• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • SuzR
    Madylin skrev 2010-08-30 14:51:22 följande:
    Man har absolut ett eget ansvar. Har aldrig påstått något annat. Att gå på soc och få bidrag är väl kanske inget man ska vara för? Jag är mer för att alla får jobb och slipper leva i soc-träsket.
    men ändå ska vi 'hjälpa våra egna?' HUR ska vi hjälpa och vad är det folk är så himla okapabla till som vi måste ha hjälp med?
  • Rani
    3way skrev 2010-08-30 13:30:33 följande:
    HEJA SD

    Varför kan man inte hjälpa sig själva innan man ska rädda alla andra !?

    Satsa mer inom skola,  psykiskohälsa, barn som inte har några föräldrar och åker in och ut på barnhem, Idrott.
    När sverige mår bra, dåkan vil hjälpa ALLA andra.

    Sen så vill jag att man ska kunna sjunga de där typsikt svenska sångerna i på skolavslutningen ! Att man får gå till kyrkan vid Jul (de gjorde alltid vi i våran skola när jag var yngre, men "får" inte de längre)

    Jimme Åkesson tycker jag också är en otroligt bra partledare. Har förtroende för honom.

    HEJA SD!
    Att skolan inte längre är knuten till svenska kyrkan som den varit beror på att vi inte längre har någon statskyrka sedan år 2000.

    Något som är mycket märkligt är att det ofta ropas efter att man ska vara i kyrkan på skolavslutningar och dylikt. Men ingen vill gå till kyrkan på söndagar. Antalet kyrkobesökare minskar dramatiskt. Folk går ur kyrkan för att slippa betala kyrkoskatt. Varför? Jo, för att många inte är troende.

    Trots det är det otroligt viktigt att barnen får vara i kyrka med skolan? Varför? Kom inte dragandes med att "det är fint och tradition". Varför måste man  vara i kyrkan om man inte är troende? Kyrkan är ju trots allt en plats för att dyrka gud. Vill du att dina barn ska dyrka gud, skicka dem till kyrkan. Men propsa inte på att alla barn ska tvingas göra det i skolan.
  • Dorian Ertymexx
    Bejje skrev 2010-08-30 14:43:47 följande:
    Förstår vad du menar, men när den dagen kommer så kan vi släppa in en del invandrare anser jag, MEN i rimliga mängder. Inte som nu när det fullständigt rasar in invandrare. Finland tar in lägst antal invandrare i norden och det fungerar riktigt bra där anser jag. Jag säger inte stoppa invandringen, jag säger att vi bör minska den markant och helst begränsa den till folk som flyttar hit för att arbeta, inte för folk som flyttar hit för att leva på bidrag.
    Aha, så vi ska alltså utgå ifrån vad DU anser. För du förstår väl att det DU anser om tex Finland är fullkomligt irrelevant för oss? Och "rasar in" invandrare? Du skämtar va? Har du tittat på statistiken? Vet du hur många av dessa som "rasar in" som är hemvändande svenskar?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 14:51:26 följande:
    Läs vad pensionärerna tyckte om SDs reklamfilm. De säger själva att de behöver invandringen, och att de tycker att invandrarna gör ett bra jobb i Sverige. Så vilka är det som far illa?

    Så de ska, för sin egen skull, stanna i krigsdrabbade länder och dö? Vet du, jag undrar om du skulle stanna i ett krigsdrabbat Sverige och dö hellre än att åka till ett annat land och hamna i utanförskap. Jag är väldigt, väldigt nyfiken på det.
    Ja det är ju VÄLDIGT många sk invandrare som tar hand om pensionärerna på hemmen . Eller är det så att det är dessa jobb som invandrarna "tagit " ?
    I'm the me I choose to be ...
  • Madylin
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 14:47:27 följande:
    Som man frågar får man svar, Madylin. Kom ihåg vilka det är som styr i Danmark just nu. Det borde vara en ganska god hint om skillnadernas art och orsak.
    Du är ju väldigt noga med att man inte ska tala om invandrare som en grupp, men det är tydligen OK när det gäller danskar? Menar med tanke på att du just påstår att alla danskar röstar och håller på det partiet? Antar att det betyder att alla svenskar röstar och håller på Moderaterna då, eftersom det är dom som för tillfället regerar i Sverige menar jag.
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 14:54:27 följande:
    Aha, så vi ska alltså utgå ifrån vad DU anser. För du förstår väl att det DU anser om tex Finland är fullkomligt irrelevant för oss? Och "rasar in" invandrare? Du skämtar va? Har du tittat på statistiken? Vet du hur många av dessa som "rasar in" som är hemvändande svenskar?
    Sådana som jag !!
    I'm the me I choose to be ...
  • Knugen2010
    Madylin skrev 2010-08-30 14:49:40 följande:
    Vi tar inte hand om våra egna på så sätt att det inte finns tillräckligt med jobb och bostäder till alla t.ex. Pensionärerna har det väl inte guld ställt heller direkt? Eller du kanske tycker det? Isåfall så förstår jag hur du tänker.
    Jo, jag vågar sticka ut haka och säga att svenska pensionärer har bland de bästa i världen.

    Att det inte finns bostäder är ganska enkelt, vi bygger inte tillräckligt med bostäder i vissa områden. Men det kan omöjligt vara invandrarnas fel.

    Vem tror du ska betala DIN pension om vi inte har invandring i Sverige?
  • Bejje
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 14:49:35 följande:
    Invandringen kostar nästan ingenting jämfört med tex skattesänkningarna. Men det är ändå invandringen vi inte har råd med? Jag är väldigt nyfiken på hur du tänker där alltså...
    Du tänker inte på helheten tror jag. Flyktingförläggningar, misshandel, stöldligor, bidrag bidrag bidrag pensioner för invandrare osv. I många fall får t.ex. inte en lågavlönad svensk som har jobbat hela sitt liv någon större pension än en invandrare som knappt har betalat skatt i sitt liv.
  • Madylin
    Adoniram skrev 2010-08-30 14:51:43 följande:
    och det kommer SD att lösa?
    Nja om du kollar lite på vad jag skrivit tidigare så har jag snarare skrivit att SD inte är någon lösning på problemet. Dock hade ju inte SD kommit till om det inte funnits något problem att lösa.
Svar på tråden HEJA SD!