma Solig och jag började jobba redan den 27 juni maken är hemma och är pappaledig Skrattande


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • syssling

    Fröken lycklig: Tack för tipset, ska nog beställa. Hur märker man strumpor? Eller det kanske man inte gör? Sonen börjar den 29:e. Jobbet är okej, jobbade bara 4 dagar denna veckan :) Oj, va långt ni kommit i behandligen. Börja spruta nästa vecka alltså? Jag har ingen erfarenhet av långa protokollet ... Hur länge sprutar man ungefär? Samma som vi korta? Usch, trist att hormonerna spökar under sprayningen. Vi ska göra helt nytt IVF, har inga i frysen. Men vi börjar om cirka 3 veckor som det ser ut nu.


     


    MissLillis: Njut av Mallorca! Jag hade gärna stuckit iväg på en restresa. Ni verkar ju ha en konkret "kravlista" på hus. Bra så att man kan sålla. Synd att läget inte var någon höjdare, men det kommer väl fler.


     


    FruH: Det låter som att du pratar om gamla kollegor? Eller vad har jag missat?


     


    Jag njuter av att det är fredag. Mannen är tillfälligt ute. Lillen sover. Jag har egentid. :)

  • Fru Orange

    Syssling: Stämmer bra det , jobbade på dagis här uppe i nästan 2,5 år innan den jag vikade för kom tillbaka. 


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Lycka1012

    Fröken lycklig: Gabriel var förkyld, sen vet man ju inte om alla pollen gjorde det hela värre också. Han ska utredas lite mer ingående nu i höst. Sen dess medicinerar han regelbundet hemma för att luftvägarna ska kunna stå emot lite längre nästa gång. Som vi tänker nu kommer han gå på dagis när jag är hemma. Men vi får väl se var/om vi får plats. Vad spännande med syskonförsök. Även om det såklart är tugnt i perioder. Håller alla tummar för er. Stor kram

    Fru H: Bra tips om att leka doktor hemma! Måste genast köpa ett sånt kit. Här ska lekas Härligt att det går bra för Felix på dagis.

    MissLillis: Åh vad mysigt med Mallis! Medelhavet på hösten är underbart.

  • Lycka1012

    Har precis kommit hem från gynakuten. Fick en blödning idag, slutade andas för en stund och åkte sen in till sös. Efter 2,5 h i väntrummet fick jag komma in på koll. Allt bra med lilla pyret och hjärtat tickade på så fint. Dock tog det ett tag innan hon fick in bilden så man såg hjärtat och den tiden kändes oändligt lång.

    Blödningen kom inifrån livmodern. Är det nån av er som hade så under era graviditeter? Fick ni någon förklaring till vad det berodde på?

    Nu är jag rätt skakis men såklart glad över att allt var bra.

    Ville bara berätta för några som förstår...
    Kram

  • Fru Orange

    Sol: Nej, vad jobbigt skönt att allt var bra!!! Vilken panik när de inte hittar
    Felix har inte börjat än på dagis han börjar i morgon Skrattande men eftersom jag känner de flesta som jobbar där uppe så vet jag hur alla är och hur allt funkar. Kommer att bli en sån där dö'jobbig morsa som de flesta gamla dagisfröknar är Tungan ute Hihit!


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig
    Sol: Jobbigt med blödning, men skönt att det såg ok ut. Jag blödde lite när jag väntade M. Tror det va i v.9. Vi åkte också till gynakuten, men jag minns inte var blödningen komifrån. Sedan var det inget mer. Minns också hur oändligt lång tid det tog innan de sa att allt var ok. Jag började såklart gråta av lycka... Hur mår du nu?

    Syssling: Spännande att ni snart ska starta syskonförsök.... Jag har nu sprayat i 2.5vecka. Vet inte hur länge jag ska spruta, minns inte hur det va sist. Man kör dessutom halverad dos nu, eftersom jag blev överstimulerad sist. Man vill ta det lite lugnare. Tätare blodprov och ultraljudsundersökningar.

    MissLillis: Om man t.ex vill sälja kläderna när de vuxit ur dem, kan det ju vara lämpligare med namnlappar man syr fast. Men det tar alldelles för lång tid, tycker jag. Jag har fäst mina lappar på etiketterna så man kan klippa bort dem om det skulle behövas.

    Fru H:Hur har det gått idag?

    M verkade trivas ganska bra på dagis. Han lekte, sov och åt bra. Värre med hans stackars mamma. När vi skulle sova middag började jag nästan gråta. Tyckte allt kändes jättejobbigt...Gråter. Tänk att lämna bort min guldklimp varje dag till någon han inte känner. Samtidigt vet jag att det kommer att bli bra och att han kommer att utvecklas massor. Men usch vad jobbigt det va idag....Gråter
    ♥Världens finaste son föddes i februari 2010 ♥
  • Fru Orange

    Idag gick det jättebra men vi var ju med både maken och jag... Första två dagarna är man bara där två timmar och leker och träffar sina nya kamrater, fast bara några i taget.
    Imorgon ska hon som har inskolningen på begravning så då stannar herrarna hemma vilket passar alldeles utmärkt då han fått feber nu under eftermiddagen men vi gissar att det beror på att de sista två mjölktänderna kanske är på väg.

    Fröken Lycklig: Men åh stackars dig, så jobbigt att må så Han kommer att lära känna dem mycket bättre än du, och bara det känns ju jättekonstigt Förvånad Jag har ju en jättefördel i att jag har jobbat ihop med tjejerna uppe på dagis och lika när storpojkarna var små och gick hos dagmamma, henne hade jag också jobbat ihop med
    Skickar en stor, varm kram till dig och hoppas att du snart ska känna ett varmt förtroende för er förskolepersonal så att du känner dig riktigt trygg med att lämna ifrån dig lill-plutten Hjärta 


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Lycka1012

    Tack fröken lycklig och fru H. Nu mår jag bra. Har inte kommit mer blod så förmodligen var det bara ett blodkärl som brast. Och jag fick panik. Gjorde KUB idag. Fick en låg risk, även om den var högre än den vi fick sist. 1:2111. Allt såg bra ut med hjärna, hjärta, magsäck, urinblåsa, navelsträng, fostervatten och nackspalt. Skönt med en liten koll

    Fröken lycklig; Hur går det för dig? Hur mår du? Har du fått börja med sprutorna? Håller tummarna!

  • Fru Orange

    Härligt att höra Sol att allt såg OK ut idag också , då är ju absolut inte någon fara nu om liten mådde bra!

    Fröken Lycklig: Hur går det för dig? Har tänkt så på dig...

    Här har febern försvunnit under natten så inget dagis idag utan Felix får ta med sig pappa upp imorgon och på fredag blir det lunch sen får vi se hur de lagt upp nästa vecka... Annars har jag ju egna idéer om hur vi ska göra Tungan ute 


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".