• Svar på tråden Liga Match!
  • lillasysteryster

    Lukas visade inget på allergitesterna så nu ska vi bara bestämma oss hur vi tyckte det var med laktosfritt. Han får äta laktos fritt två veckor till o sedan när vi slutar får vi se om han bajsar på sig mera och börjar rapa mer igen.

  • Sol30
    Esmaralda skrev 2010-05-03 18:32:45 följande:
    Sol; kanon! LS kommer också! SEs då! 
    Åh, vad roligt! Ses!
  • Yoyna

    Hej hej i kylan!!!

    Hur mår ni? Här är det bra men fullt upp med jobb, har varken tid eller ork att skriva så mycket för tillfället känner jag. Längtar efter sol och värme oxå! Vid det här laget förra året hade jag redan lyckats få lite färg på kinderna i väntan på M minns jag... Snart dags för ettårskalas!

    Kram på er!

  • Sol30
    Yoyna skrev 2010-05-09 09:45:45 följande:
    Hej hej i kylan!!! Hur mår ni? Här är det bra men fullt upp med jobb, har varken tid eller ork att skriva så mycket för tillfället känner jag. Längtar efter sol och värme oxå! Vid det här laget förra året hade jag redan lyckats få lite färg på kinderna i väntan på M minns jag... Snart dags för ettårskalas! Kram på er!
    Oj, ett år redan! Grattis då i förskott till stora killen! 

    En liten fråga till er som har mer erfarenheter av graviditeter än jag    :
    Jag har ju gått 30 hela veckor nu och i helgen tyckte jag att magen blivit mindre bara över natten. Kan det vara så att den redan sjunkit ner lite? Eller vad har hänt? Har ju i stort sett förträngt hela graviditeten med I, så jag kommer inte alls ihåg hur det var då.

    Esma och LS: Tack för en jättetrevlig lunch!
  • Yoyna

    Hej Sol! Tack för grattis! Jag tror inte att din mage sjunkit än, det låter väldigt tidigt. Generellt brukar man säga att livmodern är som högst (just under revbenen) runt vecka 36. En förklaring kan kanske vara att bebisen ändrat läge och lagt sig med huvudet ner, det kan göra att det känns annorlunda? Var tycker du att du känner mest sparkar? Så spännande att det bara är tio veckor kvar!!! Tiden går så fort, det var ju nyss du berättade tycker jag! Har ni några namnförslag på gång?

  • Sol30

    Yoyna: Tycker att den sparkar på ung. samma ställen som den gjort hela tiden. Den ligger liksom längst ner och på höger sida. Vänster sida har h*n aldrig tyckt om! 
    Men det kan inte vara något konstigt iaf (nu kommer oroliga mamman fram igen....)?
    Jag har ju iofs fått en hemsk ishias (stavas?) och det började också bli riktigt illa innan förra helgen och det kan ju bero på att bebisen flyttat sig och ligger och trycker på nerven.
    Vi har ett tjejnamn som är ganska bestämt. Blir det en kille till så är det värre! 

  • Yoyna

    Nu har vi ägnat helgen åt firande, kalas gånger flera för ettåringen!

    Bästa presenten var en stor plastbåt (sån man kan ha vatten eller sand i) fylld med tvåhundra lekbollar, M bara kastar sig i den och gapskrattar!!!

    Hoppas ni alla haft det bra den sista tiden, mycket nu i maj! Hur mår ni allihop?

    Sol: Jag har tio veckors praktik och en tenta kvar sen är jag klar, men har inte ens vågat fundera på jobb efteråt för det känns så avlägset på något sätt... Inte klart med praktik heller så det känns lite jobbigt just nu, vill inte behöva ha tio veckor i Sundsvall liksom...

Svar på tråden Liga Match!