• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Snarkofagen

    mejja - WOW! Jag sa precis till mannen igår att jag skulle vilja åka till New York för en helg. Så kul! Men så otäckt det lät med utslagen, hua! Ska googla på det för jag är nyfiken Trist att du har ett virus, det är rätt skönt att veta att medicin fixar biffen. Eller haha, vem skojar jag med - min feber är ju tillbaka idag igen Obestämd

  • Daimis

    Mejja; Va nice m en resa skulle jag få välja hade det blivit new york...


    Annelitan; Jag fattar inte heller varför saxarna aaalltid får står framme. De säger att de saxarna de har bara går att klippa papper med...hmm...jag undrar ja...


    Emmy har oxå klippt sig i håret en gång, en stor toffs mitt i luggen ända ner i botten*haha* det va på dagis förra julen då jag satt med o hade julpyssel och jag råkade vända mig om o prata med en annan mamma, det går fort när det händer!!!

  • teasa

    Mejja: En resa wow, det vore nåt. Jag hade valt nånstans i Asien helt klart Jag är sååå sugen på att resa iväg, har inte varit på resa sen barnen kom, innan reste jag och sambon 1-2 gånger om året. Sen får vi hoppas att det elaka viruset ger efter snart.

    Snarko: det var värst vilken jättefluss du måste ha åkt på. Man tror ju att pencillin ska verka efter 2-3 dagar i alla fall så man blir bättre. Krya på dig du med

    Idag ska jag ta med bägge mina busar till frisören, får väl se hur svetttig jag är när det är över Hoppas att Louie klarar av att sitta still.... och att han såtter sig i stolen. En gång fick frisören klipp honom i en "cäntefåtölj för att han vägrade klättra upp i frisörstolen....

  • Snarkofagen

    Tänk att det alltid ska vara något... Var hos gyn idag, har såna kraftiga mensblödningar. Han kunde inte se något myom eller liknande, det är snart dags för mens och livmodern är sprängfull. Men han hittade en 6 cm cysta på äggledaren. 

    Så nu ska jag tillbaka när jag mensat färdigt så ska han kolla livmodern och cystan igen. Suck. Han tyckte det var märkligt att läkarna inte sa något om cystan när jag snittades i april. Kanske har den vuxit så mycket sedan i april? Mannen såg lite skrumpen ut när jag berättade. I februari är det ett år sedan hans pappa dog i levercancer så jag ser på honom hur tankarna gick idag. Men en cysta är tydligen inte farligt.

    Nån av er som har erfarenhet? 
     

  • Gladabarnensmamma

    snarko - hua vad jobbigt. Har febern gett med sig idag? (funderade om du verkligen fick rätt sorts antibiotika).
    Har inga egna erfarenheter om cystor men vet att det är ganska vanligt och att det framförallt är mest ofarliga cystor. Hoppas dom kan ta bort cystan utan problem så du slipper mega-mens!

  • Snarkofagen

    Nej, fortfarande feber. Kan inte sova, klockan är 4.30 och tog precis tempen. 39 grader. Läkaren sa i veckan att jag skulle höra av mig om jag inte blivit bättre på torsdagen. Jag undrar om min termometer är trasig, om jag verkligen HAR temp. 

    Hon gjorde odling från halsen men den visade inget, troligen eftersom antibiotikan börjat verka. Hon tyckte att medicineringen var en adekvat dos så jag får ju lita på det.

    Men att tempen inte ger sig är ju lite skevt. Jag känner mig inte febrig, mer än att jag är trött på kvällarna.

    Ja, som jag förstått är cystor för det mesta ofarliga. Det är inte den som ger mig kraftig mens, dock. Tyvärr, ska jag väl tillägga, det hade ju varit skönt att hitta orsaken till blödningarna.

    Äsch, nu ska jag sluta svamla och försöka få lite sömn.  

  • Mamma till bröderna bus

    oj vad jag missat..

    resa ja, åh å härligt det låter.. vet inte vart jag skulle vilja åka först.. skottland ska jag till i vår, min systerdotter har flyttat dit så jag ska hälsa på hos henne..

    snarko- vad jobbigt att du inte blir frisk.. usch med cystor, skönt att det är ofarligt iaf..

    fick tillbaka provsvaret efter cellprovet- inga cellförändringar så det var skönt att få veta, hade ställt in mig på att det var förändringar..


    Felixmamman
  • Gladabarnensmamma

    snarko - feber ska du verkligen inte ha tycker jag. Kanns halsen battre? Det kan ju mojligen vara maximal otur och att du fatt en infektion som antibiotikan biter pa och sen ett virus som enkelt navigerar undan antibiotika... menade hon verkligen att du skulle hora av dig NASTA torsdag om du inte blivit battre? Eller igar?
    Undrar vad som ger kraftiga blodningar forresten. Jag har haft ganska mycket & lange, men sen jag skaffade menskopp sa har jag insett att jag ocksa bloder en hel del mer an det 'normala'. Nagonting att ta tag i efter 3:e bebben, definitivt. Jag provade ju p-piller och fick en jatteskum allergisk reaktion (klada, svart att andas, hjartklappning) sa jag fegar lite vad galler hormoner. Och spiral kan visst ge mer blodningar?

    bussig; skont att cellprovet var normalt. Nu ar du fit for fight att sla upp portarna till bebismakeri!

    annelitan; instammer med de andra, typ alla barn klipper sig nog minst en gang sjalva... jag minns nar min kusin kom ut fran badrummet och hade en 3mm lang lugg.... brorsan har nog assisterad mig nar jag var frisorska vill jag minnas.

    resa... kom till New York vettja! Vi kan ha en traff dar, jag kor ner i ett nafs!

  • Snarkofagen

    Nollan - fortfarande temp och ont i halsen. Jag skulle kontakta läkaren i torsdags, det var så hon menade. Men jag ringde aldrig. Kuren slutade igår, få se åt vilket håll det går. Det kan ju vara ett virus, som du säger. Dumt nog åker mannen till Kalmar i veckan och Ella börjar visa tecken på att vara förkyld. Så. Fingers crossed... 

    Har ingen erfarenhet om spiral. Min kompis säger att hon har flytningar med spiral vilket hon tycker är ofräscht.

    Som jag fattat det, finns det alltid en medicinsk orsak bakom kraftiga blödningar. Typ myom eller liknande. Det är inte så att blödningarna bara ökar av sig själv. Nu har jag i alla fall börjat blöda och har tagit de första av dagens 12 (!) tabletter. Ska bli intressant och se om det funkar. 

    Åh, det vore ju sjukt kul att åka iväg till New York för att ses, allihop! Så lyxigt. Men det lär väl bara förbli en dröm Såvida man inte vinner hysteriskt mycket pengar på Triss eller nåt  

  • Annelitan
    Snarkofagen skrev 2011-01-13 19:53:57 följande:
    Tänk att det alltid ska vara något... Var hos gyn idag, har såna kraftiga mensblödningar. Han kunde inte se något myom eller liknande, det är snart dags för mens och livmodern är sprängfull. Men han hittade en 6 cm cysta på äggledaren. 

    Så nu ska jag tillbaka när jag mensat färdigt så ska han kolla livmodern och cystan igen. Suck. Han tyckte det var märkligt att läkarna inte sa något om cystan när jag snittades i april. Kanske har den vuxit så mycket sedan i april? Mannen såg lite skrumpen ut när jag berättade. I februari är det ett år sedan hans pappa dog i levercancer så jag ser på honom hur tankarna gick idag. Men en cysta är tydligen inte farligt.

    Nån av er som har erfarenhet? 
     
    Jag har också haft en cysta (ofarlig) som försvann helt av sig själv för några år sedan...den sprack så när jag var inne för att ta bort den så var den helt plötsligt borta...så jag kunde gå hem igen.

    Men sen när jag snittades för Josefine så såg dom att jag hade två myomer också...men dom behövdes inte tas bort då men jag skulle kolla upp dom lite då och så dom inte växer...

    Så har du tur så kanske cystan är borta när du kollar upp den igen...endel kan ju försvinna när man har mens om man har tur.

    Gud va Josefine håller på att röjja här nu...hon sitter i min säng och leker fångarna på fortet...och har bäddat ner alla dockorna och hästar och ja...jag vet inte vad....hon river hela sovrummet nu.... bäst at logga ut och sysselsätta henne med något annat nu....hade tänkt kika lite här inne ja...men näpp...det gick inte just nu det...

    Hej så länge....

    Hon v
Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~