• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Mamma till bröderna bus

    Ser ut som om lillebror kommer tidigare än planerat... Ligger inne pga prematura värkar och slemproppen har gått, i ett dygn har de lyckats stoppa värkarna, men nu kommer de inte stoppa längre utan nu väntar vi på att det ska börja på allvar vilket kan vara idag, imorgon eller nästa vecka... Går precis kommit in i v 35...


  • teasa

    Bussig... Jag tänker på er och önskar er lycka till!! Hoppas förstås att allt går bra även om det är för tidigt.

  • Snarkofagen

    ÅÅÅÅÅHHHH!! Jag har känt på mig att något är på gång, Bussig! Hejja, hejja! Håller alla tummar och tår! 

    Nollan - det är klart vi ska ses. Galning! Om inte annat så ska du ju låna en badbalja av oss

    Jag är nere i en depperiod just nu. Mycket på jobbet och dålig lyhördhet för hur kass situationen är. Min chef gnäller över att han ligger i skilsmässa och jag kan verkligen inte bry mig mindre om den saken. Jag vill INTE VETA! Jag är på så dåligt humör att jag sagt att jag jobbar hemma tills de har fixat mina problem. I-di-o-ter!!! Men ååh, just det! Chefen kallar mig för "vännen" och säger "nu är Snarko arg, nu är det bäst att vi köper choklad till henne". Jävla gris!!! 

    Usch. Nu ska jag sluta gnälla.

    Bussig - åter igen - HEJJA HEJJA HEJJA!!!  {#emotions_dlg.flower}

  • Mamma till bröderna bus

    Nu har jag blivit utskriven, något frustrerad.. har fortfarande värkar till och från, lillebror ligger som han ska, läkaren kunde idag röra vid honom och jag fick åka hem, med tanke på att slemproppen gått och att jag redan är lite öppen så finns det en risk att jag bara är hemma och vänder... Men man vet inte... Nu väntar vi bara.....


  • Gladabarnensmamma

    bussig - jisses vad spannande. Och vad skont att det gatt hela 35 veckor (man vill ju inte ha alltfor tidigt trots allt). Jag skickar lite cyberpower till dig och att du snart far snusa bebis. Har haller vi tummarna ska du veta!!
    Jag vet inte om det lockar eller gor dig halvt galen (jag vill verkligen inte retas!!) men jag ar SAAAA himla kar i min lilla bebis! Hon smaljar upp sig rejalt vid ogonkontakt och sprattlar med hela kroppen och har borjat tjoa och tjia rejalt at sina leksaker. Hela 57 cm ar hon nu (och vikten... ja, den orkar jag inte tanka pa - men GLAD ar hon i alla fall!).

    Ska vi forsoka fa ihop en traff, tjejer? Det blir lattast for mig under dagtid (forsta veckan kommer nog grabbarna lira lite pa overtid om kvallarna och det blir nog valdigt stimmigt) - men vem kan under dagtid? Finns det ngt crazy lekhus eller ska vi vandalisera nagons hem? Jag vill valdigt garna traffas IRL.

  • mejja75

    Bussig: Nämen oj oj! Undrar om något hänt än, det är ju ett par dagar sen du skrev sist... Håller tummar och tår för att allt ska gå bra!!!

    Åh, hade hemskt gärna också träffats när nollan är hemma och hälsar på. Men det går tyvärr inte för vet ni - jag har fått jobb!!!! Fick den tjänsten på tingsrätten som jag så gärna ville och ha och börjar nästa måndag. Så nu ska jag njuta av min sista "lediga" vecka  

  • Mamma till bröderna bus

    Ingen bebis än... Har massa förvärkar och samandragningar, dumma bricanyl... Fick likadant med Felix, då tog det 5 dagar innan det kom tillbaka i natt är det en vecka sen de tröck in bricanyl i mig... Är less nu, känner i hela kroppen att det är på g, men värkarna är för klena och för korta... Bara tillräckligt för att hålla mig vaken om nätterna...


  • Gladabarnensmamma

    Grattis mejja! Beratta mer om jobbet, tingsratten later jattespannande!
    Bussig - jag kan bara vagt forestalla mig hur j-kla jobbigt det maste vara nar forlossningen drojer eftersom mina forlossningar har varit pangbom (1 timme hemma och sedan 6, 2 och 1 timme pa BB). Det maste vara sanslost segt med all vark och tid du har att kanna efter och bara .... sta ut liksom. Power 2 U - Nu!

  • Snarkofagen

    Uj, så tyst det är här! Vi har mormor på besök, hon har inte träffat Ella på tre år. Och alltså således inte heller träffat Aston… Nej, vi har inte världens bästa relation. Men nu är hon här. 

    Idag är det 1 advent och jag har satt mormor på att pynta ljusstaken med Ella. Vi kristerar (heter det så?) pepparkakor och bakar lussekatter. All in på en äkta advent, med andra ord.

    bussig - hur går det för dig? Nu är du snart i mål. Kämpa sista biten! Du är med mig i tankarna. 

    Hoppas ni alla har en fin första advent.  

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~