• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • johanna1992
    Didajdidajda skrev 2011-11-15 00:50:06 följande:
    Lika blanka varje gång, och INGEN mens. va är man på nu? BIM + 30-40?!

     


    Har du inte haft mens på 30-40 dagar?
  • HelenFr

    Jodå den kan utebli så länge... Jag gick till gyn när jag hade en cykel just som var inne på sin 45 dag så det är möjligt... Men kolla ändå med gyn så det inte är något fel...

  • ToKar

    Marie-anne: tack. Har du fått många positiva? Jag har fått 4st. Det senaste var starkast. vet inte om det syns på bilden men det var rosa och syntes direkt. Magen putar ut! Vet inte hur länge till jag kommer kunna dölja grav. börjar må illa också och är kissnödig hela tiden..Vill ju vänta med att berätta till minst v. 12 iaf.

  • slemtorsk i din bralla
    Marie-anne skrev 2011-11-15 00:46:02 följande:
    oj tokar! törs nog säga grattis=) men vågar knappt då mitt såg likadant ut och jag glömde fota det=(
    ditt test har sett väldigt olika ut... för jag vet inte hur många gånger jag har läst just dessa rader från dig och inte en enda gång har testen sett likadana ut.

    PS lycka till hos doktorn i dag nu. Glöm inte att ställa alla frågor som du har ställt här. Sätt dig gärna ner och skriv ned alla frågor du har /har haft så du inte glömmer något för det vet jag att iaf jag har lätt för att göra när man väl är där och det funkar ju inte att ringa upp efteråt o "lägga till" frågor tyvärr. Ställ hellre en fråga för mycket än en för lite och var inte rädd.... det finns inga dumma frågor för läkare.. de är ju där för vår skull och ska kunna svara på det mesta
  • sweasmamma

    bim-1 eller bim idag !! neg test och ingen mens,så den dyker la upp som en klocka imorgon!!! fast visst finns hoppet??!!=)

  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-15 07:52:14 följande:
    bim-1 eller bim idag !! neg test och ingen mens,så den dyker la upp som en klocka imorgon!!! fast visst finns hoppet??!!=)
    hoppet är väl det sista som lämnar en???

    Usch o fy ... i dag ska jag lära mig ge mig själv sprutor.. jag är ju tjejen som rotfyller utan bedövning pga min sprutfobi... jag blir yr och kallsvettig bara av att se en kanyl...

    MEN jag får ju ta dem hemma, på kvällen....liggandes i sängen så svimmar jag så svimmar jag liksom. Funderar bara på vad jag ska säga till sonen om det hela, sprutorna måste förvaras i kylen och han lär ju se dem, han är ju i köket mycket och det är ju inte så att kylen är förbjudet område....jag är inte det minsta rädd att han ska sticka sig på nålar och sånt för de är väl skyddade och han är inte den som rotar i saker men han kommer att se dem och fråga..... och sen kommer han så klart berätta för sin pappa att "mamma tar sprutor" och sen är karusellen i gång för den karln är inte klok någonstans.............

    Sen vill jag inte säga till sonen att jag är sjuk eller så heller för han är 7 år och han är väldigt känslig och livrädd för att jag ska dö eller försvinna. Han träffar mig ju så lite och är väldigt mammig just nu dessutom....får väl se till att hålla honom upptagen och väl försedd med mat o frukt att han inte går i kylen *S*

    På lördag lär det ju inte bli så mycket hemma i af.. för då ska vi åka o hämta våra vigselringar som vi såg ut förra helgen
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester