• Mymemlan

    Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!

    Eftersom vi skriver så mycket så blir det en himlans massa sidor, så det blir svårt att gå tillbaka och söka, så jag startar en ny tråd!

    Dom flesta bebisarna har passerat ett år nu och blivit barn (herregud!) så vi tar en ny tråd helt enkelt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 20:10
    Våran träff&fika tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m55095043.html

  • Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!
  • Helena o Mattias
    sok skrev 2011-02-02 23:32:16 följande:
    helena,
    'idag såg jag linus på selmas avd, han var med en fröken (hans resurs??!!?) och gjorde nåt ärende bara, vad söt han är!!!
    hans resurs är ju hon som jobba på stjärnan förut, vill inte skriva namn men de börjar ju på B...

    Har inte skrivit i tråden för min dator krascha ju för några veckor sen, har skickat in den för de var garanti kvar på den... Lånar M´s dator nu, ska läsa igenom lite nu...
    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Sinne

    Jekka: Jag ska hålla tummar och tår för dig imorgon! Hoppas du får jobbet! :) Det är SKÖNT att få vara vuxen på dagarna! Nu har ju inte jag varit det sååå väldans mycket, men i Umeå blir det ju några dagar. Fast man vill ju gärna träffa sitt barn en stund på kvällen. Jaa hon är verkligen det :) Jag kan ju alltid hoppas på att det är mina vibbar som har gjort att hon älskar dagis :) Hon är redan själv hela dagarna men hämtas 13 imorgon också. Nästa vecka ska hon få vara 9-15 och jag måste plugga, både resten från förra kursen och den pågående. Halleluja så roligt, noot!

  • herzelid
    Jekkaliten skrev 2011-02-03 20:20:00 följande:
    Spännande hörni att läsa om alla dagisäventyr. 

    Åsa: En kram till Melvin, han kommer nog tillbaka till de goda gängorna igen. Men som du själv sa: Man ska aldrig skriva på FL när det går bra ;)

    Emily: Jag säger som andra, trodde också att Melwin var ett riktigt dagisbarn. Men det är väl härligt att han längtar hem också?

    Sinne: Vad ska man säga: Klarito är ju en född dagisunge. Måste vara mamma (f.d förskolearbetare) som pumpat henne med goda vibes :D

    -----
    ...Jag längtar faktiskt till Nansons dagisstart, eller iaf till jag får nån form av vuxenverklighet: jobb, plugg, liknande. Ska det vara så här svårt att få jobb (=möjliggöra sidbyte här hemma, så jag kan jobba och A vara med N) så lutar det åt att jag får äta lunch utan spagetti i ansiktet först i maj, eller värsta fall höst om dagisen är fulla. Det vill säga, det blir jag som tar/får all föräldraledighet. Fast: jag ska på jobbintervju i morgon (spänki, spänki) så man får ju hålla tummarna. 
    Lycka till imorgon :)
  • Helena o Mattias

    Har nu läst igenom tråden o börjar känna lite press på vad man ska hitta på med sitt liv.... Söker ju lite jobb som smått på platsbanken, men hittar väldigt lite som passar... Sökte före jul som skötare men fick inte de... Funderar på om jag ska söka en 12v. utbilning lokalvård som lernia har så jag kanske har lättare att få jobb... Vill ju fortsätta min påbörjade förskollärar-utbildning så smånigom men skulle behöva lite pepp på de så jag vet inte hur jag ska göra med de heller...

    Hm, ska nog gå o lägga mig, M gick o la sig tidigt ikväll kände sig inte alls i form, hoppas han känner sig bättre imorgon då vi ska till sunderbyn med Linus för testning av psykolog...


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • sok
    wozah skrev 2011-02-03 08:41:24 följande:
    Och idag kan jag berätta att Melvin vinkade glatt hejdå till mig då jag lämnade honom på dagis :D Så jävla nice! Det bara tvärt vände.. Från att gråta hysteriskt till att vinka hejdå med det stora leendet.. Och oj vad jag älskar att han går på dagis!!!
    men shit! där är vi inte riktigt ännu, men nästan
    idag var det nån å hälsade på på hildas dagis då vi kom efter kl 9, för att kolla in dagis liksom om deras barn skulle börja där. jag sa hejdå till hilda, gråt i frökens famn, men sen had ehon tystnat och börjat leka direkt, sa de. jag hörd ehon hann tystna innan jag hunnit ut. så de sa det var så kul för de som var å hälsade på också att de fick se att små barn gråter i 10 sekunder sen är det lugnt..
  • sok
    Sinne skrev 2011-02-03 10:03:47 följande:
    sok: Gud så skönt att höra att det går bättre med Hilda! :) Kanske du känner dig lite säkrare och det gör Hilda säkrare på dagis? Men heja, redan börjat rymma, stortjejen! :)

    Emily: Haha what? Jag trodde Melwin var en älskar-dagis-kille!
    haha ja redan rymmer hon vi kommer få fullt upp i sommar misstänker jag...då man är ute på baksidan menar jag.... puh
    kul det går så bra för klara med

    helena,
    jaha men det var ite hon, det var en annan fröken han var med nu då de hälsade på på stjärnan....
    ok men då vet jag nog vem som är resursen.
  • Helena o Mattias
    sok skrev 2011-02-03 23:16:03 följande:
    haha ja redan rymmer hon vi kommer få fullt upp i sommar misstänker jag...då man är ute på baksidan menar jag.... puh
    kul det går så bra för klara med

    helena,
    jaha men det var ite hon, det var en annan fröken han var med nu då de hälsade på på stjärnan....
    ok men då vet jag nog vem som är resursen.
    ok, hur såg hon ut? Ingrid är ju mörkhårig, Margot kortklippt o Marina lite kraftig... Tycker bäst om Marina om jag ska vara ärlig, kommer att sakna henne mest... Men för några veckor sedan fråga de om Linus skulle börja här på svedjeskolan till hösten, nä sa vi han ska ju börja på specialförskolan stjärnan... Rektorn ville veta nu ifall de ska sätta in några resurser för han, så de känns ändå bra att de har nån tanke ifall han nu ska börja i vanlig skola nästa år... Tror o hoppas de kommer hända mycket under året på stjärnan...

    Nä, sova var de jag skulle göra.
    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Mymemlan

    Har fått beslut av csn nu, jag får pengar av dom, och jag får dom retroaktivt för det jag inte fick nu i januari! JAAA! :D

  • Sinne

    Åååh.. Vilket liv imorse. Först vid påklädning och när jag skulle stoppa henne i vagnen GALLSKREK hon. Jag fick typ vålda ner barnet i vagnen. Ja alltså inte göra illa henne men ja ni fattar.. Det känns INTE så bra att det ska vara sånt liv innan hon ska till dagis. På dagis blev hon ledsen när jag gick :( Hennes jävla pucko till pappa fattar inte att hon blir orolig av allt hattande mellan oss och han kan inte ens diskutera saken. Jävligt less tjej.

Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!