• JaneDoe10

    "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...

    Jag tror faktiskt inte ett dyft på alla dessa människor här och i verkligheten som säger att de ätit sina P-piller och skött dem och ändå blivit gravida. Klart att det säkert finns någon som har gjort det, man det är omöjligt att det är så många som görs gällande här. Då skulle ju p-piller bara ge skydd till 50%eller liknande vad man kan utläsa. Och det gör dom ju inte. De ger skydd till drygt 99%.

    Vore det så att var och varannan blev gravid PÅ RIKTIGT trots att de äter p-piller så är ju dessa piller en stor bluff isåfall. Nej, jag tror nog att det i de flesta av dessa fall då kvinnan påstår att hon äter piller och blir gravid  själva verket struntat det. För hon vill bli gravid och inte mannen. Eller också så vågar hon inte fråga mannen om han vill ha barn. Men han blir säkert glad sedan när barnet är född! Sedan kan man ju inte erkänna det för familj och vänner och då kommer p-pillerlögnen fram.

    Tror ni jag har helt åt helvete fel?


    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars.
  • Svar på tråden "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...
  • Sarilariz
    JaneDoe10 skrev 2010-07-21 16:30:52 följande:
    Kanske man ska säga de flesta på FL. Sedan tror jag faktiskt att det är svårt att sköta ett preventivmedel som minipiller på ett bra sett då man helst ska ta det samma tid varje dag. För mig var det iallafall omöjligt. Förhoppningsvis blir statistiken här missvisande, annars är det alldeles för mycket dårar lösa ute i samhället Tungan ute
    Jag tror ALL statistik på FL är missvisande, just eftersom folk som är intresserade av ett visst ämne letar upp vissa trådar. T.ex

    En trådstart. "Jag blev gravid trots p-piller" då går alla som blivit gravida trots p-piller in där och skriver, då framstår det som att en STOR procent blivit det trots att det kanske bara rör sig om 1-2% av alla.

    eller: Ny trådstart "min man misshandlar mig", då går alla som blivit misshandlade in där och skriver.

    Förstår du hur jag menar?

    Jag tycker absolut INTE man skall döma någon som blivit gravid trots preventivmedel. P-piller etc är inte 100% säkra utan endast ca 98% säkra, detta om de tas perfekt. Sedan kan man bli magsjuk, råka få i sig johannesört, vilket slår ut de flesta preventivmedel etc etc, då sjunker säkerheten ännu mer.
  • JuliaåRonjasmammis

    Det beror ju helt på vad man har för statistiskt underlag.

    Skulle jag bara utgå från mig själv, skulle jag kunna hävda att det är jättelätt att bli gravid när man äter p-piller eftersom jag blivit det tre gånger.

    Utgår jag däremot från hela min stora bekantskapskrets/familj, så vill jag hävda att det är extremt ovanligt, eftersom jag inte känner någon som blivit gravid när de ätit p-piller.

    Att folk här på FL ljuger om det tror jag är symptomatiskt för just FL. Här samlas så mycket konstigt folk!


    Don't mess with my integrity!
  • JaneDoe10
    Sarilariz skrev 2010-07-21 16:36:55 följande:
    Jag tror ALL statistik på FL är missvisande, just eftersom folk som är intresserade av ett visst ämne letar upp vissa trådar. T.ex

    En trådstart. "Jag blev gravid trots p-piller" då går alla som blivit gravida trots p-piller in där och skriver, då framstår det som att en STOR procent blivit det trots att det kanske bara rör sig om 1-2% av alla.

    eller: Ny trådstart "min man misshandlar mig", då går alla som blivit misshandlade in där och skriver.

    Förstår du hur jag menar?

    Jag tycker absolut INTE man skall döma någon som blivit gravid trots preventivmedel. P-piller etc är inte 100% säkra utan endast ca 98% säkra, detta om de tas perfekt. Sedan kan man bli magsjuk, råka få i sig johannesört, vilket slår ut de flesta preventivmedel etc etc, då sjunker säkerheten ännu mer.
    Jo, men handen på hjärtat så tror jag att många slarvar för att de själva vill bli gravida också. Man har ju "fördelen" att kunna göra det när man äter piller. Men klart att viss statistik på fl blir fel, men dessvärre är det ju många som startar trådar här om att lura sina karlar, och är det såpass många här av dem som är medlemmar så är det förmodligen fler som inte hänger på FL. Jag tycker att det är lite tråkigt, främst för barnens skull, som inte får vara efterlängtad av bägge föräldrar.
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • Ant85
    JaneDoe10 skrev 2010-07-21 16:43:03 följande:
    Jo, men handen på hjärtat så tror jag att många slarvar för att de själva vill bli gravida också. Man har ju "fördelen" att kunna göra det när man äter piller. Men klart att viss statistik på fl blir fel, men dessvärre är det ju många som startar trådar här om att lura sina karlar, och är det såpass många här av dem som är medlemmar så är det förmodligen fler som inte hänger på FL. Jag tycker att det är lite tråkigt, främst för barnens skull, som inte får vara efterlängtad av bägge föräldrar.
    Äh vem bryr sig om barnen? Det är mammans behov och önskningar som spelar någon roll. Vad barn och man tycker är egentligen rätt irrelevant.
  • JaneDoe10
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-07-21 16:42:46 följande:
    Att folk här på FL ljuger om det tror jag är symptomatiskt för just FL. Här samlas så mycket konstigt folk!
    Vi får hoppas det !
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • JaneDoe10
    Ant85 skrev 2010-07-21 16:44:05 följande:
    Äh vem bryr sig om barnen? Det är mammans behov och önskningar som spelar någon roll. Vad barn och man tycker är egentligen rätt irrelevant.
    Ja, så länge man inte ljuger så....
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • Sarilariz
    JaneDoe10 skrev 2010-07-21 16:43:03 följande:
    Jo, men handen på hjärtat så tror jag att många slarvar för att de själva vill bli gravida också. Man har ju "fördelen" att kunna göra det när man äter piller. Men klart att viss statistik på fl blir fel, men dessvärre är det ju många som startar trådar här om att lura sina karlar, och är det såpass många här av dem som är medlemmar så är det förmodligen fler som inte hänger på FL. Jag tycker att det är lite tråkigt, främst för barnens skull, som inte får vara efterlängtad av bägge föräldrar.
    Jag tror (och hoppas!) att det inte är så många som lurar sina karlar som det framstår på fl. Fl verkar bestå av 70% galningar, och det tycker inte jag överenstämmer med verkligehten, tack och lov.

    De flesta jag känner som blivit gravida med p-piller har gjort abort om killen velat det. Så jag tror inte på att de flesta ljuger om det. Varför ljuga för att bli gravid och sedan göra abort? Makes no sense.
    Däremot tror jag att sidor som FL drar till sig mycket konstigt folk som någon ovan skrev. De har kanske inga riktiga vänner för att de är så skumma, så de håller till här? Nej nu var jag lite elak, finns mycket vettigt folk här med. Flört
  • Ant85
    JaneDoe10 skrev 2010-07-21 16:45:20 följande:
    Ja, så länge man inte ljuger så....
    Fast det hör ju till. För utan några "små" lögner så får du inte en ovillig man att bli pappa. Utan pappa (sperma) inga barn.

    P-piller slarv + godtrogen mag = bebis till mamman.
  • Ant85
    Ant85 skrev 2010-07-21 16:46:52 följande:
    Fast det hör ju till. För utan några "små" lögner så får du inte en ovillig man att bli pappa. Utan pappa (sperma) inga barn.

    P-piller slarv + godtrogen man = bebis till mamman.
    Godtrogen man ska det naturligtvis stå.
  • Liten blir stor

    Jag är också väldigt tveksam på att alla dessa som blivit gravida under "p-piller behandling" verkligen har ätit sina p-piller.
    p-pillerna är lättlösliga och tas upp av kroppen väldigt fort. Dessutom så behövs det nog mer än att ha haft diarré en gång för att ens kunna få ägglossning om man äter p-piller regelbundet.

    Där jag bor så är det en kvinna som blivit gravid med TVÅäggs tvillingar under en p-pillerbehandling. Det tror jag bara är skitsnack faktiskt. Det är nog svårt att släppa ett ägg när man går på p-piller och skulle råka "missa" ett piller och då borde det vara omöjligt att släppa två ägg.
    Hennes förklaring var att hon varit lite bakfull en dag och troligen spytt ut p-pillret. Det låter inte troligt tycker jag.

    Minipiller därimot är inte lika säkra då man är tvungen att ta dom på exakt samma tidpunkt varje dag.

    Nej, det är nog många som skiter i att ta sina piller för att lura till sig en graviditet. Fult gjort, väldigt fult.

Svar på tråden "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...