• Anonym

    Hur får man reda på vart någon jobbar?

    Går det och hur gör man?

  • Svar på tråden Hur får man reda på vart någon jobbar?
  • Susanne905

    Googla?
    Leta på FB?
    Fråga någon som känner vederbörande?

  • Anonym

    Varför vill du veta?

    Du frågar vederbörande, annars går det inte såtillvida att du inte arbetar på bla skatteverket och granskar just den personen.

  • Birmabruden

    Du kan ringa till försäkringskassan och begära att få ut uppgifter om arbetsgivare. Det är harmlösa uppgifter som vanligtvis inte är sekretessbelagda. Om handläggaren vägrar kan du be att få prata med en chef. De enda gångerna fk inte får lämna ut uppgifterna är om de tror att personen i fråga kan lida men av det. Fk har rätt att fråga vad du ska ha uppgifterna till innan de gör sekretessprövningen.

  • klocka

    Du kan ringa Skatteverket så får du uppgift om varifrån h*n får sin inkomst.

  • Anonym (Frugan)
    klocka skrev 2011-06-04 00:30:36 följande:
    Du kan ringa Skatteverket så får du uppgift om varifrån h*n får sin inkomst.
    Bara så där utan vidare anledning? Vi har en vi vill kolla upp,men inte bara inkomst,allt som går egentligen... Misstänker oegentligheter.
  • Anonym
    Anonym (Frugan) skrev 2011-06-04 00:32:37 följande:
    Bara så där utan vidare anledning? Vi har en vi vill kolla upp,men inte bara inkomst,allt som går egentligen... Misstänker oegentligheter.
    Om du misstänker oegentligheter ska du överlämna det till polisen och inte leka deckare på eget bevåg.
  • jeppsson
    Anonym skrev 2011-06-04 00:36:44 följande:
    Om du misstänker oegentligheter ska du överlämna det till polisen och inte leka deckare på eget bevåg.
    Eller hur!
    Att folk orkar lägga ner sin energi på att leta upp var man jobbar, hur mycket, vad man tjänar, var man bor och varför, vem man lever med och varför och ta mej fan var man bajsar och varför.....
    Och det som är skrämmande är att dom verkar få en kick av att lägga ner sin energi på massa snokande!
    Usch säger bara vilka "billiga männiksor" det finns! Skulle nog kunna sälja sin egnen mamma på torget!
  • Anonym

    För min del så har jag inget som helst intresse för var denna person arbetar i sig, utan det jag vill är att kontrollera om vad en tredje person säger är sant.

Svar på tråden Hur får man reda på vart någon jobbar?