• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • MammaG
    Madylin skrev 2010-08-30 14:49:40 följande:
    Vi tar inte hand om våra egna på så sätt att det inte finns tillräckligt med jobb och bostäder till alla t.ex. Pensionärerna har det väl inte guld ställt heller direkt? Eller du kanske tycker det? Isåfall så förstår jag hur du tänker.
    Då tycker jag du ska rösta i främsta hand så dessa imbecilla skattesänknigar upphör, och att pengarna läggs på just bostäder åt alla. Blir helt knäckt av alla som tror att alla problem som finns i samhället kan spåras tillbaka till att vi tar emot flyktingar. Har ni ingen koll?

    Skulle också vilja ha svar från den som inte vill ta emot de som "kommer hit för att leva på bidrag" Vilka skulle det vara, menar du? Finns många gånger mer "go" och entreprenörsanda hos invandrare än vad man ser hos den etniskt svenska befolkningen. För att undanröja integrationsproblem kan vi börja med att ta tag i den strukturella rasismen.
  • TheCoopers
    MammaG skrev 2010-08-30 14:57:01 följande:
    Då tycker jag du ska rösta i främsta hand så dessa imbecilla skattesänknigar upphör, och att pengarna läggs på just bostäder åt alla. Blir helt knäckt av alla som tror att alla problem som finns i samhället kan spåras tillbaka till att vi tar emot flyktingar. Har ni ingen koll?

    Skulle också vilja ha svar från den som inte vill ta emot de som "kommer hit för att leva på bidrag" Vilka skulle det vara, menar du? Finns många gånger mer "go" och entreprenörsanda hos invandrare än vad man ser hos den etniskt svenska befolkningen. För att undanröja integrationsproblem kan vi börja med att ta tag i den strukturella rasismen.
    Is this what they call a HALLELULJAAAAH moment ??
    I'm the me I choose to be ...
  • Adoniram
    Madylin skrev 2010-08-30 14:56:48 följande:
    Nja om du kollar lite på vad jag skrivit tidigare så har jag snarare skrivit att SD inte är någon lösning på problemet. Dock hade ju inte SD kommit till om det inte funnits något problem att lösa.
    Du skriver att du vill rösta på SD. Varför rösta på någon som inte kan lösa de problem du ser i samhället?
  • Dorian Ertymexx
    Madylin skrev 2010-08-30 14:48:04 följande:
    Suck. Jag säger inte att SD kommer lösa problemet. Har till och med sagt det i ett annat inlägg. Jag säger att SD är dom som faktiskt vågar föra problemet till ytan.

    Tycker du inte själv att det är tråkigt att de invandrare vi tar in inte lär sig svenska? Att de sätts i en klump i förorter?

    Tråkigt att du känner att du måste ta till något som nästan liknar personangrepp.
    Att invandrare hamnar i förorter har att göra med bostadsmarknaden. Inte många som flyttar till Sverige har råd med dyra innerstadshem eller villor i rikemansförorter, vet du. Och de som har råd flyttar också dit, om det är vad de vill. Du kan lika gärna ondgöra dig över att alkisar eller ungdomar hamnar i förorterna. Det blir så om man har en marknadsanpassad bostadspolitik, speciellt en som jobbar på att göra sig av med alla hyresrätter!

    SD tar ingenting till ytan utom fördomar, reaktionärt bjäfs och mera fördomar.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Madylin
    Knugen2010 skrev 2010-08-30 14:55:31 följande:
    Jo, jag vågar sticka ut haka och säga att svenska pensionärer har bland de bästa i världen.

    Att det inte finns bostäder är ganska enkelt, vi bygger inte tillräckligt med bostäder i vissa områden. Men det kan omöjligt vara invandrarnas fel.

    Vem tror du ska betala DIN pension om vi inte har invandring i Sverige?
    Självklart handlar det om att vi inte bygger tillräckligt med bostäder. Men det handlar också om att vi "skänker" bort stora delar av landet till invandrare. Vet inte om du känner till Malmö och sådär men Rosengård, som tidigare var ett område där det bodde svenskar, är dagligen med om bränder och stenkastning på bilar. Det är 99% invandrare som bor där.. Lär ha en sammakoppling eller vad säger du?
  • Knugen2010
    Bejje skrev 2010-08-30 14:55:42 följande:
    Du tänker inte på helheten tror jag. Flyktingförläggningar, misshandel, stöldligor, bidrag bidrag bidrag pensioner för invandrare osv. I många fall får t.ex. inte en lågavlönad svensk som har jobbat hela sitt liv någon större pension än en invandrare som knappt har betalat skatt i sitt liv.
    Nu är det vär du som inte tänker på helheten. Invandrare arbeter och betalar skatt, skaffar barn som växer upp och betalar skatt, som skaffar barn som växer upp och betalar skatt.

    Att det finns en minimigräns på pension är väl en del av vårt välfärdssamhälle som vi borde vara stolta över.
  • Madylin
    MammaG skrev 2010-08-30 14:57:01 följande:
    Då tycker jag du ska rösta i främsta hand så dessa imbecilla skattesänknigar upphör, och att pengarna läggs på just bostäder åt alla. Blir helt knäckt av alla som tror att alla problem som finns i samhället kan spåras tillbaka till att vi tar emot flyktingar. Har ni ingen koll?

    Skulle också vilja ha svar från den som inte vill ta emot de som "kommer hit för att leva på bidrag" Vilka skulle det vara, menar du? Finns många gånger mer "go" och entreprenörsanda hos invandrare än vad man ser hos den etniskt svenska befolkningen. För att undanröja integrationsproblem kan vi börja med att ta tag i den strukturella rasismen.
    Jag tror inte att alla problem kan spåras tillbaka till att vi tar emot flyktingar. Dock är det ETT problem som vi borde ta tag i och inte blunda för längre.
  • Dorian Ertymexx
    Madylin skrev 2010-08-30 14:49:40 följande:
    Vi tar inte hand om våra egna på så sätt att det inte finns tillräckligt med jobb och bostäder till alla t.ex. Pensionärerna har det väl inte guld ställt heller direkt? Eller du kanske tycker det? Isåfall så förstår jag hur du tänker.
    Och det har VAD att göra med invandringen? Allt det beror på en ökad markandsanpassning i samhället. På sänkta skatter, på besparingar och utförsäljningar. Det har du helsvenska politiker och ekonomer att skylla på, inte invandrare.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Madylin skrev 2010-08-30 14:51:22 följande:
    Man har absolut ett eget ansvar. Har aldrig påstått något annat. Att gå på soc och få bidrag är väl kanske inget man ska vara för? Jag är mer för att alla får jobb och slipper leva i soc-träsket.
    Då bör du inte rösta på SD, eller på högerblocket.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Madylin
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 14:59:23 följande:
    Att invandrare hamnar i förorter har att göra med bostadsmarknaden. Inte många som flyttar till Sverige har råd med dyra innerstadshem eller villor i rikemansförorter, vet du. Och de som har råd flyttar också dit, om det är vad de vill. Du kan lika gärna ondgöra dig över att alkisar eller ungdomar hamnar i förorterna. Det blir så om man har en marknadsanpassad bostadspolitik, speciellt en som jobbar på att göra sig av med alla hyresrätter!

    SD tar ingenting till ytan utom fördomar, reaktionärt bjäfs och mera fördomar.
    Jag säger inget om att invandrare hamnar i förorter på det sättet som du tycks uppfatta det. Jag säger att man klumpar ihop alla invandrare i SAMMA förort, vilket inte får bra resultat för varken "oss" eller "dom".
Svar på tråden HEJA SD!