• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Mamma till bröderna bus

    Ja, hur går det.. blöder inte, men kommer små spottings ibland, har kvar gravidsymtom och bara väntar på att utstötningen startar, vill verkligen slippa cytotec då det gör väldigt ont.. Vi tog beslut om att berätta varför vi var nere för felix så han vet nu, men han tar det med ro. den 2 maj ska jag på nytt vul och se hur det ser ut, räknar inte med annat än att detta är åt pipan igen..

    skriver inte så mycket just nu, har fullt upp att få dagen att gå utan att tänka för mycket och njuta av påsken..
    glad påsk på er alla söta rara=) jag ska bli mer trevlig snart igen..


    Felixmamman
  • Snarkofagen

    Hej, nån mer än jag som hittat ut ur påsk-koman? 

    Vi har haft en produktiv påsk. Jag började med att avstyra lunchen jag skulle bjuda mina systrar på, sen skickade vi Ella till farmor och tillbringade varje ledig dag vid båten. Vi har fått MASSOR gjort! Mannen försökte snika till sig en ledig dag i söndags men jag tvingade med honom till båten HAHA  

    Så nu är det småfix kvar innan båten ska ner i sjön. Häftig känsla! Ser fram emot helgseglatser ihop med barnen, har en något romantiserad bild av hur det kommer att gå till.

    mejja - vad är avgiftsfri förskola? Har läst om det men inte fattat vad det egentligen innebär.

    Fasen, fattar ni att det är VALBORG på lördag?! Vi ska leta efter valborgsfirande här hemma någonstans och kolla lite brasa.  

  • mejja75

    Ja jisses vilken härlig påsk det varit! Man behöver verkligen varje solstråle efter den hemska vintern.
    Men igår sket min mamma och jag i det fina vädret och drog till Ullared istället. Shopping på hög nivå, en massa kläder till barnen (särskilt Thea), lite småfix till sambon och hushållet och till mig själv - en liten fickspegel för hela 5.95 Men det gör inget, det var tänkt att jag bara skulle handla till barnen.

    Snarko: Vi betalar inget för att ha Thea 15 tim/v på förskolan, men hon följer skolans läsår. Hon får alltså inte vara där när det är lov, klämdagar och studiedagar.

  • 1 tu 3

    Lider med dig Bussig, har själv haft  missfall och det var en tuff tid att gå igenom. Håller alla tummar att det någonstans går vägen ändå!

    Nu ligger vår lgh ute till försäljning objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/&ObjektGID=OBJ1070_1100740641

    så bor vi alltså . Håll tummar och tår att det kommer folk och att minst 2 tycker att just här vill de bo!! Vi har sen nu 4 objekt att titta på samma dag. Åh detta är verkligen en skräckblandad förtjusning.

  • Snarkofagen

    1 tu 3 - snälla, säg att ert hem är superstajlat. Säg att du INTE har sådär rent och tomt på golven hemma hos dig vanligtvis! Jättefin lägenhet! Jag är övertygad om att visningen kommer att gå toppenbra. 

    Vi ska på visning på söndag och har ytterligare en visning nästa helg. Båda är brf-radhus i Vällingby.  

  • 1 tu 3

    Jo snarko alltid så här rent och fint. Tända ljus lite här och där .... NOT!!

     Har iof inte stajlat direkt inredningsmässigt, utan det ser ut så hemma, har inte så mycket pyngel och tavlor och så, men vi har rensat rätt mycket i kök och barnrummet och klädkammaren. Visst de obligatoriska gröna äpplen och tulpaner finns ju med.

    Det känns lite skumt att se sin egen bostad så där på hemnet.

  • 1 tu 3
    1 tu 3 skrev 2011-04-28 21:24:39 följande:
    Jo snarko alltid så här rent och fint. Tända ljus lite här och där .... NOT!!

     Har iof inte stajlat direkt inredningsmässigt, utan det ser ut så hemma, har inte så mycket pyngel och tavlor och så, men vi har rensat rätt mycket i kök och barnrummet och klädkammaren. Visst de obligatoriska gröna äpplen och tulpaner finns ju med.

    Det känns lite skumt att se sin egen bostad så där på hemnet.
    Alltså självklart ser inte hallen och badrummet ut så. I vanliga fall drunknar vi i jackor och skor av olika färger och storlekar och i badrummet är det alltid tvätt som hänger, badleksaker och ja ni vet. Köket finns det alltid disk i diskstället, lite leksaker, post.

    Men samtidigt har det varit rätt skönt att rensa bort en hel del lelsaker och när amanda kom hem efter fotograferingen så utbrast hon "oh mamma vad rent och fint det är i vårt rum, så här vill jag alltid ha det!

    Sen när vi fotade så flyttade vi runt massa saker som inte skulle finnas i bild, garderoberna var överfulla av saker.
  • Snarkofagen

    Grattar här också, bussig! Hjärta

    Nollan - ursäkta att jag är så trög men vad hette den där cykelvagnen som ni har till barnen? Felix håller väl på att växa ur den nu, kan jag tänka?! Vi satte Ella och Aston i en vagn i en affär. Ella slog nästan i taket och Aston satt inte perfekt i vagnen. Finns det nån typ av insats till småbarnen? 

    Idag är båten sjösatt. Tjohoo! I helgen blir det flytt ut i skärgården. Av båt, alltså.

    Jag håller på att kolla på en spa-helg för mig själv. Jag är så in i bänken trött på att ta hand om allt! Just nu pågår en liten tyst protest gällande tvätten. Det finns snart inga kläder till Ella och jag tänker fanimig inte tvätta. Funderar på att ta bilen också så att mannen INTE kan fly hem till farmor den helgen Demon 

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~