• miyouuss

    dermaroller, erfarenhet?

    jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

    jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

    och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

    kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

  • Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • miyouuss
    Längtandsfull skrev 2011-03-19 08:58:28 följande:
    75kr? oj det skulle inte jag våga..
    Dermaroller är en hyffsat dyr sak och jag skulle absolut vara försiktig med så billiga.

    Det kan ju vara en dålig fake som inte alls fungerar. Vem vet den kanske skadar mer än vad den gör nytta.
    Sen finns det dom fallen där det sålts begagnade rollers.. =( Mindre bra.

    Jag hade inte vågat. Jag vill veta att det är bra nya och fräscha saker jag använder.
    varför skulle en dermaroller vara en dyr sak? när skönhets salonger köper in ett helt lager med såna till ett rimligt pris. tror inte dom betalar 500:- st för kanske 500 stycken. sen är det ofta perssoner som själva jobbar i salong eller har jobbat i salong som säljer de på tradera och dessutom till och med tjänar på att sälja dom "billigt" som du tycker.
  • Längtandsfull
    ludan8 skrev 2011-03-19 16:04:44 följande:
    Jag har testat det serumet från flavo-c när jag gjorde på salong. och det blev jättefint resultat, dock svindyrt.
    Jag har läst till hudterapeut för några år sedan dock inte så mkt om grejer som dermaroller men jag vet ändå en del om huden och jag kan tipsa om att äta c-vitamintillskott under tiden du gör det. Även att smörja med mandel eller vetegroddsolja eftersom det innehåller vitamin E.. Det är lite billigare alternativ iaf :)
    Håller tummarna för att vi får fina resultat :)
    ok. skall gå till hälspkosten och köpa c-vitamin då=)
    vart hittar jag mandel eller vetegroddsolja och vad är det?
    tack för tipsen,,
  • Längtandsfull
    miyouuss skrev 2011-03-19 20:41:02 följande:
    varför skulle en dermaroller vara en dyr sak? när skönhets salonger köper in ett helt lager med såna till ett rimligt pris. tror inte dom betalar 500:- st för kanske 500 stycken. sen är det ofta perssoner som själva jobbar i salong eller har jobbat i salong som säljer de på tradera och dessutom till och med tjänar på att sälja dom "billigt" som du tycker.
    oftast är det så att man får vad man betalar för.
    sen har det hänt att det sålts begagnade rollers. vem vill ha det?
  • miyouuss
    Längtandsfull skrev 2011-03-19 20:54:54 följande:
    oftast är det så att man får vad man betalar för.
    sen har det hänt att det sålts begagnade rollers. vem vill ha det?
    såklart är det viktigt att information finns där du beställer rollern så att inte sådant förekommer. och det borde väl folk förstå som ger sig in i något som det här?
  • ludan8
    Längtandsfull skrev 2011-03-19 20:51:10 följande:
    ok. skall gå till hälspkosten och köpa c-vitamin då=)
    vart hittar jag mandel eller vetegroddsolja och vad är det?
    tack för tipsen,,
    Mandelolja tror jag man kan köpa på apoteket fortf, annars finns det i hälsokosten. Vetegroddsolja finns i vissa hälsokostbutiker men annars tror jag det finns att beställa på nätet.
    Det är helt naturliga oljor från naturen utan tillsatser. Deras molekyler är mindre och kan tränga ner i huden som t.ex olivolja och barnolja inte riktigt kan. Barnolja lägger sej bara som en skyddande hinna utan på huden, vilket är jättebra på vintern eftersom det minskar risken för exem och gör så att hudens egens fuktighet bevaras längre men återfuktar inte.
    Sen gör båda oljorna (vetegrodd och mandel) huden mjuk och smidig :) vetegroddsoljan kan man använda i ansiktet med.
    Men är du nötallergiker ska du vara försiktig med mandeloljan.

    gud vad jag hoppas på dermarollern, så man kan känna sej bekväm på stranden kanske tills beach 2012 :)
  • Längtandsfull
    ludan8 skrev 2011-03-21 10:48:21 följande:
    Mandelolja tror jag man kan köpa på apoteket fortf, annars finns det i hälsokosten. Vetegroddsolja finns i vissa hälsokostbutiker men annars tror jag det finns att beställa på nätet.
    Det är helt naturliga oljor från naturen utan tillsatser. Deras molekyler är mindre och kan tränga ner i huden som t.ex olivolja och barnolja inte riktigt kan. Barnolja lägger sej bara som en skyddande hinna utan på huden, vilket är jättebra på vintern eftersom det minskar risken för exem och gör så att hudens egens fuktighet bevaras längre men återfuktar inte.
    Sen gör båda oljorna (vetegrodd och mandel) huden mjuk och smidig :) vetegroddsoljan kan man använda i ansiktet med.
    Men är du nötallergiker ska du vara försiktig med mandeloljan.

    gud vad jag hoppas på dermarollern, så man kan känna sej bekväm på stranden kanske tills beach 2012 :)
    ok. men det räker väll att smörja in området man skall rolla med en av oljorna antingen mandel eller vetegrodd?
    är det någon av dom som är bättre än den andra eller kvittar det vilken?

    Skulle köpa c-vitamin igår men när jag kom till Life så fanns det 3 olika styrkor på c-vitamin..
    Är det bäst att ta den med mest c-vitamin då eller??
  • ludan8

    Vetegrodd är snäppet bättre, men dyrare, mandeloljan är prisvärd.
    o ja det räcker absolut att smörja området man behandlar.
    ta den mittemellan, man kan bli lite kass i magen med för mkt c-vitamin.
    Ska oxå iväg o handla lite sen :)

  • Längtandsfull
    ludan8 skrev 2011-03-22 10:34:12 följande:
    Vetegrodd är snäppet bättre, men dyrare, mandeloljan är prisvärd.
    o ja det räcker absolut att smörja området man behandlar.
    ta den mittemellan, man kan bli lite kass i magen med för mkt c-vitamin.
    Ska oxå iväg o handla lite sen :)

    Vet du ungefär hur priserna ligger?


    skall till Life och apoteket imon få blir det olja och c-vitamin=)


    Får hem min roller i början på nästa vecka..


  • ludan8

    Jaa du mandelolja skulle jag tippa på ca 100 kr för 100ml, möjligtvis lite billgare, vetegroddsolja säljs nog i mkt mindre


    förpackninigar och det går säkert på 300 för 50 ml.. Men du behöver ju som sagt bara till området du använder.. Man kan ju kombinera de båda. Som sagt vetegroddsolja är super i ansiktet om man e torr och ger massor av lyster o man behöver bara pyttelite :)


    Jag är fortf gravid, BF 11 maj, längtar så tills bebis kommer och tills jag kan börja kampen mot brsitningarna och känna mej fin igen..

  • Linda A

    idag kom äntligen min dermaroller och precis gjort första behandlingen nu. :D
    Tyckte dock inte att de gjorde ett dugg ont, och sved bara ca 5min efteråt...Trycker jag för löst kanske? blir ju röd ialf..

    Har ni börjat se någon skillnad än? :)

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?