• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Barret08
    MirandaSthlm skrev 2010-08-31 00:08:14 följande:
    Du missförstod. Jag menar att SD-folk skiter i vad han säger och röstar på SD iaf. Drömmer
    Då får du nog lära dig att uttrycka dig lite bättre.
  • MirandaSthlm
    Barret08 skrev 2010-08-31 00:12:02 följande:
    Då får du nog lära dig att uttrycka dig lite bättre.
    snackar vi inte om SD här?

    jaja.. nu e bebis vaken så natt natt på sig alla. pussSolig
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • riggan

    Jag grät när jag såg SD:s valfilm. Det som fick mig att gråta var att vissa av de beslöjade kvinnorna körde barnvagnar. Till och med BARN är icke önskvärda individer, onda muslimer som ska komma och ta pengar från våra pensionärer, enligt SD. FY FAAN! Hur kan man se något sådant och reagera med att skriva "HEJA SD"?! Vad är det med människor?

    Jag kommer att tänka på en kvinna jag kände en gång. Hon var gammal och skröplig, precis som tanten i valfilmen. Hon hade hemtjänstpersonal som kom till henne varje dag, och många av dem var invandrare. Såhär sade hon om det: "Tänk, nu är jag gammal och kommer aldrig mer att kunna resa. Men i stället kommer världen till mig! Du förstår, i dag kom en kvinna till mig som hade flytt över halva jorden med sitt barn. För att de skulle överleva. En sådan hjältinna stod livs levande i mitt kök och pratade med mig. Jag är så tacksam för att hon ville berätta sin historia för mig, och jag respekterar henne oerhört för det hon har gjort för sitt barn. Vilken styrka det måste ha krävt!"

    Den gamla kvinnan är död i dag. Men jag hoppas att den sortens blick som hon hade inte har slocknat i alla som fortfarande lever här i Sverige.

  • Snoppan

    Riggan: handlar det om att invandrare tar pengar ifrån penisonärer eller handlar det om att bromsa invandringen? Därav "nödbromsarna" i filmen..

  • Dorian Ertymexx
    Anton Chigurh skrev 2010-08-31 00:01:17 följande:
    Hur var det nu, Dorian, nyss gick det inte an för småungarna att sjunga nationalsången på nationaldagen - för att vi inte har någon officiell nationalsång. Men sen, när det passar Herr Dorian,  går det alldeles utmärkt att "använda" nationalsången utan att hänvisa till att den inte är officiellt antagen i Riksdagen. Så hela ditt inlägg är egentligen en, hur sa du nu - oxymoron, självmotsägelse. Allt, enligt dina egna uttalanden, Dorian.
    Fine, den INOFFICIELLA nationalsången då. Jag hoppas du inte leker martyr när jag rättar dig i fortsättningen heller.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • upyours
    riggan skrev 2010-08-31 01:06:01 följande:
    Jag grät när jag såg SD:s valfilm. Det som fick mig att gråta var att vissa av de beslöjade kvinnorna körde barnvagnar. Till och med BARN är icke önskvärda individer, onda muslimer som ska komma och ta pengar från våra pensionärer, enligt SD. FY FAAN! Hur kan man se något sådant och reagera med att skriva "HEJA SD"?! Vad är det med människor?

    Jag kommer att tänka på en kvinna jag kände en gång. Hon var gammal och skröplig, precis som tanten i valfilmen. Hon hade hemtjänstpersonal som kom till henne varje dag, och många av dem var invandrare. Såhär sade hon om det: "Tänk, nu är jag gammal och kommer aldrig mer att kunna resa. Men i stället kommer världen till mig! Du förstår, i dag kom en kvinna till mig som hade flytt över halva jorden med sitt barn. För att de skulle överleva. En sådan hjältinna stod livs levande i mitt kök och pratade med mig. Jag är så tacksam för att hon ville berätta sin historia för mig, och jag respekterar henne oerhört för det hon har gjort för sitt barn. Vilken styrka det måste ha krävt!"

    Den gamla kvinnan är död i dag. Men jag hoppas att den sortens blick som hon hade inte har slocknat i alla som fortfarande lever här i Sverige.
    Fast SD'are kallar utlänningkvinnan bl.a. för asylmissbrukare. 
    Det är nästan roligt jämt
  • upyours
    MirandaSthlm skrev 2010-08-31 00:01:49 följande:
    haha WORD!
    Vad är det för ghettouttryck av en uttalad SD-sympatisör som vill bevara Sverige svenskt?
    Det är nästan roligt jämt
  • Korsriddaren
    Anton Chigurh skrev 2010-08-31 00:01:17 följande:
    Hur var det nu, Dorian, nyss gick det inte an för småungarna att sjunga nationalsången på nationaldagen - för att vi inte har någon officiell nationalsång. Men sen, när det passar Herr Dorian,  går det alldeles utmärkt att "använda" nationalsången utan att hänvisa till att den inte är officiellt antagen i Riksdagen. Så hela ditt inlägg är egentligen en, hur sa du nu - oxymoron, självmotsägelse. Allt, enligt dina egna uttalanden, Dorian.
    Ditat scientia vitam!
  • Korsriddaren
    xXMaLoXx skrev 2010-08-31 00:09:55 följande:
    För egen del så anser jag inte SD enbart kommer med dravvel när det gäller invandrarfrågorna. Sen att det finns en eller annan punkt gällande den biten, som kanske kräver lite närmre eftertanke...det är ju en sak.

    Jag höjer nog mer på ögonbrynen när det gäller deras syn på abortfrågorna, eller homoäktenskap.

    Synd att sådana här trådar allt som oftast skall utmynna i någon sorts pajkastning. Läser man tråden så får iaf jag bilden av att lika många från var sida, besitter samma ignorans och ensidiga tänkande som det parti de så friskt debatterar om.
    Ditat scientia vitam!
  • TheCoopers
    riggan skrev 2010-08-31 01:06:01 följande:
    Jag grät när jag såg SD:s valfilm. Det som fick mig att gråta var att vissa av de beslöjade kvinnorna körde barnvagnar. Till och med BARN är icke önskvärda individer, onda muslimer som ska komma och ta pengar från våra pensionärer, enligt SD. FY FAAN! Hur kan man se något sådant och reagera med att skriva "HEJA SD"?! Vad är det med människor?

    Jag kommer att tänka på en kvinna jag kände en gång. Hon var gammal och skröplig, precis som tanten i valfilmen. Hon hade hemtjänstpersonal som kom till henne varje dag, och många av dem var invandrare. Såhär sade hon om det: "Tänk, nu är jag gammal och kommer aldrig mer att kunna resa. Men i stället kommer världen till mig! Du förstår, i dag kom en kvinna till mig som hade flytt över halva jorden med sitt barn. För att de skulle överleva. En sådan hjältinna stod livs levande i mitt kök och pratade med mig. Jag är så tacksam för att hon ville berätta sin historia för mig, och jag respekterar henne oerhört för det hon har gjort för sitt barn. Vilken styrka det måste ha krävt!"

    Den gamla kvinnan är död i dag. Men jag hoppas att den sortens blick som hon hade inte har slocknat i alla som fortfarande lever här i Sverige.
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden HEJA SD!