• RingRing

    IVF/PGD väntar på eller är igång

    Hej!

    Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 
     
     


    Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Tossen
    Hejåhå skrev 2013-10-29 12:06:39 följande:
    Hur går det Tossen och Nellang?

    För mig vet jag inte riktgt. Tjuvtestade med testlagrets (fick lite inspo från ditt projekt ;) torsdag och fredag med mycket svaga streck. Lördag + söndag med digital "inte gravid". Var därför tvungen att testa med TL igen, mycket svagt igen på måndagen. Minus med CBs vanliga. Vet inte vad jag ska tro nu, lägger ner testandet tror jag :(
  • Tez

    Välkommen i gänget Susanbe1975!
    Idag var jag på ul inför äggplocket! Över 20 blåsor totalt och flera stora, inte konstigt att jag känt mina äggstockar när jag hostar, skrattar och går i trappor! Så nu är allt klart inför äggplock på måndag! Känns gött! Hoppas nu bara på en rejäl dos friska spermier från mannen! Min kropp har skött sitt!ð???

  • nordhemsgatan

    Hej,

    Vi har fått tid den 6 nov för vårt andra samtal och start av behandling -
    om mina värden efter att ha ätit Levaxin i en månad ca blivit bättre. Låg inom normalvärde men för lågt för en graviditet. Håller nu tummarna att mitt blodprov nästa vecka är godkänt, så vi kan komma igång i december som är Sahlgrenskas plan, för att göra äggplock m.m i januari! Är det någon i tråden som har gjort sin behandling i Göteborg alls? Hur har ni andra mått under behandlingen, långa protokollet? Svullen buk och illamående? Hur döljer man för sina kollegor att vi ska springa på alla dessa möten. Jag är iväg så mycket från arbetet redan som det är med vår son (med diagnos varför vi gör ivf/pgd) alltifrån ögonprotesbyten till habiliteringen m.m Ja svårt och känner mig alltid stressad över alla tider jag måste lämna jobbet för Sahlgrenska/östra/mölndals besöken. Det känns ju som en självklarhet men ändå ngt jag tänker mkt på helt klart.
    Kram till er alla

  • Tossen

    Tez, 20 blåsor!! Det låter verkligen lovande :) håller tummen på måndag! Är det första försöket? Så svårt att hålla koll på alla när vi inte har någon lista.

  • nellang
    Hejåhå skrev 2013-10-29 12:06:39 följande:
    Hur går det Tossen och Nellang?
    Hej. JAg är på 5+1. Gått upp några kilon men det tycker jag att jag gjorde redan av sprutorna. Tränar på tok för lite, men har liksom inte riktigt vågat den här gången. Fortsätter med vaggisarna lite längre nu. Allt för att embryot ska fortsätta att växa och inte stanna av som det gjorde för ett år sedan. Vaggisarna ska jag ju egentligen klara mig utan, men tänk om...

    Hejåhå - hur mår du nu? Orkar ni tänka på ett FET eller tar du paus till våren?
  • nellang
    Tossen skrev 2013-10-29 12:18:48 följande:

    För mig vet jag inte riktgt. Tjuvtestade med testlagrets (fick lite inspo från ditt projekt ;) torsdag och fredag med mycket svaga streck. Lördag + söndag med digital "inte gravid". Var därför tvungen att testa med TL igen, mycket svagt igen på måndagen. Minus med CBs vanliga. Vet inte vad jag ska tro nu, lägger ner testandet tror jag :(
    Försök att vänta till TD. JAg håller tummarna för dig.
  • nellang
    Tez skrev 2013-10-29 16:30:07 följande:
    Välkommen i gänget Susanbe1975!
    Idag var jag på ul inför äggplocket! Över 20 blåsor totalt och flera stora, inte konstigt att jag känt mina äggstockar när jag hostar, skrattar och går i trappor! Så nu är allt klart inför äggplock på måndag! Känns gött! Hoppas nu bara på en rejäl dos friska spermier från mannen! Min kropp har skött sitt!😃
    Wow 20 blåsor. Ingen risk för överstimmulering eller så? Håller tummarna för dig på måndag. Uppdatera oss sen efteråt.
  • Hejåhå
    Tossen skrev 2013-10-29 12:18:48 följande:
    För mig vet jag inte riktgt. Tjuvtestade med testlagrets (fick lite inspo från ditt projekt ;) torsdag och fredag med mycket svaga streck. Lördag + söndag med digital "inte gravid". Var därför tvungen att testa med TL igen, mycket svagt igen på måndagen. Minus med CBs vanliga. Vet inte vad jag ska tro nu, lägger ner testandet tror jag :(



    Oj! Ledsen att jag dragit ner dig i testknarkets bistra baksida. När har du testdag?
    nellang skrev 2013-10-29 18:59:26 följande:
    Hej. JAg är på 5+1. Gått upp några kilon men det tycker jag att jag gjorde redan av sprutorna. Tränar på tok för lite, men har liksom inte riktigt vågat den här gången. Fortsätter med vaggisarna lite längre nu. Allt för att embryot ska fortsätta att växa och inte stanna av som det gjorde för ett år sedan. Vaggisarna ska jag ju egentligen klara mig utan, men tänk om...

    Hejåhå - hur mår du nu? Orkar ni tänka på ett FET eller tar du paus till våren?



    Härligt! Jo, jag inväntar nu mensen och kör sedan kommande cykel. Jag har ÄL precis så kroppen verkar ha rasslat igång igen. Men funkar inte detta FeT så blir det nog några månaders paus.
    Susanne1975 skrev 2013-10-29 16:36:18 följande:
    Tack för välkomnandet!  Jag hoppas att vi snart är igång och att väntetiderna inte är långa.

    Någon som vet?   



    För mig tog själva PgD analysen ca 5 månader, men kromosomanalyser verkar gå fortare.
  • Hejåhå
    nordhemsgatan skrev 2013-10-29 17:50:45 följande:
    Hej,

    Vi har fått tid den 6 nov för vårt andra samtal och start av behandling -

    om mina värden efter att ha ätit Levaxin i en månad ca blivit bättre. Låg inom normalvärde men för lågt för en graviditet. Håller nu tummarna att mitt blodprov nästa vecka är godkänt, så vi kan komma igång i december som är Sahlgrenskas plan, för att göra äggplock m.m i januari! Är det någon i tråden som har gjort sin behandling i Göteborg alls? Hur har ni andra mått under behandlingen, långa protokollet? Svullen buk och illamående? Hur döljer man för sina kollegor att vi ska springa på alla dessa möten. Jag är iväg så mycket från arbetet redan som det är med vår son (med diagnos varför vi gör ivf/pgd) alltifrån ögonprotesbyten till habiliteringen m.m Ja svårt och känner mig alltid stressad över alla tider jag måste lämna jobbet för Sahlgrenska/östra/mölndals besöken. Det känns ju som en självklarhet men ändå ngt jag tänker mkt på helt klart.

    Kram till er alla



    Skönt att få komma igång! Alla kör långa protokollet, som gör PGD. Jag hade 2 v nedreglering och sedan började jag med sprutorna. Det jobbigaste tyckte jag var huvudvärken. Men överlag så tyckte jag inte det var så farligt, mest spännande vad som händer i kroppen. Nu kanske jag är lite mer cynisk om det blir fler behandlingar (har två i frysen).

    På äggplocket sa jag att jag skulle göra en operation och vara borta hela dagen. Om någon frågade ytterligare sa jag att jag skulle punktera cystor på äggstockarna. Helt sant ju!

    De andra besöken var det "dagishämtningar" och "vab".
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång