• Tattyn

    Höstbebisar i Umeå 2011

    Finns det fler i Umeåtrakten som väntar barn under hösten 2011 och som vill snacka lite om magar och förväntningar?

    Jag väntar barn nr 2 i oktober, vi har sen tidigare en dotter född i mars 2010.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 11:54
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 16/11

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 13:36
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 21/11

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 20:50
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 21/11
    idapida 11 9/11

  • Svar på tråden Höstbebisar i Umeå 2011
  • Förtjust

    Jag tar tillbaka det där. Jag såg ju nu att din yngsta var ju fyra. Hon går ju givetvis på dagis, eller hur?


    ♥ Henry 25/2 -10 ♥ BF 12/10 -11
  • BFokt2011

    Hej hej!
    Jag förstår hur du resonerar med öppna förskolan och det är ju toppenbra om man är hemma och har ett syskon som inte är så gammal. Min son går på skolan och dottern på förskolan änsålänge. Jag kommer att vara hemma from nästa vecka och resten av grav på gravidsitetspenning efs det finns hot och våld på min arbetsplats så jag fick inte vara kvar på chefen..... så då kanske jag kan gå på ÖF någon dag med dottern nu när jag är hemmavid. Det är jobbigt när hon blir rastlös och klättrar på väggarna.....men undrar om det finns stora barn på öppna förskolan eller om hon blir den enda? Spännande att ni oxå ska ta reda på könet Tattyn, lycka till! Det är verkligen en enorm bekräftelse när man får veta att allt ser bra ut på RUL. Man kan som släppa oron lite då. Vi bor på Tomtebo nu (bodde på ersboda 2002 när sonen föddes). 

    Ha de bäst! 

  • Tattyn

    De gånger jag varit på Öppna förskolan här på Ålidhem har det varit väldigt blandade åldrar, från ett par veckor gamla pyttebebisar till större bran på 3-4 år så hon kommer nog inte att vara ensam om att vara lite äldre

    Jag tänkte skicka maken med dottern till ÖF nån gång nu innan de stänger för terminen så att hon får busa runt, hon är aldrig still en sekund och ska gärna klättra på allt så tyvärr orkar jag inte springa efter henne nu när jag är gravid.

  • Caroline34

    Hej på er!
    Det verkar som att öppna förskolan på ålidhem är känd över hela stan. Har själv aldrig varit där men tänker nog prova det med det barn jag väntar nu. Vore ju kul om man kände några andra som är där då. Jag får lite senare än er andra på den här tråden. Mitt BF är den 7/11.

  • BFokt2011

    Jag var på Ålidhems ÖF i veckan med dottern och jag fick ett bra intryck. Det var mycket folk där dock, full rulle! Många äldre barn så det var bra för oss! Vi kommer nog att gå där regelbundet skulle jag tro efter semestern. Vi åker bort en månad under sommaren (mitten av juni till mitten av juli), det ska bli så skönt att få lite miljöombyte! Så det blir väl mest när de öppnar igen efter sommarstängt. Jag känner mig så så stor måste jag säga kan inte fatta att det är 4 månader kvar, hoppas magen växer sakta fram till dess! ha de bra alla!

  • Tattyn

    RUL gick jättebra, maken blev lättad när vi fick se att det bara är en bebis i jättemagen *S* Hon gick igenom allt noga med oss, visade hjärtat som pumpade på så fint, visade hjärnan och att alla delar var där de skulle osv. Visade ansiktet och lilla munnen som öppnade och stängdes hela tiden *S*
    Med största sannolikhet är det en lillasyster i magen, maken blev lite besviken, han hade hoppats på en lillebror, men det går nog över innan hon är född
    Moderkakan ligger i framkant så det kan med andra ord dröja innan jag känner av mini, skönt att veta. Jag blev så klart flyttat, men bf blev innan beräknat, jag var helt inne på att bli flyttad åt andra hållet, så nu är BF 13/10, bara 3 dagar tidigare iofs.

    Vi fick en så otroligt söt bild av de små fötterna, förutom "helkroppsbild".

  • BFokt2011

    Hej!
    Kul att det gick bra och att du också väntar en liten tjej! Min man och sonen blev också lite besvikna på att det var en tjej så jag förstår, men det är är som du säger bra att de får lite tid att vänja sig och förbereda sig på att det är en tjej! Kul att du kunde få bra bilder! Det fick inte jag, min ligger som in mot min ryggrad med ryggen och huvudet och sen utåt med fötterna mot magen så det gick inge bra.

    Nu är det middag på gång här så jag ska gå och passa på den!
    Hörs! 

  • Förtjust

    Vad kul. Vi blev jätteglada båda två att det var en tjej. Vi har ju en pojke sedan förut och jag har alltid velat ha en tjej. Jag hoppas bara att ultraljudet stämmer. Jag hade hellre velat få veta under graviditeten att det är en pojke så man hunnit mentalt förbereda sig på det och vänja sig vid tanken på två pojkar. Det vore inte så kul att få den överaskningen på förlossningen. Jag hoppas jag får göra något fler ultraljud av någon anledning så det blir lite mer bekräftat.

    Imorgon ska vi åka bort till värmen en vecka tillsammans med sonen. Det kommer bli underbart. 


    ♥ Henry 25/2 -10 ♥ BF 12/10 -11
  • BFokt2011

    Förtjust- gud va härligt med semester!!!! Lyckans ost! Njuut! Det är alltid roligt med en kille och en tjej.

    Hoppas allt e bra med er tjejer!

    Jag känner mig stor och har inhandlat lite mer mammakläder. Var och provade lite vanliga kläder i större storlekar igår men det funkade inte alls. Vi håller på att förbereda oss för vår resa till Kanada lite smått. Vi ska hälsa på släkt och vänner i en månad så det blir kul! Hoppas bara inga komplikationer tillstöter med graviditeten under den tiden. Halsbränna kom som ett brev på posten för mig för tre dagar sen och det gick inte att sova på natten så nu är jag beroende av dessa tuggtabletter (och de hjälper ju faktiskt bra!). Annars e allt bra här!

    Hoppas på fler fina dagar så man kan vara ute!
    Ha de! 

Svar på tråden Höstbebisar i Umeå 2011