• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Snarkofagen

    Men OJ, 1 tu 3! Jag blir alldeles pirrig när jag läser vad du skriver! Vi har ju "pratat" om det där och ni söker ganska brett så jag är övertygad om att ni hittar något ni trivs med. En liten brasklapp, bara. Vi har kollat hus ganska länge och just över sommaren går försäljningen ner, d v s inte lika många objekt ute. Men det kanske ni redan tänkt på. 

    Ja, det är otroligt hur länge vi "känt" varandra! Vi har tappat några längs vägen. Jag minns en tjej som jag träffade också, minns inte vad hon heter. Vi träffades några gånger, det började i en fikatråd tror jag. Det vore på tiden att vi alla träffades! Jag kommer att fortsätta tjata tills vi ses  

    Hög tid att gå och sova. Satt och kollade NittiLeaks på femman och fick mig några goa skratt. Jag var 20 år när 1990 begav sig och minns allt de visade; Dr Alban, starten av TV4, korta nyheter på TV3 och annat roligt. Jag var så HIMLA STOR OCH MOGEN på den tiden  

  • Snarkofagen

    Lovely ladies, snart helg igen. Vart tar veckorna vägen?! 

    Nästa vecka är det påsk. Vad gör alla? Vi har båtfix på schemat. Mina systrar kommer på påskmiddag och jag fixar maten. Sexigare än så blir det inte i Gröndal.
     

  • Daimis

    Hej Tjejer!
    Längesen man va in nu...vet inte riktigt varför men det här m familjeliv går upp o ner 
    Har inte läst allt... MEN, jag läste om dig Bussig Grattis!!!! Håller tummarna hårt för er nu!!!

    Och mejja; lycka till mrenoveringarna , verkligen kul!

    Snarko; Va hände m jobbet??

  • Gladabarnensmamma

    Tack alla for instammande nickningar och styrkekramar nar jag var sa gnallig ang. ungarna forra veckan - jag fick nog hit lite virtuell energi & positiv anda trots allt for sen mannen kom hem forra helgen sa trallar allt pa i solsken & fagelkvitter, varldens kontrast! Dom reagerade nog pa att pappa var borta & ville testa mammas talamod (och det kan nog vara en HIMLA kul lek!).
    1 tu 3  - tank att Gustav redan ar tre... fasen vad tiden flyger!
    Snarko: beundrar er som orkar med en bat mitt i smabarnstrasket. Eloge!
    Igar fyllde jag 40(!) och till helgen blir det couscous gryta med vanner + deras barn. Typ oppet hus. Hela kylen ar sprangfull med mat & imorgon ska har kokas couscous gryta fran marocco! 
    Vi firade min fodelsedag med ett RUL och fick tummen upp for bebisen i magen, allt var bra och BF verkar bli 30/8 (dom har skiftat lite mellan 22, 25, 29. nu 30:e - sjalv tror jag stenhart pa den 25:e). Vi var aven nyfikna som tokiga och fick veta att det ar en liten tjej dar inne.. jisses, hur gor man med en tjej? Jag ar ju sjalv varldens TomBoy och grabbmamma, hur ska det har ga?  Tydligen ar det ovanligt att man far tredje barnet av ett annat kon om de tva forsta ar av samma.... visste jag inte. Har inbillat mig att det bir enklare med tre grabbar och kanner mig lite konfunderad (trots att jag misstankte flicka, det har varit en annorlunda graviditet) - men nu borjar jag smalta nyheten och det kanns otroligt spannande och kul att lilla tillskottet faktiskt blir en tjej! Det rundar av familjen pa ngt satt. 

    Till pask blir det kompisar i "fjallen" (vi har typ Idre ett par timmar bort) med klassisk paskmat, lekar & annat skoj. Jag lamnade in sista uppsatsen i onsdags, det kanns som en hel evighet sen och jag njuter otroligt av att vara lite ledig!
    Nog om mig & mitt - hur mar ni andra? Hur kanns det bussig, borjar nyheten sjunka in?  

  • Mamma till bröderna bus

    här är det deppigt.. fick en liten blödning och åkte och kolla.. men gav inte mycket hopp.. såg ut som om jag var i v 4-5 men enligt när jag testade och sista mens så är jag i v 7... ska tillbaka om två veckor.. så får vi se.. men är det ett mf till så blir det utredning.. jag är inne på 5:e graviditeten men bara ett barn.. suck...


    Felixmamman
  • Gladabarnensmamma

    bussig - men gumman... en jattekram till dig. Fy vad orattvist det ska vara - en san kanonmamma och kanonfelix SKA ju bara ha det lite lattare for sig tycker jag!! Haller tummarna for er! Kramar

  • teasa

    Bussig - en styrkekram från mig med. Jag tänker på er!

    Nollan: Det med en lite tjej är inte så annorlunda, Jag är också något av en tomboy, men jag har en jätteprincessig tjejig liten tös ändå. (iaf just nu). Hon gillar skor och att sminka sig och det kan jag tala om att jag INTE lärt henne, det kommer ändå. Det kommer av sgig självt med hjälp av TV, leksaker och dagis tror jag :).

    VIlken härlig helg det har varit ÄNTLIGEN är det vår på riktigt och man har fått njuta. Hoppas att alla får en fantastisk påskvecka med underbart väder.

  • Snarkofagen

    Nollan - jag missade att gratta dig i efterskott, stackars bussig fick all min uppmärksamhet. 

    bussig - hur går det? Tänker på dig.

    Daimis - jobbet? Menar du där jag jobbade innan jag gick på ledighet? Nja, de har fulat sig och det finns ingen tjänst kvar för mig. Så jag söker nytt.

    Men hu, vilka härligt soliga dagar det varit! Jag och Aston har varit på promenad och bara njutit. Jag är galet stressad över att jag inte har jobb men måste försöka pausa och njuta av ledigheten också. Lättare sagt än gjort ibland.  

    Och idag fyller den där lilla killen ett år. Förstår ni vart tiden har tagit vägen?! 

    Ha en härlig påskhelg, allihop!  

  • mejja75

    Bussig: Åh nej Skickar en stor kram till dig.

    Grattis till nollan i efterskott och grattis till Aston på födelsedagen! Ja, det är inte klokt vad tiden går fort.

    Det är en underbar påsklovsvecka med tanke på vädret. Thea går på avgiftsfri allmän förskola eller vad det heter så hon är hemma med Ville och mig denna veckan.
    Just det ja, igår tog lillkillen sina första steg på egen hand. En stor dag

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~