• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilaemma
    Choccolat skrev 2011-10-07 16:24:54 följande:
    Kan du se till att förbereda dig så väl då att du har kameran klar och beredd!

    Ta ett kort innan tiden är inne, dvs då du alltid får plus, och sen ett när tiden är inne...
    Nu har du berättat så mycket hur dom ser ut att du måste lägga ut bilder! =))
    Ska försöka :D
    Lyckas inte riktigt få till nån bra bild idag... Men jag har bilder på mina "spökplus" i mitt galleri... Har nog lagt upp nått eller några här också tror jag... I verkligheten syns det ganska tydligt på den här... så jag gissar att det är spökigare än de som jag tagit foto ¨på förut, för de har ju fastnat på bilden... Vet inte om ni kan se nått alls på den här? Men de andra hr alltid blivit svagare än så här när de torkat helt... den här blev ju starkare efterhand... vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken...


    Nu har jag stirrat på bilden och ser ingenting själv... men irl ser jag det även på avstånd... tja... tror inte att det är nått... men det gör ju det hela lite mer spännande... fast man kanske skulle tjäna mer på att skrapa trisslotter...
  • Lufsan

    Glömde skriva något, tog testet med morgonurin idag BIM-5. Tack för hjälpen!


    En dag i sänder.
  • Radioactiive
    Nu behöver jag er hjälp tjejer!!

    Gjort ett inlägg här ni kan läsa så ja slipper dra det igen;
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m61462588.html

    Lördags


    Redigerat


    Onsdag (smetade ut sig)



    Idag (ej morgon urin)



    Innan ni skriver läs den länken jag länkade, så ni förstår!
    De här är det starkaste av dom jag gjort. de sista som är tagit idag kom pluset på en gång. inom de 2 minuterna å de var starkare än de i lördags. ser svagt ut på bilden men de är taget efter de 2 minuterna så. Jag fick en väldigt stark markant kant på detta testet. som sen efter de 2 minuterna flöt in i pluset.
    Ska till BM på måndag morgon och kolla upp detta men. Ja;

    Innan ni skriver läs den länken jag länkade, så ni förstår!
    Love the life you live, Live the life you love!
  • Lufsan
    Radioactiive skrev 2011-10-07 21:19:08 följande:

     


    Innan ni skriver läs den länken jag länkade, så ni förstår!
    De här är det starkaste av dom jag gjort. de sista som är tagit idag kom pluset på en gång. inom de 2 minuterna å de var starkare än de i lördags. ser svagt ut på bilden men de är taget efter de 2 minuterna så. Jag fick en väldigt stark markant kant på detta testet. som sen efter de 2 minuterna flöt in i pluset.
    Ska till BM på måndag morgon och kolla upp detta men. Ja;

    Innan ni skriver läs den länken jag länkade, så ni förstår!
    På de övre ser jag strecken men på det som är taget idag ser jag ingenting. Men skulle råda dig att köpa ett annat test nästa gång, har fått flera sådana resultat med CB, tjocka streck och smala, inget av dom har betytt gravid för mig. 

    Du kan väl kika på mitt test som är över ditt?  
    En dag i sänder.
  • Radioactiive
    Lufsan skrev 2011-10-07 21:25:12 följande:
    På de övre ser jag strecken men på det som är taget idag ser jag ingenting. Men skulle råda dig att köpa ett annat test nästa gång, har fått flera sådana resultat med CB, tjocka streck och smala, inget av dom har betytt gravid för mig. 

    Du kan väl kika på mitt test som är över ditt?  
    Nu är ju bilden väldigt mörk, men ser ett streck! :)
    Ah ha provat preg å digital visar neg, gjorde dom i måndags innan bim. har testlagret hemma men får inget utslag på dom, har väl (om ja nu har nått i magen) inte börjat producera de här hormonet ännu. hcg elelr va de heter :)
  • Lufsan
    Radioactiive skrev 2011-10-07 21:28:17 följande:
    Nu är ju bilden väldigt mörk, men ser ett streck! :)
    Ah ha provat preg å digital visar neg, gjorde dom i måndags innan bim. har testlagret hemma men får inget utslag på dom, har väl (om ja nu har nått i magen) inte börjat producera de här hormonet ännu. hcg elelr va de heter :)
    Tack! =) Vi får se om några dagar men jag är ganska säker på att det är ett streck i alla fall. Sen om det är ett spökstreck eller inte, det kan man ju inte veta. 

    Ja, ge inte upp hoppet. Jag varnar bara för CB. Jag tycker testlagret är mycket bättre, har aldrig fått något falskt på dom alls. Eller det jag testat med nu rfsu testa tidigt. Det är också ett bra test, det ända jag har hört är att få plussar starkt med dom. Men har inte hört om några falska plus.  
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Soffiie skrev 2011-10-07 21:34:58 följande:
    Lufsan

    jag ser två streck helt klart,,,,
    Tack! =) Vad glad jag blir! =) Hoppas att det är ett riktigt streck och inget spökstreck! 
    En dag i sänder.
  • Soffiie

    det ser ut som ett riktigt streck tycker jag.. jag tror inte det hade kommit med på bild så bra om det inte var riktigt,

    har du flera tester hemma? tänkte om du ska testa i morgon igen ?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester