• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • BebisVagga

    fortfarande negativa test.. e på bim-2 idag och då ska man fan plusa.. har ju alltid gjort dfet tidigare.. har ju varit gravid 4 gånger.. så nu ger jag upp detta o fattar att JAG ÄR INTE gravid hur mycket jag än vill vara det..

    vi ses hörs igen om nån månad.. hoppas ha plus då istället

  • Guacamole

    Dagens test är också negativt.
    ÄL+13 (trorjag)
    Det där känsliga testet gav mig nog en väldigt stark spökis. 
    Ingen mens ännu. Men Testlagrets stickor säger ju inget glatt



     
    Älskade Kevin 091114
  • irre85

    Lite mindre vanlig...tyvärr ser det negativ ut...


    fan när jag tittar på mitt test nu så undrar jag om jag inte håller på att bli dum i huvudet kanske

  • BebisVagga
    Guacamole skrev 2011-11-04 08:49:00 följande:
    Dagens test är också negativt.
    ÄL+13 (trorjag)
    Det där känsliga testet gav mig nog en väldigt stark spökis. 
    Ingen mens ännu. Men Testlagrets stickor säger ju inget glatt


     
    ska aldrig mer köpa dem känsliga testerna.. dem har rålurat mej på 10 tester..
  • slemtorsk i din bralla

    men vad är det för fel på de extra känsliga.. hur kan de ha lurat er? Jag menar om de ger ett tydligt plus inom avläsningstiden är ju en sak men det är ju allmänt känt och står till och med i instruktionerna att ett streck kan uppstå efter avläsningstiden...

    Det är ju inte testet som gör oss gravida utan testet visar om vi är gravida.....jag har inte förstått att NÅGON här har fått ett klart positivt test på dessa tester ännu... därmed kan det inte vara någon som blivit lurad.

    Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..

  • BebisVagga
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 08:57:02 följande:
    men vad är det för fel på de extra känsliga.. hur kan de ha lurat er? Jag menar om de ger ett tydligt plus inom avläsningstiden är ju en sak men det är ju allmänt känt och står till och med i instruktionerna att ett streck kan uppstå efter avläsningstiden...

    Det är ju inte testet som gör oss gravida utan testet visar om vi är gravida.....jag har inte förstått att NÅGON här har fått ett klart positivt test på dessa tester ännu... därmed kan det inte vara någon som blivit lurad.

    Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..
    Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..

    jag undrar då om ett test ska vara så starka o självklara så kan ju denna tråden raderas... för då behöver man ju inte bry sej om dessa supersvaga streck...
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-11-04 09:03:58 följande:
    Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..

    jag undrar då om ett test ska vara så starka o självklara så kan ju denna tråden raderas... för då behöver man ju inte bry sej om dessa supersvaga streck...
    nej men tråden är ju här för att vi vill analysera och kolla om vi ser något som sedan kan stegras till starkare... man måste ju ha lite distans också och inse att ett positivt test är positivt först när det är tydligt positivt...

    Det är ju kul, ett nöje och en spänning. Och framförallt så är det ju inte testerna det är fel på som sagt.. det är inte testerna som gör oss gravida.
  • LillaPluppen
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 08:57:02 följande:
    men vad är det för fel på de extra känsliga.. hur kan de ha lurat er? Jag menar om de ger ett tydligt plus inom avläsningstiden är ju en sak men det är ju allmänt känt och står till och med i instruktionerna att ett streck kan uppstå efter avläsningstiden...

    Det är ju inte testet som gör oss gravida utan testet visar om vi är gravida.....jag har inte förstått att NÅGON här har fått ett klart positivt test på dessa tester ännu... därmed kan det inte vara någon som blivit lurad.

    Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..
    Jag håller med slemmis, vi vet att de extra känsliga sätter griller i huvet på en eftersom det i stort sett alltid ger ett streck efter utgången tid och kanske ger falska förhoppningar till de flesta som använder dom.  Har ni testat med dom, förstör dom och kasta dom efter 10 minuter så slipper ni huvudbry=)

    själv är jag BIM - 1 idag, har inga känningar på graviditet och när jag testar med ÄL test nu ger de inget utslag alls så jag hoppas att mensen kommer som den ska imorgon! så man kan sätta igång med bebisbakandet i november=)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester