• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • delirium

    men vadå "okej.."? okej för vem? man avgör väl själv vad man vill stoppa i sin egna kropp? Sen är ju marijuana en väldigt harmlös drog så ... 
     

  • RockingSkåne
    krank skrev 2011-02-17 22:54:21 följande:
    Men... nu handlade tråden om cannabis, hur fick du in pundare här?
    Annars så nej, i det fallet så är inte beroende som beroende då cannabis inte skapar en sådan medan alkohol kan döda dig ... av abstinensen
    Eftersom många här verkar dra parallellen att man är en pundare bara för att man testat någon drog.
    Tycker knappast att jag har spårat ur mer än någon annan i denna tråd!
  • grustag
    RockingSkåne skrev 2011-02-18 07:56:20 följande:
    Eftersom många här verkar dra parallellen att man är en pundare bara för att man testat någon drog.
    Tycker knappast att jag har spårat ur mer än någon annan i denna tråd!
    Eftersom tråden handlar om cannabis och INTE amfetamin:
    Vet att knarkkrigarna vill erövra ordet pundare till att innefatta alla droger.
    Bara för det låter så negativt och anses så negativt av den okunniga massan.
    Men faktum kvarstår, pundare beskriver ett beteende som en som tagit amfetamin gör under ruset.
  • Krokig Krokofant
    krank skrev 2011-02-17 23:10:46 följande:
    ju, det kan jag instämma till, OM man nu har en sådan historik i släkten så kan det hända att cannabis kan vara en av faktorer som får det att bubbla till ytan. å andra sidan samma gäller alla andra droger, stress traumatiska händelser och så vidare, har man det i släkten så har man helt enkelt lättare att falla över gränsen.
    Min pappa har troligen schizofreni och jag har rökt en hel del, det var inga problem.
    One by one, one by one.
  • Kitsune
    Krokig Krokofant skrev 2011-02-21 09:52:47 följande:
    Min pappa har troligen schizofreni och jag har rökt en hel del, det var inga problem.
    Lycka till, nu menar jag inte för att du röker men för att min fick det när han var 40 (paranoid). Vet inte hur du lyckas vara utan osäkerheten 100 %. Jag röker inte ens men ibland i livet har man ibland ändå kommit över tanken och undrat "om den åldern".
    Everything the State says is a lie, and everything it has it has stolen.
  • carnitas01
    Krokig Krokofant skrev 2011-02-21 09:52:47 följande:
    Min pappa har troligen schizofreni och jag har rökt en hel del, det var inga problem.
    Du till ju definitivt en risk grupp.
    Kitsune skrev 2011-02-22 01:25:24 följande:
    Lycka till, nu menar jag inte för att du röker men för att min fick det när han var 40 (paranoid). Vet inte hur du lyckas vara utan osäkerheten 100 %. Jag röker inte ens men ibland i livet har man ibland ändå kommit över tanken och undrat "om den åldern".
    Du vet att CB inte skapar psykiska problem i sig?
    Utan bara triggar det som andra saker kan göra som tex alkohol, traumatiska händelser och stress också kan göra.
  • Krokig Krokofant
    Kitsune skrev 2011-02-22 01:25:24 följande:
    Lycka till, nu menar jag inte för att du röker men för att min fick det när han var 40 (paranoid). Vet inte hur du lyckas vara utan osäkerheten 100 %. Jag röker inte ens men ibland i livet har man ibland ändå kommit över tanken och undrat "om den åldern".
    Tror min fick det i samma ålder eller liknande. Vad vet jag, jag började röka när jag var en bit över 20, då är hjärnan rätt färdigutvecklad.

    Dessutom tycker jag inte heller det finns en direkt koppling mellan schizofreni och cannabis. Jfr USA där cannabisbruket formligen exploderade efter 50-talet, men schizofrenifrekvensen är samma om inte lägre.
    One by one, one by one.
  • Smulan87

    orkar inte läsa igenom tråden.

    Men NEJ jag tycker inte det är OKEJ att testa KNARK oavsett i vilken form det än är.
    VARFÖR ska man testa sån skit för? tycker det är så sjukt att de är så många som anser
    det är okej asså..

  • Krokig Krokofant
    Smulan87 skrev 2011-02-22 08:37:31 följande:
    orkar inte läsa igenom tråden.

    Men NEJ jag tycker inte det är OKEJ att testa KNARK oavsett i vilken form det än är.
    VARFÖR ska man testa sån skit för? tycker det är så sjukt att de är så många som anser
    det är okej asså..
    Säg så här smulan, jag antar att du druckit alkohol någon gång i ditt liv? Eller rökt en cigarett?

    Tänk om det nu fanns någonting som var mindre farligt än båda? Tänk om det fanns någonting som inte gick att överdosera? Tänk om det fanns någonting som inte var beroendeframkallande? Tänk om det fanns någonting som man inte dog av eller fick massa farliga sjukdomar av?

    Vore det inte bättre då att förbjuda alkohol och istället ge folk möjligheten att använda det?

    Allt detta stämmer in på cannabis.
    One by one, one by one.
  • delirium
    Smulan87 skrev 2011-02-22 08:37:31 följande:
    orkar inte läsa igenom tråden.

    Men NEJ jag tycker inte det är OKEJ att testa KNARK oavsett i vilken form det än är.
    VARFÖR ska man testa sån skit för? tycker det är så sjukt att de är så många som anser
    det är okej asså..
    Egentligen är det dumt att testa droger överhuvudtaget(nikotin, alkohol mm).. Alla går inte efter vad lagen säger är OK 
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)