• Tattyn

    Höstbebisar i Umeå 2011

    Finns det fler i Umeåtrakten som väntar barn under hösten 2011 och som vill snacka lite om magar och förväntningar?

    Jag väntar barn nr 2 i oktober, vi har sen tidigare en dotter född i mars 2010.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 11:54
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 16/11

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 13:36
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 21/11

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 20:50
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 21/11
    idapida 11 9/11

  • Svar på tråden Höstbebisar i Umeå 2011
  • martinam

    Ok, ö ersboda. du kan ju adda mig på msn om du vill.. ja vet inte riktigt hur familjeliv fungerar så jag får inte upp när du skrivit tex.. vet inte om man ska kunna få upp de e eller om man helt enkelt bara får hålla koll.            [email protected]

  • martinam

    du får gärna skriva din adress oxå då jag upptäkte att jag hade sjukt många inbjudningar.

  • martinam

    jag har lagt till dig.. tror jag.. Obestämd lite lätt värdelös på datorer..

  • Tattyn

    Jodå, det har du gjort

    Jag är inte vid datorn egentligen just nu, så svaren blir rätt sporadiska på msn just nu *S*

  • BFokt2011

    Hej!
    Kul att se att det finns några fler som väntar barn ungefär samtidigt som en själv! Jag väntar barn nr 3 den 2a okt. Fick datumet ändrat efter UL. Jag vill gärna träffas och så när bebisen kommit. Öppna förskolan brukar vara en bra mötespunkt, jag ska bekanta mig med Ålidhems öppna förskola i höst! Hur mår ni andra? Jag har haft en tuff start med mycket illamående och extrem trötthet men har det äntligen lättat och jag mår mycket bättre!  
    Kram på er och hör gärna av er!
     

  • Tattyn

    Välkommen BFokt2011.
    jag väntar med spänning på mitt RUL som är på onsdag. Ålidhems öppna förskola är jättebra, "fröknarna" är helt underbara de har elefantminne och kommer ihåg både vad föräldrar och barn heter även om det är länge sen man var dit och bara varit där en gång innan.

    jag ahr precis som du varit grymt trött i början, jag är fortfarande rätt trött men inte alls lika illa som det varit, och illamående har jag också varit, jag blev aldrig illamående när jag väntade dottern så på nåt konstigt sätt kändes det ändå väldigt betryggande att må illa denna gången.Dock var det inte så illa, aldrig så att jag spydde.

    Tog ni reda på vad ni väntar denna gång, eller blir det en överraskning i oktober?

  • BFokt2011

    Hej!Glad
    Va härligt att höra att Ålidhems öppna förskola är bra! Jag har varit på Ersboda tidigare och den var också riktigt bra. Skönt att du också mår bättre nu! Jag väntar en liten tjej som rör sig mycket i magen. Jag är så nyfiken att jag inte kan vänta och sen tycker jag det är bra att veta eftersom jag ska köpa de mesta bebisprylarna second hand. Jag har en pojke som är 8 och en flicka som är 4. Ska ni ta reda på könet?  Ha de bra sålänge!

     

  • Tattyn

    Vi har tänkt ta reda på könet förutsatt att mini uppför sig vill säga *S*
    jag väntar på att få känna lite sparkar och rörelser, men ä så länge är det rätt lugnt, jag ahr bara känns lite diffusa saker som jag inte kan vara helt säker på att det är bebisen, fast jag tror att det är det *S*

    Har ni flyttat närmre Ålidhem nu då eftersom du tänkt besöka den öppna förskolan i höst?

  • Förtjust

    Hej! Ser att den här tråden vaknat till liv. Jag och min man väntar 2:a barnet 12 oktober. Det verkar vara en liten tjej.
    Vi har varit på Ålidhems ÖF två gånger den senaste månaden och det var ju hur bra som helst där. Jag gillar också att det är öppet i princip varenda dag. På torsdagförmiddagar brukar vi vara på Mariakyrkans Öppna förskola på Marieberg för det är alldeles granne med vår gård där vi bor, men resten av dagarna är det skönt att kunna fara till Ålidhem. På Mariehems ÖF trivs jag inte alls och har inte tänkt gå dit nåt mer.

    Varför ska du vänta med att gå till hösten? Jag tänkte att det kunde vara bra att fara med sonen (som är 14 mån) nu i vår och till hösten så han vänjer sig att leka där sen när jag blir tung och otymplig så kanske han kan leka lite själv och det räcker med att jag sitter och tittar på. Kanske önsketänkande.


    ♥ Henry 25/2 -10 ♥ BF 12/10 -11
Svar på tråden Höstbebisar i Umeå 2011