• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Nice Girl Wrong Place
    Bejje skrev 2010-09-02 18:30:55 följande:
    Skolan ska inte behandla folk olika på grund av deras religion. - Stina, för dig är det OK att ha slöja, för det säger ju faktiskt din religion. - Peter! Ta genast av dig kepsen, vad har vi sagt om att ha huvudbonad inomhus?
    - Men Stina får ju ha huvudbonad på sig. - Ja, men det är skillnad, för det har med hennes religion att göra.

    Tycker jag har läst tidigare att ni tycker att man inte ska ha skolavslutningen i kyrkan eftersom religion inte hör hemma i skolan. Dock är det OK för muslimer att åberopa sin religion i skolsammanhang. FEL!
    Ja religionsfriheten har företräda i en sådan situation och vad är det fär fel med det?

    Men i andra fall, om t ex burka, så har iaf en skola jag känner till, fått rätt att neka två flickor bära burka, med motivationen att det försvårar undervisningen samt att det inte finns ett klart stöd för plagget inom religionen. Så det finns ingen religionsfrihet att luta sig mot.

    Man ska inte särbehandla nej, men ta hänsyn till alla, på individnivå. Men en gemensam värdegrund i botten.
    Beautifully Human
  • I Blackrose I
    Wittra skrev 2010-09-02 18:28:23 följande:
    Mogen kommentar.
    Du hade inget att komma med till dom andra inläggen jag skrev eller hur? Jag förstår, jag förstår...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Unikus skrev 2010-09-02 18:16:33 följande:
    Fortfarande så existerar dessa saker i Sverige?

    Vad tycker du när andra bryter den sk lagen?

     
    Jag förnekar inte att dessa saker existerar i Sverige men att dra alla över en kam är bara för idiotiskt. Bryter man mot lagen så ska man självklart avtjäna sitt straff. Det förstår väl vilken normalfuntad människa som helst?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Nice Girl Wrong Place
    Wittra skrev 2010-09-02 18:34:10 följande:
    Har inte motstridit det du säger alls, tog bara upp en händelse.  Jag bara påpekade att skolan har rätten att avgöra vilken mat som ska serveras eller vilka ämnen som undervisas i.....sedan kan ju, som du säger, alla lämna synpunkter och förslag. Kan väl tillägga att denna skola vara ganska liten och så deras budget gällande mat. Ju fler maträtter, desto dyrare blir det ju.
    Jo men det behöver ju inte betyda fler, om 50 elever vill ha speciell kost, så skär man ju ner på den "vanliga" kosten så det jämnar ut sig ganska bra.

    Det är nog svåra frågor att hantera, som skola.
    Beautifully Human
  • Wittra
    I Blackrose I skrev 2010-09-02 18:34:45 följande:
    Du hade inget att komma med till dom andra inläggen jag skrev eller hur? Jag förstår, jag förstår...
    Du ser , jag väljer mina strider, jag inser nämligen att det är ingen idé att diskutera med dig så därför jag avstår jag. Däremot har jag svårt att hålla tillbaka när jag ser att du raljerar med massa personangrepp och sarkastiska tilltag. Såg även att du "roat" dig med att rätta hennes stavning, hur vore det att själv börja skriva rätt? Som t.e.x heter det "dem" och kanske skriva ut ord helt och hållet istället för att missa ändelser och annat. Ska du vara språkpolis kan du ju börja med dig själv.
  • Unikus
    Donum skrev 2010-09-02 18:22:28 följande:
    Varför vill du ha en statskyrka..?
    Det finns ingen statskyrka, så du vet..
    UNIK
  • I Blackrose I
    Wittra skrev 2010-09-02 18:38:04 följande:
    Du ser , jag väljer mina strider, jag inser nämligen att det är ingen idé att diskutera med dig så därför jag avstår jag. Däremot har jag svårt att hålla tillbaka när jag ser att du raljerar med massa personangrepp och sarkastiska tilltag. Såg även att du "roat" dig med att rätta hennes stavning, hur vore det att själv börja skriva rätt? Som t.e.x heter det "dem" och kanske skriva ut ord helt och hållet istället för att missa ändelser och annat. Ska du vara språkpolis kan du ju börja med dig själv.
    Det är inte fel med att skriva dom. Jag använder svenskan enbart när jag är här inne och roar mig med att gå er på nerverna. Vågar inte ge mig på att gissa vart de eller dem ska användas så därför väljer jag att skriva dom. Har glömt bort det.  
    Skriva ut ord helt och hållet? Obestämd
    Däremot håller jag med dig att man ska se över sitt eget språkbruk innan man gnäller på andra vilket jag rekommenderar dom flesta SD-sympatisörer.

    Sen förstår jag att du inte vill argumentera med mig. Har fullt förståelse så det är lugnt.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Donum
    Wittra skrev 2010-09-02 18:38:04 följande:
    Du ser , jag väljer mina strider, jag inser nämligen att det är ingen idé att diskutera med dig så därför jag avstår jag. Däremot har jag svårt att hålla tillbaka när jag ser att du raljerar med massa personangrepp och sarkastiska tilltag. Såg även att du "roat" dig med att rätta hennes stavning, hur vore det att själv börja skriva rätt? Som t.e.x heter det "dem" och kanske skriva ut ord helt och hållet istället för att missa ändelser och annat. Ska du vara språkpolis kan du ju börja med dig själv.
    *host host*
    Som etnisk svensk språkfascist måste jag påpeka att det heter "de" i den meningen som I Rose I skrev. Dvs. "de andra inläggen". Inte "dem andra inläggen". 

     
    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • Donum
    Unikus skrev 2010-09-02 18:42:22 följande:
    Det finns ingen statskyrka, så du vet..
    Men du vill ha en sådan och jag undrar varför du vill det. 
    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • Dorian Ertymexx
    Wittra skrev 2010-09-02 16:23:32 följande:
    Nej den enda som målar in sig i några jävla hörn är du, varför drar du in saker som inte har med saken att göra?! Du verkar ju bara surra om andra saker och byta ämne? Jag skrev att jag tycker man ska ta seden dit man kommer, tror du verkligen att jag kunnat kräva viss sorts mat på en skola i Irak eller kunnat kräva att de skulle ta bort vissa lektioner? Du får säga vaaad du vill Dorian men jag tror inte på detta med att få bo någonstans och sedan komma med en herrans massa krav om allt! Man tar seden dit man kommer, det får man för sjutton göra redan på vissa semesterresmål?!
    Vänta nu, vad är det för lektioner som tagits bort för alla?

    Och nej, du behöver inte göra något sådant om du var i Irak - för de har svenska skolor i Irak. Precis som i många andra mellanösternländer. Och runtom medelhavet. Och i många andra länder. Svenska skolor, svenska kyrkor... Men här blir man upprörd för att muslimer vill kunna be ihop. Nice.

    Jasså? Brukar du verkligen tala på grekiska i grekland? Dansa deras danser på klubben? Inte ta av dig toppless på stranden? Bara käka grekisk mat? Right.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!