• majsanna

    fler 78:or som försökt bli gravid runt 1 år? del 7

    Vi 78:or som kämpat ett tag nu.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • Svar på tråden fler 78:or som försökt bli gravid runt 1 år? del 7
  • majsanna

    Det gick inte den här gången heller så nu blir det att betala för försöken.
    Vi är väl inställda på att försöka ett antal gånger till. Vilken klinik det blir vet vi inte än, men eftersom vi måste ha hemortsläkare så blir det en av de klinikerna hon har av tal med: Carl von linne i Uppsala, Ivf-kliniken i Falun eller Carlanderska i Göteborg.
    Ska träffa hemortsläkaren den 4 oktober och hoppas att vi kan komma igång så fort som möjligt efter det.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • Mammas propp

    Tråkigt att höra att det inte gick vägen för er.
    Hur gick det hos hemortsläkaren? när kan ni komma igång med nya försök?
    Har läst att IVF falun använder sig av långtidsodling. Har ni testat det innan?
    Ni kanske har större chans då?

  • majsanna

    Här var det länge sedan jag skrev...
    Hoppas att allt är bra med er.

    Vi har gått vidare till privata försök och har redan hunnit utnyttja ett försök av det trepack vi köpt. Tyvärr blev det minus även denna gång. Förhoppningsvis kan vi komma igång med nästa försök i helgen. Kommer mensen tidigast på nyårsafton så kan vi starta den här cykeln annars får vi vänta en månad.

    Vi går nu på Fertilitetscentrum i Göteborg och på det första försöket fick vi ut fem ägg varav fyra befruktades med hjälp av Icsi (toppkvalitet) så jag fick tillbaka ett till mig och vi fick tre till frysen. Men som sagt så blev de minus i alla fall.

    Förra tisdagen var vi med i en stor artikel i Svenska dagbladet om längtan. Den går att läsa här: www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/for-varje-forsok-har-bebisfebern-stigit_5816463.svd

    Mer information om vår bebiskamp finns på min blogg: langtantillbarn.blogspot.com


  • Mammas propp

    Läster er artikel och jag känner verkligen med er. Du skall veta att jag håller tummarna för att det skall gå vägen för er. Jag har hört mycket postivt om Fertilitetscentrum och jag hoppas verkligen att de kan hjälpa er.

    Lycka till med allt nu och ta väl hand om varandra.

    //Anna

  • AnnaLa

    Var länge sedan jag var inne jag också.
    Läste också er artikel. Den kändes fin på något sätt.
    Att ni gått ut med er längtan, ni representerar många som kämpar i det tysta.


    Hur går det för dig Mammas propp. Jag gissar att det börjar synas snart?


    Hoppas att ni båda haft en bra jul med era respektive familjer!


    Själv har jag iallafall hunnit bli moster  nu i dagarna... spännande förstås även om man hade velat ha en lite själv samtidigt.


    Kram på er båda två

  • Mammas propp

    Har gått in i v22 nu så det börjar kännas nu. Syns inte så mycket än. Har väl gått upp 2-3 kg så det är inte så mycket. Men det är väl ganska skönt det med. Har mått ganska bra efter v14 så jag har fått njuta av graviditeten.

    Lycka till er båda nu och jag hoppas snart att ni är i samma läge som jag...

    Kram på er

  • Mammas propp

    Lycka till med äggplocken på fredag Majsanna... Hopps verkligen att det tar sig denna gången för dig.

    Ja nu har det gått mer än halva tiden. Nu känns det även som om veckorna går lite fortare, man känner att det händer saker i magen just nu...

  • majsanna

    Länge sen jag skrev här ser jag. Den 30 januari hände det ofattbara! Jag fick tt stort plus på testdagen. DEn fjärde ivf-behandlingen gav alltså ett plus. På måndag den 28e ska vi på ultraljud hos distansläkare och är nervös för att inte se något hjärta. VAr på ultraljud förra veckan efter en lite blödning och då lyckades inte läkaren på gyn se hjärtslag, bara en hinnsäck. Hoppas av hela mitt hjärta att det bara var för tidigt för att se något då. Idag är jag i vecka 7+4.

    Hoppas att allt är bra med er. 


  • AnnaLa

    Nämen oj.. var länge sen jag kikade här inne,  så har helt missat att du har plussat.
    Va roligt! grattis!
    Det var verkligen er tur nu.
    Ja men vecka 7 låter ju tidigt, så det var säkert bara därför dom inet såg något!
    Hoppas allt gick bra på ultraljudet!

    Massa kramar till er!!!!!
    hoppas ni fortsätter kika in ibland, så ska jag oxå berätta när det hänt ngt.. för det ska det ju snart så klart..:)

  • majsanna

    När vi var hos distansläkaren den 28 febrauri så så vi en Dutt på 18 mm med ett hjärta som tickade på. Helt otroligt.
    Jag är nu i vecka 10+2 så det rullar på fast jag inte riktigt fattat det än. 


  • Mammas propp

    Hej här har man inte varit på ett tag. Såg bara ditt plus Majsanna och gick direkt in i och skrev ett meddelande till dig men här ser jag ju att du är i v11. Är jätteglad för dig. Hoppas att allt går bra för dig...


    Hur går det för er Nikita 78?

  • majsanna

    Mammas propp: Ja, det är fortfarande overkligt. Jag tror att mannen mer har tagit in att vi ska ha barn. Jag tycker bara att det är jättekonstigt och märkligt när vi pratar om barn och graviditet... Men det kommer väl framöver...
    Vilken vecka är du i nu?

    Hoppas att allt är bra med dig Nikita. 


  • AnnaLa

    va skönt att allt ser bra ut majsanna.:)
    måste vara en konstig känsla när man har försökt så länge...:)
    skulle inte heller greppa det om det hände..

    för oss händer det väl inte så mycket.. som vanligt..

    har precis passerat ägglossning så får väl vänta ngra veckor nu och se va som händer igen..
    har ev ett nytt jobb på gång, och man tänker en del på hur det går om man just precis nu skulle bli gravid.. undra hur poppis det är om man får nytt jobb och börjar me att va mammaledig.. meen det känns som lyxproblem om det skulle inträffa.;)

    Det känns faktiskt peppande att höra att det går bra för er.
    så fortsätt gärna skriv här lite då och då..
    kramar på er båda två

  • Mammas propp

    Hej,


    Satt här och skrev ett inlägg och helt plötsligt fick datorn för sig att starta om... jaja bara att börja om från början...


    Jag går in i v32 nu på lördag det är helt otroligt vad snabbt det gått. jobbar 6 veckor till sen går jag hem. vill ha lite egen tid och hinna varva ner tänkte jag.


    Kul med nytt jobb Nikita, det är kanske det du behöver. Jag började på mitt uppdrag i maj förra året och fick veta att jag var gravid i augusti. visserligen har jag jobbat på samma företag i 9 år men uppdraget var ganska nytt. så det händer nog ganska ofta tror jag. Inget att oroa sig för.


    Majsanna, jag tror det kommr bli mer verkligt för dig när du går på ultraljudet. när du får se det lilla livet. Jag vågade heller knappt tro något fram tills dess.


    Ta det lugnt alla nu och ta hand om er.


    Kramar

  • Mammas propp

    Hej,


    Ville bara berätta att nu har vi underbara Agnes kommit till världen. Hon kom till oss den 18 maj. Lite tidigare än beräknat. Jag är fortfarande i ett lyckorus och bara njuter av situationen.


    Hur går det för er? Något roligt att berätta?

    Nu skall jag fortsätta att bara ha en lugn kväll. Ta hand om er.

  • majsanna

    Stort grattis Mammas propp!!

    Ser att jag missat att uppdatera i den här tråden. Vi fick en änglapojke den 17 maj kl 00.24.
    På rul den 12 maj upptäcktes grava hjärskador (vattenskalle) så det ända alternativet var att avbryta graviditeten. Vår lilla pojke hade inte klarat ett liv utanför livmodern.
    Ett helt groteskt beslut att ta när man kämpat så länge.
    I tisdags hade vi begravning för vår Dutt.

    Mer finns att läsa på min blogg. 


  • AnnaLa

    Jag måste börja skriva tll dig Majsanna... Fy va lessen jag blev när jag läste vad du skrev,.
    Jag har itne varit härinne på länge och inte heller kikat på din blogg på länge.
    Har själv haft sorg i min familj under våren så grät en massa tårar när jag läste igenom varenda inlägg på din blogg. Fastnade verkligen för vad du skrev om att så många går å bär på sorg, man märker det när man går på kyrkogården, så många människor som faktiskt har sina nära och kära begravda där...
    Livet känns bra orättvist ..
    barnfrågan har för mig lagts lite på is.. men vi ska med nya krafter ta tag i frågan igen till hösten..

    Men samtidigt förstås ett jättegrattis mammas propp till lillla Agnes!
    Va skönt att höra att allt har gått bra.

    Kram till er!!!!

Svar på tråden fler 78:or som försökt bli gravid runt 1 år? del 7