• Hjärtat längtar

    Sydafrika-tråd!

    Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

    Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

  • Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Qermit
    Linnis skrev 2011-10-27 21:16:49 följande:
    Har inte kommenterat på Familjeliv, men i dag måste jag ju bara. Fantastisk, strålande och sympatisk insats ni gjorde i kvällens program. 

    Har adopterat från annat land än SA, men blev sååå glad över er fina insats och för att ni gav enså fin bild av hur väntande adoptivföräldrar känner.

    Kram till er 
    Tack! Vi försöker få fram glädjen över att vänta barn genom adoption men också frustrationen... Och nu också sorgen över ett bb som aldrig kommer. Hoppas ni kommer att följa serien och att även våra kommande insatser kommer att uppskattas . Det värmer att höra att du uppskattade oss! Kram.
  • Pippi Långstrump

    Qermit vi hörde våra egna ord och tankar...å vad sant det var om 9 månader. Är det fler som har upptäckt samma sak.
    Håller tummar och tår för att det kommer BB imorgon!

  • Jockelina

    Qermit: åh vilket jobbigt program att titta på. Jag sitter och gråter i en hel timme. GIllade er jätte mycket och efter 5 misslyckade inseminationer och 4 misslyckade IVF så känns det som att vi kommer närmare och närmare ett beslut att adoptera. Dock har vi bara stått i kö sedan december 2010 så inte ens ett år ännu. Vänta kan man tydligen inte göra för länge i den här "branschen" 

    Jag ser fram emot att se er i de kommande programmen. 

  • Nystart

    Vi får hoppas att tv3 måste göra en uppföljning och uppdatering i morgon! Håller tummarna! Kram

  • gracel79

    Här kommen eftersläntaren....Har inte 3:an så har sett programmet på TV3play nu. Tänkte väl att det var du Qermit! Jättefin insats, vill se resten NUGlad Åh imorgon är det fredag, tänk om det är den underbara dagen imorgon! Åh, vad det skulle vara roligt att träffas i SA före jul! Ibland känns detta som en dröm, men det är ju inte bara en dröm, vi ska ju faktiskt åka på riktigt, hoppas så att det blir snart!

    kram alla väntande 

  • Qermit

    Tusen tack för era fina ord! Det känns fint att kunna sätta ord på våra tankar och om ni känner igen er i dem är det ju ännu bättre.

    Haha, Gracel79, maken undrar hur du kunde ana det?!

    Solgudinnan, ja väntan kan man få för mycket av i a-världen... Men för en del kan det gå jättefort. Stort lycka till med adoptionen!

  • gracel79
    Qermit skrev 2011-10-27 22:09:30 följande:
    Tusen tack för era fina ord! Det känns fint att kunna sätta ord på våra tankar och om ni känner igen er i dem är det ju ännu bättre.

    Haha, Gracel79, maken undrar hur du kunde ana det?!

    Solgudinnan, ja väntan kan man få för mycket av i a-världen... Men för en del kan det gå jättefort. Stort lycka till med adoptionen!

    Jasså undrade hanFlört  Har han inte sådan koll på alla väntande SA-familjer här på familjeliv som vi:)

      

      

      
  • Hjärtat längtar

    Tack för en jättebra insats Qermit! Ni fick verkligen fram glädjen över att få adoptera.
    Jag kände igen mig lite i er.
    Vi hade varit tillsammans i 5,5 år när vi började försöka få barn. Och har försökt få barn sammanlagt i drygt 3,5 år
    Håller med om att det känns stort! Och brukar börja gråta när jag tänker på det... Skrattande

    Jättefin fondtapet i barnrummet Flört

  • Qermit
    gracel79 skrev 2011-10-27 22:31:04 följande:
    Jasså undrade hanFlört  Har han inte sådan koll på alla väntande SA-familjer här på familjeliv som vi:)

      

      

      
    , nej han brukar inte hänga på så här viktiga forum...
    Hjärtat längtar skrev 2011-10-27 22:46:45 följande:
    Tack för en jättebra insats Qermit! Ni fick verkligen fram glädjen över att få adoptera.
    Jag kände igen mig lite i er.
    Vi hade varit tillsammans i 5,5 år när vi började försöka få barn. Och har försökt få barn sammanlagt i drygt 3,5 år
    Håller med om att det känns stort! Och brukar börja gråta när jag tänker på det... Skrattande

    Jättefin fondtapet i barnrummet Flört
    Tack! Roligt att du tycker det. Ja, visst är tapeten fin, kommer från Sandberg.
  • Qermit
    Nystart skrev 2011-10-27 21:59:34 följande:
    Vi får hoppas att tv3 måste göra en uppföljning och uppdatering i morgon! Håller tummarna! Kram
    . Idag är det fredag och bb-dag. Vad säger ni, en sisådär 4 bb vore väl lagom såhär i slutet av oktober?! Jag håller tummarna för oss alla. Kram!
Svar på tråden Sydafrika-tråd!