• Ankelankan

    Fullgångna graviditeter efter 44?

    Hej!

    Jag fick mitt första barn när jag hade fyllt 42 efter två missfall och två misslyckade IVF:er. Nu vid 44 år hade jag förlikat mig med att det inte skulle bli några fler barn och så blev jag gravid för några veckor sedan. I vecka 6 blev det emellertid missfall. Men naturligtvis är tanken väckt. Finns det trots allt chans att det skulle funka. Min gynekolog säger att mitt FSH är väldigt lågt och bra så att det borde finnas bra ägg kvar. 

    Någon som har några goda erfarenheter kring detta?

    Ankelankan 

  • Svar på tråden Fullgångna graviditeter efter 44?
  • nicole1

    Tack så mycket Primrose och jag förstår vad dem menade det var bara för orolighet med ålder.
    Tack du med isisisis för rådet men jag vill fråga om en insemination med min man (samma ålder 47)  kan vara nåt.

  • marytose
    nicole1 skrev 2010-09-29 12:34:41 följande:
    Tack så mycket Primrose och jag förstår vad dem menade det var bara för orolighet med ålder.
    Tack du med isisisis för rådet men jag vill fråga om en insemination med min man (samma ålder 47)  kan vara nåt.
    Insemination används nog så att spermierna ska komma rätt på ägget och att man tajmar tiden för ÄL och spermieracet! Typ om du har skadade äggledare/dåligt sekret eller han har få spermier....
  • Primrose
    nicole1 skrev 2010-09-29 12:34:41 följande:
    Tack så mycket Primrose och jag förstår vad dem menade det var bara för orolighet med ålder.
    Tack du med isisisis för rådet men jag vill fråga om en insemination med min man (samma ålder 47)  kan vara nåt.
    Tyvärr kan du nog inte skynda på en läkning. Men, som sagt, kolla med någon annan läkare. 6 månader kanske är onödigt långt. Dock är det så att vid 47 års ålder, som andra har skrivit, är det verkligen en mikroskopisk chans att få gå igenom en lyckad graviditet. Bl a är äggkvaliteten, i princip alltid, mycket dålig. Undantagen är ytterst få, tyvärr. Är det så att du väldigt gärna vill ha barn så är det, som isisisis skriver, egentligen mycket större chans att det blir så om ni försöker med äggdonation. Insemination kommer inte att hjälpa när äggkvaliteten är dålig. Du har ju, uppenbarligen, väldigt lätt för att bli gravid med din man, så insemination skulle bara vara slöseri med pengar.
  • BÅsaK

    Jag fyller 45 i slutet av december och fick en liten tjej 13 september.

  • Ankelankan

    Tack för alla tips och positiva berättelser. Äggdonation är, som både jag och min sambo känner, inget för oss. Förra varvet i fertilitetskarusellen tog för mycket kraft och jag är så tacksam och glad för det barn vi trots allt fick. 
    Ett barn till vore verkligen en bonus men det är inte avgörande, så jag hoppas på mina egna gamla ägg.
    Kram på er!

  • nicole1

    Hej på er.

    Ni som vill ha barn jag vet inte om ni har hört talas om Dr, Nie som bor i stockholm. Hon hjälper många kvinnor att få barn. Jag har träffat själv 3 kvinnor som fick barn via Dr Nie. Kola på internet om henne och finns adress och telenummer. Prova kanske det kan funka. Lycka till

  • nicole1
    Ankelankan skrev 2010-09-04 16:23:47 följande:
    Hej!

    Jag fick mitt första barn när jag hade fyllt 42 efter två missfall och två misslyckade IVF:er. Nu vid 44 år hade jag förlikat mig med att det inte skulle bli några fler barn och så blev jag gravid för några veckor sedan. I vecka 6 blev det emellertid missfall. Men naturligtvis är tanken väckt. Finns det trots allt chans att det skulle funka. Min gynekolog säger att mitt FSH är väldigt lågt och bra så att det borde finnas bra ägg kvar. 

    Någon som har några goda erfarenheter kring detta?

    Ankelankan 
    Förlåt mycket jag förstog fel. Kan du kolla på internet om Dr. Nie.
  • Primrose
    nicole1 skrev 2010-10-12 18:47:14 följande:
    Hej på er.

    Ni som vill ha barn jag vet inte om ni har hört talas om Dr, Nie som bor i stockholm. Hon hjälper många kvinnor att få barn. Jag har träffat själv 3 kvinnor som fick barn via Dr Nie. Kola på internet om henne och finns adress och telenummer. Prova kanske det kan funka. Lycka till
    Jodå, Dr. Nie känner i alla fall jag till. Tyvärr ingen som helst garanti för att man blir gravid efter 44 för att man går på akupunktur. Jag har själv gått på akupunktur hos Marietta (en annan "kändis" inom fertilitet och akupunktur, om än inte lika "spännande" som Dr. Nie). Det kan vara väldigt avslappnande och skönt, och kan troligen förbättra t ex cirkulationen i livmodern - men att det förbättrar äggkvaliteten har jag mycket svårt att tro.
  • pavi

    Hej!
    Jag fick en son när jag var 39 1/2 år, sedan hade jag två MA innan jag fick min dotter vid 44 år och två månader. Så det kan gå!
    Lycka till..

  • talamod

    Jag fyllde 45 i mars. Fick min femma i juni. Solig


    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 ♀- 12/6-10 ♪♫
Svar på tråden Fullgångna graviditeter efter 44?