• Fantastic 4

    Bebisar födda oktober 2007, del 11

    Här pratar vi vidare om våra små troll som föddes i oktober 2007{#lang_emotions_heart}, om deras syskon, om ev nya syskon och allt mellan himmel och jord!!! Välkomna nya som gamla !!!


    Mamma till 4 underverk!!!
  • Svar på tråden Bebisar födda oktober 2007, del 11
  • Line79

    Tack för alla grattulationer

    Zummar- Vad roligt att höra från dig! Sambo Lycka till på intervjun!

    Snöstjärna- Hoppas den här lilla får stanna längre. Håller tummar & tår

  • majsan801

    Snöstjärna: Jag hoppas verkligen att den stannar längre än v36. Thea föddes v36 och det var ingen rolig resa det heller. Fast bättre det än v32.

    Shannara: Vad Emilia ser stor ut. Jämför med min blivande 3 åring då ser hon mycket äldre ut. Är hon längre är "genomsnittet" med?

    Här hemma har vi hela huset fullt av hantverkare. Renoverar hela källarplanet. Har en gillestuga på 60kvm som ska bli vårt nya vardagsrum. Och det vi har som vardagsrum får bli mys rum med bara fåtöljer framför kakelugnen tror jag. Fats det verkar bli en sån dyr histora det här så vi får väl se om vi har råd med några möbler där nere haha. Kan någon berätta hur man hade råd med hantverkare innan rot-avdraget??

    Zummar: Lycka till!!

  • snöstjärna
    trazzlan skrev 2010-10-13 13:05:14 följande:
    Tja inte vet jag men de ser ju inte skitbra därinne utan de skrapade väl på och trodde att de fått bort allt för de visste inte att min livmoder såg ut som ett hjärta. Men jag tror inte att de ger sig på att skrapa när du har en bebis inne...här var jag ju förlöst redan...
    Aha, jag hoppas då inte det ska behövas. Å att det slutar komma "brunt" snart. Det har ju gjort det i tre veckor nu typ snart. Bläh. Men inget mer färskt i alla fall.
    Line79 skrev 2010-10-13 14:25:05 följande:
    Tack för alla grattulationer

    Zummar- Vad roligt att höra från dig! Sambo Lycka till på intervjun!

    Snöstjärna- Hoppas den här lilla får stanna längre. Håller tummar & tår
    Tack för lyckönskningarna. Hoppas verkligen det! ♥
    majsan801 skrev 2010-10-13 19:41:05 följande:
    Snöstjärna: Jag hoppas verkligen att den stannar längre än v36. Thea föddes v36 och det var ingen rolig resa det heller. Fast bättre det än v32.

    Shannara: Vad Emilia ser stor ut. Jämför med min blivande 3 åring då ser hon mycket äldre ut. Är hon längre är "genomsnittet" med?

    Här hemma har vi hela huset fullt av hantverkare. Renoverar hela källarplanet. Har en gillestuga på 60kvm som ska bli vårt nya vardagsrum. Och det vi har som vardagsrum får bli mys rum med bara fåtöljer framför kakelugnen tror jag. Fats det verkar bli en sån dyr histora det här så vi får väl se om vi har råd med några möbler där nere haha. Kan någon berätta hur man hade råd med hantverkare innan rot-avdraget??

    Zummar: Lycka till!!
    Nej det är klart, men det känns lixom lite mer "klart" då än tidigare så att säga.
    Så jag hoppas detta pyre bestämmer sig för att stanna inne liiiite längre ;)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • trazzlan
    majsan801 skrev 2010-10-13 19:41:05 följande:
    Snöstjärna: Jag hoppas verkligen att den stannar längre än v36. Thea föddes v36 och det var ingen rolig resa det heller. Fast bättre det än v32.

    Shannara: Vad Emilia ser stor ut. Jämför med min blivande 3 åring då ser hon mycket äldre ut. Är hon längre är "genomsnittet" med?

    Här hemma har vi hela huset fullt av hantverkare. Renoverar hela källarplanet. Har en gillestuga på 60kvm som ska bli vårt nya vardagsrum. Och det vi har som vardagsrum får bli mys rum med bara fåtöljer framför kakelugnen tror jag. Fats det verkar bli en sån dyr histora det här så vi får väl se om vi har råd med några möbler där nere haha. Kan någon berätta hur man hade råd med hantverkare innan rot-avdraget??

    Zummar: Lycka till!!
    Vanligt folk hade väl inte råd med hantverkare då
    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Dior

    Hej alla! Det var längesen jag var inne på FL och nu såg jag att ni har startat en ny tråd och hoppas att man får hänga med i snacker här igen!? Kan tänka mig att det har blivit syskon eller är på gång här i tråden.

  • trazzlan
    Dior skrev 2010-10-15 08:24:22 följande:
    Hej alla! Det var längesen jag var inne på FL och nu såg jag att ni har startat en ny tråd och hoppas att man får hänga med i snacker här igen!? Kan tänka mig att det har blivit syskon eller är på gång här i tråden.
    Kom du bara, du är så välkommen tillbaka

    LIte syskon har det poppat upp här. Vi har fått en liten flicka till men det var ju för ett år sedan snart så det kanske du vet.

    Hur är det med er då?
    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Dior
    trazzlan skrev 2010-10-15 08:38:08 följande:
    Kom du bara, du är så välkommen tillbaka

    LIte syskon har det poppat upp här. Vi har fått en liten flicka till men det var ju för ett år sedan snart så det kanske du vet.

    Hur är det med er då?
    Man tackar :)
    Min son blir ju som sagt 3 år nu den 28:e och jag har nyligen slutat med mina p-piller, jag vill försöka bli gravid nästa månad så det bli en augustibebis-11 men min sambo vill inte det :( han vill ha maj-juni -12 och då är vår son mer än 4½ och jag tycker det är JÄTTESENT! Jag försöker med allt här hemma för att han ska gå med på det.

    Annars är det bra här, har äntligen kommit till en supergo logoped och jag har fått in en talpedagog på dagis så nu hoppas jag sonen ska börja prata mer än vad han gör.
  • trazzlan

    dior: Har han haft problem med att börja prata?


    zummar skrev 2010-10-12 21:41:50 följande:

    hej hallå på alla gamla o nya i tråden!


    <Här är det fullt upp. Nu är man äntligen sambo och imorgon ska vi till sundsvall för att gå på migrationsverket o bli intervjuade...*nervöst*


    Jarone har hunnit bli 1år och på lördag fyller Aaron 3år =) tiden går så fort..håller ni inte med?

    Jag mår konstigt och nojar lite över att jag skulle vara gravid, men det borde vara en omöjlighet eftersom jag äter piller...men det har ju hänt förr o jag får ingen mens (har inte haft sen ´januari me´n det är normalt med dessa piller=))
    men mina bröst ömmar lite, min mage moler o jag mår lite illa varje morgon....huvva...nån dag ska jag göra ett test men änsålänge tänker jag att det är nog bara tillfälligheter=)

    kram på er alla o till alla 3åringar!


    Hur har det gått med allting? Är ni intervjuade än?
    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Dior
    trazzlan skrev 2010-10-15 08:49:09 följande:
    dior: Har han haft problem med att börja prata?
    Han sätter inte ihop till meningar, men han pratar mycket ändå men fortfarande sitt eget men man förstår vad han säger och vad han vill, asså han vill förklara men får inte fram det, utan han samlar det på sig.
    På hans dagis använder dom jättemkt teckenspråk och när han ska förklara något så säger han det och visar med tecken samtidigt.
  • Solrosen82

    Zummar: Låter som att du behöver testa dig! Spännande

    Dior: Välkommen tillbaka! Din son låter som min Meja i samma ålder. Hon var sen med talet men bvc lugnade oss hela tiden och gjorde ingen grej av det. Hon började prata tillslut Men hon har fortfarande orent tal och idag ska vi för första gången till logopeden. Hon är 4,5 år nu. Min första tanke när jag hör att dagis använder teckenspråk är att då behöver han ju inte lära sig att prata. När Meja började dagis vid 2,5 års ålder så sa hon inte många ord och personalen förstod nästan ingenting. Inte förrän hon närmade sig 3 år så började det lossna och sen har det bara bubblat  ur henne.
    Så jag tycker inte du ska vara orolig...

Svar på tråden Bebisar födda oktober 2007, del 11