• JaneDoe10

    "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...

    Jag tror faktiskt inte ett dyft på alla dessa människor här och i verkligheten som säger att de ätit sina P-piller och skött dem och ändå blivit gravida. Klart att det säkert finns någon som har gjort det, man det är omöjligt att det är så många som görs gällande här. Då skulle ju p-piller bara ge skydd till 50%eller liknande vad man kan utläsa. Och det gör dom ju inte. De ger skydd till drygt 99%.

    Vore det så att var och varannan blev gravid PÅ RIKTIGT trots att de äter p-piller så är ju dessa piller en stor bluff isåfall. Nej, jag tror nog att det i de flesta av dessa fall då kvinnan påstår att hon äter piller och blir gravid  själva verket struntat det. För hon vill bli gravid och inte mannen. Eller också så vågar hon inte fråga mannen om han vill ha barn. Men han blir säkert glad sedan när barnet är född! Sedan kan man ju inte erkänna det för familj och vänner och då kommer p-pillerlögnen fram.

    Tror ni jag har helt åt helvete fel?


    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars.
  • Svar på tråden "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...
  • Miah21

    Jag blev gravid första gången trots p-piller, men då åt jag samtidigt antibiotika som inte skulle påverka dom enligt både läkaren och fass. Men blev gravid ändå. Det slutade dock i mf.


    Mamma till Julia, 100126
  • JaneDoe10
    Hercule skrev 2010-07-21 10:10:14 följande:
    Självklart vill de som ljuger ge sken av att de inte ljuger, det är väl ingen som tror något annat. Obestämd
    Men jag tror att både de som har ljugit/slarvat OCH de som har skött allt exemplariskt och ändå blivit gravida är överrepresenterade på det här forumet då det av någon orsak drar till sig folk med barn.

     De som äter sina p-piller och inte blir gravida har mindre sannolikhet att befinna sig här. 
    Fast det är ju många som äter p-piller innan de vill bli gravida. Och sedan när det är dags för barn så hamnar man här =)
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • Ant85
    Hercule skrev 2010-07-21 10:10:14 följande:
    Självklart vill de som ljuger ge sken av att de inte ljuger, det är väl ingen som tror något annat. Obestämd
    Men jag tror att både de som har ljugit/slarvat OCH de som har skött allt exemplariskt och ändå blivit gravida är överrepresenterade på det här forumet då det av någon orsak drar till sig folk med barn.

     De som äter sina p-piller och inte blir gravida har mindre sannolikhet att befinna sig här. 
    Aha du menade så, då missuppfattade jag dig.
  • Ant85

    TS du skuller nog ha lagt tråden där folk kunde varit anonyma, då hade du fått en uppsjö med p-pillerbarnsföräldrar som hade något att säga.

  • JaneDoe10
    Ant85 skrev 2010-07-21 10:33:50 följande:
    TS du skuller nog ha lagt tråden där folk kunde varit anonyma, då hade du fått en uppsjö med p-pillerbarnsföräldrar som hade något att säga.
    Förmodligen, och antagligen hade man även fått med de som lurat till sig barnen också Skrattande
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • 2010mamman
    JaneDoe10 skrev 2010-07-21 09:39:37 följande:
    Jag tror faktiskt inte ett dyft på alla dessa människor här och i verkligheten som säger att de ätit sina P-piller och skött dem och ändå blivit gravida. Klart att det säkert finns någon som har gjort det, man det är omöjligt att det är så många som görs gällande här. Då skulle ju p-piller bara ge skydd till 50%eller liknande vad man kan utläsa. Och det gör dom ju inte. De ger skydd till drygt 99%.

    Vore det så att var och varannan blev gravid PÅ RIKTIGT trots att de äter p-piller så är ju dessa piller en stor bluff isåfall. Nej, jag tror nog att det i de flesta av dessa fall då kvinnan påstår att hon äter piller och blir gravid  själva verket struntat det. För hon vill bli gravid och inte mannen. Eller också så vågar hon inte fråga mannen om han vill ha barn. Men han blir säkert glad sedan när barnet är född! Sedan kan man ju inte erkänna det för familj och vänner och då kommer p-pillerlögnen fram.

    Tror ni jag har helt åt helvete fel?
    Vet inte heller var du får siffran 50 % ifrån, med tanke på hur många som egentligen äter/ätit p-piller någon/några gånger under sitt liv, det är MÅÅNGA. Sen kan det vara så att man tar sina piller, men har problem med magen så att de inte hinner tas upp. Jag blev gravid trots piller och i mitt fall var det INTE så som du påstår....att jag skulle vilja "ha barn men inte mannen". Han ville däremot ha, men inte jag, så det blev abort. Så i mitt fall har du fel fel fel.
  • 2010mamman
    Ant85 skrev 2010-07-21 10:06:57 följande:
    och jag tror det är fler som ljuger/slarvar än vad de själva vill ge sken av.
    Tror gör man i kyrkan....

    Jag slarvade i alla fall inte. Är lite av ett kontrollfreak och hade mobillarmet inställt för p-piller varje dag. Missade inte en enda gång.
  • Ant85
    2010mamman skrev 2010-07-21 11:42:10 följande:
    Vet inte heller var du får siffran 50 % ifrån, med tanke på hur många som egentligen äter/ätit p-piller någon/några gånger under sitt liv, det är MÅÅNGA. Sen kan det vara så att man tar sina piller, men har problem med magen så att de inte hinner tas upp. Jag blev gravid trots piller och i mitt fall var det INTE så som du påstår....att jag skulle vilja "ha barn men inte mannen". Han ville däremot ha, men inte jag, så det blev abort. Så i mitt fall har du fel fel fel.
    fast då resulterade det ju aldrig i något p-pillerbarn heller för din del?
  • Teskedsmamman
    JaneDoe10 skrev 2010-07-21 09:39:37 följande:
    Jag tror faktiskt inte ett dyft på alla dessa människor här och i verkligheten som säger att de ätit sina P-piller och skött dem och ändå blivit gravida. Klart att det säkert finns någon som har gjort det, man det är omöjligt att det är så många som görs gällande här. Då skulle ju p-piller bara ge skydd till 50%eller liknande vad man kan utläsa. Och det gör dom ju inte. De ger skydd till drygt 99%.

    Vore det så att var och varannan blev gravid PÅ RIKTIGT trots att de äter p-piller så är ju dessa piller en stor bluff isåfall. Nej, jag tror nog att det i de flesta av dessa fall då kvinnan påstår att hon äter piller och blir gravid  själva verket struntat det. För hon vill bli gravid och inte mannen. Eller också så vågar hon inte fråga mannen om han vill ha barn. Men han blir säkert glad sedan när barnet är född! Sedan kan man ju inte erkänna det för familj och vänner och då kommer p-pillerlögnen fram.

    Tror ni jag har helt åt helvete fel?
    Att dra alla över en kam med meningen; Jag tror faktiskt inte ett dyft på alla dessa människor här och i verkligheten som säger att de ätit sina P-piller och skött dem och ändå blivit gravida.
    Tycker jag är riktigt kränkande mot de som verkligen blir gravida med ppiller, face fact; 1-2% blir faktiskt gravida trots att de sköter sina piller, och med tanke på hur många kvinnor i sverige som äter piller så blir det ändå ganska många.

    Självklart finns det de som drar en rövare... men jag skulle aldrig ens nedlåta mig till att påstå att ALLA gör det.
    3 killar & pojke v37 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • gintonic77

    Att man ser många här som skriver om att de blivit gravida trots p-piller är väl inget konstigt.  Du får väl starta en tråd som heter " Vi som äter p-piller och INTE blivit gravida" så får du se hur många det blir där innan du kan få ut någon procentsats. Det finns säkert de som slarvar med p-piller.

    Själv har jag ett "p-pillerbarn" och jag åt mina piller som jag skulle. Har däremot aldrig kompletterat dem med något.

Svar på tråden "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...