• RingRing

    IVF/PGD väntar på eller är igång

    Hej!

    Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 
     
     


    Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Tez

    Tack Ulrika! Ja ringer de så sent så är vi ju redan halvvägs till Sthlm så dags... Usch å fy!!

  • Ulrika 80

    Hoppas de inte gör det. Vi var precid på väg att ta på oss för att köra. Tur vi bodde hos släktingar. Men samtigt så verkar det bara vara jag i den här tråden som råkat ut för detta, vilket ju är bra

  • simple82

    De sa när vi va där att vissa har fått veta de i väntrummet innan bara.. De är bara för att de har bara en natt på sig att kolla allt, dom gillar de inte heller men tyvärr är tekniken sån idag.. Men de hör alltid av sig direkt de vet i så fall...

  • Tez

    Fick ut 22 ägg! Måste nu ta medicin för att inte bli överstimulerad... Nu är det bara att hålla tummarna att vi får till nått friskt embryo! Annars får vi hitta på nått annat i Sthlm på fredag...

  • simple82
    Tez skrev 2013-01-21 13:11:03 följande:
    Fick ut 22 ägg! Måste nu ta medicin för att inte bli överstimulerad... Nu är det bara att hålla tummarna att vi får till nått friskt embryo! Annars får vi hitta på nått annat i Sthlm på fredag...
    Fan va bra!!!! GRYMT BRA!!! Vet du hur många ägg du har i vanliga fall ca? Gjorde de ont? Va de läskigt?
  • Tez

    Simple; Tror att jag har normalt antal ägg annars. Jag var lite pirrig men det gjorde inte så ont som jag trodde... Nu däremot har jag ganska ont och är instruerad att det det lugnt ett par dagar!

  • simple82
    Tez skrev 2013-01-21 19:14:40 följande:
    Simple; Tror att jag har normalt antal ägg annars. Jag var lite pirrig men det gjorde inte så ont som jag trodde... Nu däremot har jag ganska ont och är instruerad att det det lugnt ett par dagar!
    Okey, håller tummarna!!!! =0))
  • Hejåhå

    Hej!

    Jag och min man väntar på att få remissen ivägskickad till Huddinge för pGD.

    Det verkar vara olika bud gällande väntetiden. Pratar jag med Klinisk genetik så är det ett år. Pratar jag med Huddinge så är det 3-6 månader.

    Hur länge fick ni vänta innan första läkarbesöket på Huddinge? Hur lång tid efter det satte ni igång med hormonbehandlingen?

  • Hejåhå

    Tänkte även passa på att fråga om det är någon fler som har gjort eller ska göra pGD pga Polycystisk njursjukdom (recessiv).

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång