• youandmeandthebaby

    jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)

    när jag o min man o våran 3 månaders baby va på åhlens igår (stockholm vid drottninggatan) fick jag inte amma mitt barn när vi satte oss vid fiket som är längst ner på
    åhlens.

    det va en svensk kille som jobbade där o jag satte mej o ammade mitt barn o då kommer han fram till mej o sa: då fick inte sitta här o amma. då sa jag : va skojar du?
    och fortsatte o amma mitt barn. då ringde idioten vakterna. så efter en stund kom 2 stora vakter fram till mej o sa: du måste respektera personalen när dom säger att du inte få amma här. och då sa jag att jag få amma mitt barn va som helst. och att säga till en mamma som sitter o ammar att hon inte få det. det är en stor kränkning. jag sa även att jag har inte gjort nåt fel och mitt barn är hungrig.
    vakterna sa bara att jag måtse gå.

    efter ett tag kom det fram en kvinna till oss,hon satt bakom mej o såg allting. hon sa att detta va vidrigt och att jag får amma vart jag vill. jag sa till henne att min barn e 3 månader o han e hungrig. hon va jättesnäll o såg väldigt ldesen ut för mina vägar.

    jag sa till vakten kan du gå så jag få amma mitt barn ifred tills han e klar?. både vakterna stod o vaktade mej när jag satt o ammade. presic som om jag skulle va nån bråkstake. och vakterna ringer man bara när nån är bråkig.

    jag känner mej jätteledsen o kränkt. men är glad att denna kvinna tog min sida.
    det uppskattar jag mycket.

    kille som ringde vakterna va typ vi 19 åldern. fan inte ens torr bakom öronen.

    Suck!

  • Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)
  • Alis volat propriis

    Va bra att du ringde Åhlens och att detta uppmärksammas. Go tjejen!

  • Mrs N
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-03 01:09:47 följande:
    Alla ni som skriver att man inte få amma offentligt kan väll ta en minut o tänka på att alla vi har vatt små bebisar vars mammor har ammat ute som inne. Vi har alla varit där. Dvs varit små söta gulliga små bebisar som har blivit super hungriga när ni har vatt ute me era mammor. Tror ni inte att era mammor har vatt tvinga att amma er ute där det är folk? Vi som är vuxna o som inte är små söta bebisar länge tar allting för givet. Vart ät ödmjukheten mot ett spädbarn o framför allt förståelsen?
  • Mrs N
    Alexandra77 skrev 2011-07-03 19:33:14 följande:
    Ts om du absolut tycker att du måste köpa en sjal så gör det, men lägg den inte över bebisen när den ska äta utan ge den till den personen som stör sig så kan hen dra den över sitt eget huvud och på så vis slippa se.
  • youandmeandthebaby

    det är ett ordspråk när man säger 1000 gånger nånting, om jag är inne i stan 2-3 gånger i veckan. o när jag är på väg hem går jag igenom åhlens.

    va e problemet??

  • Starkast
    Magnus Petersson skrev 2011-07-03 15:48:34 följande:
    Så det tycker du man skulle göra under apartheidtiden i Sydafrika också då eller?
    Vad har det med saken att göra???

    TS handlar om att en mamma fick en tillsägelse att inte amma på ett fik.
    Hon vägrade, vakter tillkallades och TS fortsatte vägra. Hon visade noll respekt på ett ställe där hon inte har någon som helst bestämanderätt.
    Kände hon sig orättvist behandlad kunde hon anmäla. Hon ringde chefen vilket var jättebra gjort! DET är rätt vä att gå.
    Men hon borde ha lyssnat på personalen där och då.
  • Starkast
    Magnus Petersson skrev 2011-07-03 16:05:15 följande:
    Jag reagerade på att hon verkar tycka att man bara ska ta emot kränkning efter kränkning utan att säga emot
    Det var ingen kränkning.
    En STOR skillnad.
  • Starkast
    Millicent skrev 2011-07-03 17:59:20 följande:
    Jo om jag sitter och fikar med mina vänner så vill jag förstås fika färdigt tillsammans med dem och dricka kaffet medan det är ljummet och inte när det är kallt. Mina vänner vill också fortsätta vara med mig, fortsätta samtalet. Likaså syskon vill att mamma är kvar. Att bryta upp ett helt sällskap för att en bebis måste äta är bara konstigt.   
    Det kallas planering.
    Amma ditt barn INNAN.
    Att sitta med en kaffekopp med en bebis i famnen är ändå fullständigt olämpligt.
  • Hannah76
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-03 21:25:30 följande:
    det är ett ordspråk när man säger 1000 gånger nånting, om jag är inne i stan 2-3 gånger i veckan. o när jag är på väg hem går jag igenom åhlens.

    va e problemet??
    Din attityd.
  • Ts mår skit
    Hannah76 skrev 2011-07-03 21:35:21 följande:
    Din attityd.
    Och många andras attityder är inte att klaga på i denna tråden gentemot ts alltså? :D
    Starkast skrev 2011-07-03 21:29:51 följande:
    Vad har det med saken att göra???

    TS handlar om att en mamma fick en tillsägelse att inte amma på ett fik.
    Hon vägrade, vakter tillkallades och TS fortsatte vägra. Hon visade noll respekt på ett ställe där hon inte har någon som helst bestämanderätt.
    Kände hon sig orättvist behandlad kunde hon anmäla. Hon ringde chefen vilket var jättebra gjort! DET är rätt vä att gå.
    Men hon borde ha lyssnat på personalen där och då.
     Jag skulle aldrig avbryta mitt i en amning jag heller. Där gjorde ts rätt i sig att amma klart tycker jag!
    Och ang. Planering: Om nu ts fått amma där tidigare, så kan det räknas som att planera att amma där, när hon fått göra det tidigare! 
Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)