• Namnis

    Vi som har endo och nyss plussat efter IVF del2

    Jag tog tillfället i akt att starta en ny tråd i samma stil då jag inte vill att den gamla skall försvinna.. Vi behöver varandra! 
    Här samlas alla vi som har endometrios och nyss har plussat efter IVF. 
    Detta är en fortsättningstråd då den gamla är stängd.
    För alla oss har endometrios och nu har lyckats ( givetvis är även ni välkomna som lyckats på egen hand =) 
    Här pratas om allt om endoproblem till hur det går för oss med våra graviditeter och allt annat mellan himmel och jord =) 
    Hoppas alla hittar hit nu då den gamla tråden är stängd, samt att alla nya är välkommna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 00:02
    glöm inte att skriva in dig i infotråden så att vi alla kan hålla koll på varandra vart vi är i graviditeten.

    www.familjeliv.se/Forum-7-127/m51497568.html
  • Svar på tråden Vi som har endo och nyss plussat efter IVF del2
  • Pluttemor
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-03-22 17:11:31 följande:
    Pluttens mamma: Så härligt!! Klart det är en liten buse du bär på Det är inte roligt att bli så orolig, man hinner ju tänka så mycket. Tror aldrig oron försvinner! Den finns där! Då man blöder lite eller inte känner sparkar på ett tag.Jag tycker det är nog jobbigt då Äggbert inte lever om som "han" brukar. "Han" är vädligt livlig mest hela tiden och då blir jag så orolig de dagar jag känner honom mindre. Jag är ju van med hela havet stormar! Idag har havet stormat igen och det lugnar en..Var in i ett hus i kanske 5-10 minuter där de målade med oljebaserad färg i ett rum! Tror ni det är någon fara? Stod inte just där de målade utan var i ett annat rum.Ååå man ororar sig över allt!!
    Världens sötaste namn: Äggbert! Så klockrent!!
    Får vi bli tre i familjen i år?
  • längtan efter lillamirakel

    Hihi.. ja det är sött Det var min make som fick i uppdrag att döpa embryot då vi just satt in det och det blev Äggbert


    ♥ BF 2010-06-20 ♥
  • Chardonnay

    Jag har inte heller känt någon rörelse från min lilla plutt sista 3 dagarna...men det kommer väl säkert snart igen Vill bara säga att jag tror man kommer vara orolig ända fram tills födseln, för olika saker. Men för mig har det iaf blivit lite bättre med tanke på att i början var jag nästan skräckslagen av rädsla, nu har jag mer en stilla oro..Längtar tills man får känna riktiga sparkar och tills magen är jättestor
    Kram på er !

  • längtan efter lillamirakel

    Det är supermysigt med en massa sparkar Vaknade inatt av att Äggbert sparkade som en vilding.. Då kan man ligga å mysa en stund och sen somna om. Det är tur att det inte stör en så mycket som jag trodde att det skulle göra.

    Vet ni!!! Jag gick in i trimester TRE igår!!!!! {#lang_emotions_cheers}
    Fattar det knappt!!


    ♥ BF 2010-06-20 ♥
  • Pluttemor

    längtan: Grattis till trimester 3 starten   vilken vecka är det man går in i trimester tre.. eller hur många procent av graviditetn måste vara uppfylld?


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • längtan efter lillamirakel
    Pluttens mamma: Tack!!

    Så här ser det ut i min kalender idag:

    Du är i vecka 28.
    Du har gått 27 fulla veckor och 1 full dag (v27+1).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Sön 20 jun 2010
    Du har 89 dagar kvar till beräknad förlossning.
    Du är på dag 191 av 280. (68,2%).

    Fattar inte att jag tagit mig till trimester tre! Att jag redan är där! Tiden går rätt fort i alla fall.. Längtar tills jag får hålla Äggbert i mina armar.

    Funderar ni också på hur ert barn kommer att se ut? Om man lägger ihop en bebisbild på mig och en bebisbild på min man, kommer det att se lite ut som Äggbert då?! Man har ju ingen aning alls om hur barnet kommer att se ut.. Lite roligt är att jag och mina man har varsit bebiskort från ungefär 1 års åldern och vi är superlika Nu är vi inte lika alls!!
    ♥ BF 2010-06-20 ♥
  • Lapsang

    grattis till trimester tre, längtan!

    Ang oro så tror jag att dels är det ju naturligt att man är mer orolig om man haft svårt att bli gravid, för blir det missfall är det ju inte bara att göra en ny om man så säger... Sen tror jag vi som samlas i sådana här trådar på FL är mer oroliga än andra som också haft svårt att bli gravida, de handlar ju mkt om att få svar på orosfrågor. Det är ju både bra och dåligt. Bra att vi kan stötta varandra och man kan höra hur det är för andra och få information vilket kan lugna. Dåligt för att man kommer på tusen nya saker att oroa sig för som man inte skulle kommit att tänka på annars. Det är ju så med oro att ju mer info och lugnande besked man kan få, desto mer söker man och desto mer oroar man sig. Men jag trillar ju dit själv såklart - det är ju därför jag hänger här! Och för att det är kul att prata med andra i samma situation förstås!

  • Pluttemor

    Längtan: Jag fantiserar oxå om hur vår lillprins kommer se ut! Jag hoppas att han får pappas ögon och hår, och mammas näsa och läppar

    Oavsett hur dom små miraklen än kommer se ut så tror jag att det kommer vara dom mest underbara och efterlängtade pluttarna i hela världen! {#lang_emotions_baby}

    Bäbisfabriken: Mycket kloka ord

    Chardonny: Längtar oxå tills jag får känna dom riktiga sparkarna!!

    En fråga som jag har till alla er som jag ställt i en annan tråd: Känner ni att er bebis ligger ihoprullad på ena sidan magen ibland? Tycker att jag har så jätteofta och då lägger sig lilleman på vänster sida,,, det är mest när jag ligger på rygg eller ligger i ett avslappnat läge på soffan, Om jag känner på magen så känner jag hur det e platt på höger sida, men att det e som en bulle på den vänstra sidan Jätteskumt!

    Ego: Imorgon fortsätter mitt RUL! Lilleman var väldigt envis sist då läkaren ville kolla blodflödet{#lang_emotions_undecided} Hoppas att han är snäll imorgon


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • längtan efter lillamirakel

    Bäbifabriken: Tack!! Hihi.. Gillar dina husdjur!! De är rätt billiga i drift va??

    Pluttens mamma: Ja man kan ju hoppas på vissa saker! Jag hoppas Äggbert får min mans plåtmage och slipper min dåliga sjuka mage. Sen får h*n nästan se ut hur som helst Jo de kommer nog att vara de vackraste bebisarna världen någonsin har skådat. Men tänk om man inte känner igen ett enda drag hos bebisen.. Man har ju som en liten bild hur de kommer att se ut men vad jag förstår så stämmer den aldrig!!
    Riktigt sådär brukar jag nog aldrig känna tror jag men ofta känner jag olika delar som sticker ut. Att det blir en hård bulle någonstans på magen. Typ att det är ryggen, rumpan eller huvudet man känner Eller det kanske är samma sak som du menar? Lycka till imorrn!!


    ♥ BF 2010-06-20 ♥
  • Pluttemor
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-03-23 21:23:38 följande:
    Bäbifabriken: Tack!! Hihi.. Gillar dina husdjur!! De är rätt billiga i drift va?? Pluttens mamma: Ja man kan ju hoppas på vissa saker! Jag hoppas Äggbert får min mans plåtmage och slipper min dåliga sjuka mage. Sen får h*n nästan se ut hur som helst Jo de kommer nog att vara de vackraste bebisarna världen någonsin har skådat. Men tänk om man inte känner igen ett enda drag hos bebisen.. Man har ju som en liten bild hur de kommer att se ut men vad jag förstår så stämmer den aldrig!!Riktigt sådär brukar jag nog aldrig känna tror jag men ofta känner jag olika delar som sticker ut. Att det blir en hård bulle någonstans på magen. Typ att det är ryggen, rumpan eller huvudet man känner Eller det kanske är samma sak som du menar? Lycka till imorrn!!
    Ja, det är inte lätt att föreställa sig hur lilla krabaten kommer att se ut! Våran lilleman ser ut att ha en väldigt liten nästa på UL bilderna. Man kan ju göra #D ultrljud för skojs skull o kanske få se en närmare glimt Vi funderar på att göra det! Man kan se barnet gäspa, skratta o suga på tummen Vore helt fantastiskt!! 

    Gällande magen så är det lite så jag menar. Det blir lite som en bulle på ett sälle..Det är så att jag ibland kan föreställa mig vart huvudet är.. Sist vi var på RUL så satt den med rumpan ner mot livmodern om man kan säga så och med huvudet rakt upp i min mage Och det var precis så jag gissade att lilleman låg! Så läkaren hade direkt fri sikt över könet och då såg vi lilla pillesnoppen som stack rakt ut i luften Världens sötaste!

    Jag uppdaterar er om morgondagen
    Får vi bli tre i familjen i år?
Svar på tråden Vi som har endo och nyss plussat efter IVF del2