Anghammarad skrev 2010-11-19 15:39:58 följande:
Ser att ts redan köpt en TV men ville ändå bara tilläga ett par saker. LCD och LED är samma teknik, det som skiljer är att bakgrundbelsyningen består av lysrör på en LCD TV och (surprise) LED på en LED TV.
Vill man ha absolut bästa bild är det fortfarande plasma som gäller. Nackdelarna är att de är ganska känsliga när man skall flytta dem och sätta upp dem och att de drar mer ström. Inbränningar är inte ett större problem än på en LCD idag.
Maken har full koll på sånt här. Han vill ha det senaste så fort vi köpt nytt
Jag bryr mig inte ett smack. Bara jag kan läsa textremsan så är jag nöjd
Han tycker det blir lite flimmer (eller kontraster) i mörka färger på den LCD vi har nu så han vill byta. Jag ser ingen skillnad, bara inte bilden pixlar sig som vissa kan göra. LED är väl tunnare än LCD också vad jag har förstått? Han vill ha en sån tunn sak och hittade en på nätet men sen läste han något negativt omdöme gällande ljudet så nu avvaktar han. Det är inte bara bilden som ska vara perfekt. ljudet också för effekter i filmerna. Det är väl dags för ny ljudanläggning snart också känner jag på mig ...
Vi flyttar dem inte. De hängs upp på väggen och blir kvar där. Maken jobbar med el och vill ha energisnåla apparater så där går plasma bort.