• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • fashionista
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 14:24:05 följande:
    Detta var vad jag skrev (ni får gärna kommentera om det är så jäkla otrevligt- håll då i huvudet att jag blev anklagad för att vara både det ena och det andra förra månaden också...)

    --- slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 14:03:35 följande: ---
    men kära lilla du vad är ditt problem.. jag har aldrig någonsin sagt att jag är mognare än du, men ditt senaste inlägg bevisar ju det rätt så bra.

    jag har heller aldrig överbevisat mina tester, jag har tester kvar från förra cykeln som var positiva.. om du läser mina inlägg kring mina tester så ser du klart och tydligt att jag ser det som en kul grej och INTE försöker framkalla några plus som inte finns där- mina chanser för att bli gravid på naturlig väg är dessutom ganska små med tanke på min mans handikapp så OM ett plus skulle ploppa upp nu skulle det vara ganska otroligt.

    Om du har problem med mig så får du skriva ut tydligt att jag inte får svara på dina inlägg, det var ju inte bara jag som sa att inget syntes eller hur?? Men du väljer att hoppa på mig...

    Tagga ner nu för guds skull och var beredd på att alla inte alltid håller med dig. Du är otrevlig, barnslig och framställer dig själv som ganska löjlig i en tråd där de allra flesta kommit varandra ganska nära. Du får gärna posta dina tester men var beredd på att folk svarar och att det inte allitd blir vad du vill, att man sen hänger fast och envist hävdar att det ÄR plus när flera säger att de inte ser det så framstår man som ganska desperat.. jag hoppas du får ditt plus snart så är det klart för din del. Vi har en tråd med go och härlig stämning.

    --------------------------------

    Nu säger jag som förra månaden.. IGEN.. ta detta via min inbox, jag svarar alla utom missmode från och med nu.

    Ska du inte ta och posta ditt senaste svar? Det slog ju detta med hästlängder. Men nu visade du verkligen din mognad genom att lägga upp privata inlägg i en testtråd, jag kan inte annat än skratta. Over and out!
  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 14:25:56 följande:
    båda strecken ska vara lika starkare ellre så ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket. Jag tycker det är svårt att avgöra ägglossningstester på bild och jag föredrar de digitala i verkligheten eftersom de inte går att misstolkas.

    Men det troliga är att de har reagerat på något annat hormon. Man brukar ju rådas att börja testa med ägglossningstester tidigast 7 dagar efter mens, kanske är därför?? jag vet inte
    okej.. tack för svaret
  • sweasmamma
    malin7878 skrev 2011-10-11 14:23:09 följande:

    Jag ser också ett blått streck... tycker man ser det tydligt.

    Annars vet jag inte vad det är jag ser...

    Men som sagt, alla har sin åsikt.. uppenbarligen...


    ja =) jag har ingen direkt erfarenhet av uppbrutna test heller så .. Skrattande
  • sweasmamma
    Hoppas 2012 skrev 2011-10-11 14:31:16 följande:
    Hörni...detta är en så bra tråd...vi kan väl bibehålla den så....?!
    tycker jag {#emotions_dlg.flower}
  • Hoppas 2012
    Hoppas 2012 skrev 2011-10-11 14:31:16 följande:
    Hörni...detta är en så bra tråd...vi kan väl bibehålla den så....?!
    bibehålla vet jag inte om det var rätt ord :)
    vidhålla kanske det heter haha, jaja anyway...ni förstår Glad
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppas 2012 skrev 2011-10-11 14:32:27 följande:
    bibehålla vet jag inte om det var rätt ord :)
    vidhålla kanske det heter haha, jaja anyway...ni förstår Glad
    vi får se till att ha respekt till varandra.. eller nää FÖR heter det ju
  • slemtorsk i din bralla
    fashionista skrev 2011-10-11 14:27:07 följande:
    Ska du inte ta och posta ditt senaste svar? Det slog ju detta med hästlängder. Men nu visade du verkligen din mognad genom att lägga upp privata inlägg i en testtråd, jag kan inte annat än skratta. Over and out!
    fashionista skrev 2011-10-11 14:27:07 följande:
    Ska du inte ta och posta ditt senaste svar? Det slog ju detta med hästlängder. Men nu visade du verkligen din mognad genom att lägga upp privata inlägg i en testtråd, jag kan inte annat än skratta. Over and out!
    det kan jag göra men det förutsätter ju att jag även lägger upp vad det svarade på.. och då kränker jag din integritet genom att posta dina svar men vi kan starta en tråd om det
  • Hoppas 2012
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 14:33:24 följande:
    vi får se till att ha respekt till varandra.. eller nää FÖR heter det ju
    Haha inte bara jag som är trött Flört
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester