• Tattyn

    Höstbebisar i Umeå 2011

    Finns det fler i Umeåtrakten som väntar barn under hösten 2011 och som vill snacka lite om magar och förväntningar?

    Jag väntar barn nr 2 i oktober, vi har sen tidigare en dotter född i mars 2010.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 11:54
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 16/11

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 13:36
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 21/11

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 20:50
    BF lista:

    Martinam 29/9
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn 13/10
    Caroline34 7/11
    kossilalli 21/11
    idapida 11 9/11

  • Svar på tråden Höstbebisar i Umeå 2011
  • Förtjust
    Tattyn skrev 2011-05-30 21:56:58 följande:
    Vad roligt att allt gick bra på resan förtjust

    Jag köpte ett stödbälte och det är verkligen inte bekvämt när man sitter så det blir att använda när jag vet att jag ska gå mycket.
    Dammsög idag, sen gick ryggen sönder *S* Tur maken kan ta med Inara ut och busa på lekparken ( och på promenader runt hela kvarteret)
    Ja precis. Det var så jag upplevde stödbältet också så det blev knappt använt. Tur maken kan göra sånt då. Är han hemma mycket om dagarna? Just nu är vi lediga fyra veckor tillsammans så nu är det lyx. Det hade nästan varit bättre om det hade varit så i slutet av grav istället. Då kommer jag vara helt själv med pojken och maken jobbar dom sista två månaderna lite drygt. Det gruvar jag för.
    ♥ Henry 25/2 -10 ♥ BF 12/10 -11
  • Tattyn

    Just nu är han arbetsbefriad som det så fint heter, dvs hemma med lön, from 25/6 kommer han att vara arbetslös dock så vi får se hur länge han blir hemma. Även om det är skönt att ha honom hemma nu håller jag med dig, det bästa vore om han är hemma i slutet och just när mini kommit.

  • BFokt2011

    Hej!
    Jag har inte varit inne här på ett tag och det har hänt lite ser jag, va kul! Härligt att ni hade en bra resa Förtjust! 
    Jag bor på Tomtebo. Jag upplever precis som ni att att alla symptom (illamående, trötthet, ont i ryggen etc) har varit intensivare denna graviditet. Jag är också större denna gång både magen och vikt. Jag har varit hemma en månad nu och börjar bli uttråkad......Vissa dagar är min flicka på förskolan och sonen är i skolan, vad ska man göra då!? Jag försöker hitta bra läsning, någon som har tips? Intellektuell stimulans vad är det? Hur njuter man av nuet när man bara längtar in i framtiden och det som ska hända? Tattyn du får gärna fortsätta lägga till i en BF lista, annars fortsätter jag göra det om det är ok med dig.
    Ha de bra!

    Martinam  29/9 
    Zauzz början av okt
    BFokt2011 2/10
    Förtjust 12/10
    Tattyn  13/10
    Caroline34  7/11
    kossilalli   16/11
     

  • Tattyn

    jag har lagt till BF listan i första inlägget så att vi har lite koll på läget, är det fler som vill bli tillagda, eller ändra datum så hojta bara till så fixar jag det

    Nu tycker jag allt att mini får ta och börja göra lite mer väsen av sig, lite fler och tydligare sparkar vore trevligt. Nu känner jag lite "luftbubblor" ibland när jag sitter framåtlutad framför datorn, antagligen för att det blir trångt i magen då, men annars är det hur lugnt som helst i magen , sååå trist.
    Låg i morse och försökte provocera fram en respons genom att trycka på magen, men det gick inte alls, antingen totalignorerade hon mig eller så låg hon med ryggen utåt och sprakade in mot min rygg så att jag ändå inget kände. Men moderkakan sitter ju i framvägg och den verkar isolera rätt bra, och så är bagen stoor så hon har gott om utrymme att sparka på innan hon nuddar väggarna om amn säger så.

  • martinam
    Min sitter oxå i framkant men det är full fart på lillen hela dagarna å nätterna. Han gillar även att sparka sjukt långt ner så i bland undrar man om det kommer komma ut en fot eller två genom "utgången" Rätt nöjd att han inte sparkar så vansinnigt hårt än... men de kommer väl de å. vecka 22 + 5 eller nå sånt..
  • Tattyn

    vad roligt att det är full rulle i magen Dottern sparkade aldrig så pass hårt att det kändes utifrån så det vore ju en dröm att få allt det där jobbiga sparkandet som "alla" klagar på i slutet, det som jag aldrig fick uppleva förra gången, men vi får väl se.

  • BFokt2011

    Hej!
    Bra med BF listan Tattyn! På tal om sparkar så uplever jag precis som dig Martinam att det är full fart hela tiden och mycket på kvällarna och ibland vaknar jag tom på natten för att hon rör sig så mycket. Jag har haft likadant tidigare graviditeter. Det är ju såklart roligt att känna mycket sparkar men det viktigaste är ju att bebisen mår bra.
    Nä nu är det aktiviteter med barnen som gäller nu när de har långhelg.
    Ha en bra helg!
     

  • martinam
    BFokt2011 skrev 2011-06-02 09:58:48 följande:
    Hej!
    Bra med BF listan Tattyn! På tal om sparkar så uplever jag precis som dig Martinam att det är full fart hela tiden och mycket på kvällarna och ibland vaknar jag tom på natten för att hon rör sig så mycket. Jag har haft likadant tidigare graviditeter. Det är ju såklart roligt att känna mycket sparkar men det viktigaste är ju att bebisen mår bra.
    Nä nu är det aktiviteter med barnen som gäller nu när de har långhelg.
    Ha en bra helg!
  • Tattyn

    Men hörrni försöker ni påskina att ni har liv och är ute i solen och njuter istället för att skriva i tråden?

    Helt underbart väder vi fått denna veckan, jag har varit ute hela förmiddagen med dottern, så det blir nog till att hålla sig inne i eftermiddag så att inte hon får överdos av solen *S*

  • Förtjust

    Nja. Snarare ute i solen och plågas. ;) VI har fullt upp med husmåleri och snickeri. Maken och hans föräldrar gör det mesta jobbert och jag försöker mest bara underhålla Henry samtidigt som jag sköter allt markarbete. Matlagning och disk mest hela tiden. Vi hyrde en skylift, men det var skitdyrt att hyra så maken tillbringade nästan hela dagarna i den för att bli klar och få lämna igen den så snabbt som möjligt. Jag ville inte vara uppe i en sån vinglig läskig sak som gravid. Annars hade vi kunnat byta av varandra.


    ♥ Henry 25/2 -10 ♥ BF 12/10 -11
Svar på tråden Höstbebisar i Umeå 2011