• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    veronica78 skrev 2011-09-27 20:35:22 följande:
    Ja... såklart! Men jag testade positivt på RFSU's vanliga på BIM-6, då tänker jag.. JISSES!! Eftersom det mäter 50... Tvillingar? Har man mer hcg i början om man väntar tvillingar?
    tror inte det har med det att göra ärligt.. utan ifall man är höghormonare eller inte.. vet folk som väntat tvillingar men inte testat positivt förrän en vecka efter bim....så det är nog väldigt olika..
  • memadde

    Nån som vet OM svettningar är ett symptom??

    För inatt vaknade jag av att jag nästan badade i svett!! Inte hänt innan, inte varmi sovrummet heller. lagom kallt där.  

  • LillaPluppen
    Ekloffen skrev 2011-09-27 19:50:53 följande:


    vad tror ni om mitt test då? ett uppbrutet (givetvis) rfsu testa tidigt. ÄL+8
    jag ser ju någonting ca 1 cm brevid kontrollstrecket iaf=)
  • beautiful disaster

    ÅÅÅH så arg jag är! Testade med RFSUs röda imorse (BIM på lördag)
    plötsligt dyker ett svagt rosa streck upp och jag får fjärilar i magen.
    Dock blev det upp som en sol och ner som en pannkaka,
    för strecket försvann efter ett tag

    Har nu köpt CB och ska testa imorgon eller torsdag igen. 


  • Ljushuvudet
    veronica78 skrev 2011-09-27 21:17:23 följande:
    Vart ska strecket sitta då?
    Strecket på det testet ska sitte till vänster om kontrollsträcket
  • Envira
    LillaPluppen skrev 2011-09-27 19:18:09 följande:

     


    Blir TOKIG! tror ni inte det där jävla smala svaga strecket är där idag igen.  Köpte hem RFSU stickor oxå för att dom vet jag att jag oxå har vridit och vänt på otaliga gånger tidigare utan att ens sett ett spökstreck, testade och där blev det "grått" insjunket streck som sen vart typ "vitt" eller genomskinligt eller va man ska säga. 

    Och jaa jag skulle kunna köpa Digitala tester men eftersom de här "plussen" är så svaga så kommer det ju ändå inte visa gravid även om det skulle vara nåt, om inte HCGn kommit upp nå speciellt ännu.
    Har bokat tid på VC nästa torsdag när det är BIM+14, ska göra test där och eventuellt blodprov.

    Ska testa både CB och RFSU sticka i samma morgonurin imorgon och se om det blir samma då...

    Grattis till er som har betydligt tydligare och trevligare plus!=)
    men du har ju dragit bort remsan som ska sitta ovanpå "uppsugningsgrejen", det där strecket är väl ändå bara där remsan har suttit fastklistrad, det räknas väl inte ens som ett spökstreck, sådär blir det för mig med om jag drar bort den remsan..
  • LillaPluppen
    Envira skrev 2011-09-27 21:52:26 följande:
    men du har ju dragit bort remsan som ska sitta ovanpå "uppsugningsgrejen", det där strecket är väl ändå bara där remsan har suttit fastklistrad, det räknas väl inte ens som ett spökstreck, sådär blir det för mig med om jag drar bort den remsan..
    Du tänker nog på om det är en sticka som typ testlagrets eller rfsu, det här är ett CB plus. ett uppbrutet. Finns ingen sån remsa där
  • Envira
    LillaPluppen skrev 2011-09-27 21:58:23 följande:
    Du tänker nog på om det är en sticka som typ testlagrets eller rfsu, det här är ett CB plus. ett uppbrutet. Finns ingen sån remsa där
    fast om du bryter upp det så är det klart att du kan se saker som det inte är meningen att du ska se.. Det är ju ganska självklart att man inte ska behöva bryta upp testet för att se ett positivt resultat.. :/
  • Ekloffen

    Fast jag har brutit upp alla cb jag tagit och är de neg så finns där inget streck som det gör på lillapluppens test

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester